Wie kan onze vraag beantwoorden?
Wij komen zaterdag om 06:05u aan op KL en willen meteen door naar Langkawi met de 08:15u vlucht.
Halen we deze ‘overstap’??
Hoi Nancy,
KL hoofdterminal (voor alle non-budget airlines) is vrij overzichtelijk, ook met de satelliet c.q. shuttletrein erbij. Dus als je beide vluchten gewoon Malaysian hebt, op 1 ticket geen probleem. En anyway mocht je de aansluiting missen dan moeten ze je automatiek op de volgende Langkawi vlucht reschedulen.
Zit er in het plaatje een budget airline zoals Air Asia dan wordt het verhaal anders, die hebben een apart terminalgebouw waar je niet zo 1-2-3 naar toe hopt…
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
Als je met MAS aankomt, en met Air Asia verder vliegt dan is de overstap vrij krap. Je moet namelijk eerst door de paspoortcontrole voordat je verder kan, en de verplichte vingerafdrukken en pasfoto’s vertragen het proces. Dan moet je je bagage ophalen, en daarna door de douane. Vervolgens moet je voor Air Asia naar de andere termimal (met shuttlebus), dat duurt ongeveer een half uur. Vervolgens moet je opnieuw inchecken, en bij Air Asia sluit de check in 45 minuten voor vertrek.
Hoi Erik en Jenny,
Bedankt voor jullie reactie!
We vliegen met Malyasia airlines naar Langkawi, alleen is het een losse vlucht. Ons leek het wel te doen, maar mocht je ergens een half uurtje ‘vertraging’ hebben dan is het alweer krap. Ik wil het eigenlijk wel proberen aangezien de volgende vluchten het dubbele kosten ![]()
Ik ga ook nog proberen om contact te krijgen met MA, wie weet kan er nog iets geregeld worden met bagage doorlabelen…
Is het niet zo dat je naar een andere terminal moet omdat het een binnenlandse vlucht is, ook al is het dezelfde maatschappij?
Hebben jullie nog tips voor een leuk verblijf op Langkawi? We zijn niet op zoek naar een luxe resort, maar we willen (en kunnen) wel net iets meer betalen dan de gemiddelde backpacker
(warm water, airco en vooral schoon is gewenst)
Alvast bedankt!Groetjes Nancy
Hoi Nancy,
Wij zijn net terug uit Maleisië. De eerste week hebben wij bij Malibest resort doorgebracht op Langkawi. Ligt heerlijk centraal, met huisjes op het strand. Het is sober, maar schoon. Wij vonden het heerlijk. Prijs is ook goed. Dit was het meest comfortabele resort op het stukje pantai cenang beach. http://malibestresort.com/
Wel boeken via booking.com. Is goedkoper!
ik zie nu pas dat mijn antwoord veel te laat is. Sorry