Vliegen vanaf Langkawi

Hallo Allemaal,

In september wil ik voor het eerst gaan backpacken in Maleisie. Mijn reisschema is gemaakt en ik eindig in Langkawi. Ik vlieg terug naar NL vanuit Kuala Lumpur. Nu is mijn vraag of het gemakkelijk is om op het vliegveld van Langkawi een vliegticket te krijgen naar KL of dat ik dit beter in NL al vast kan leggen? Reisbureaus zeggen natuurlijk van wel, terwijl het veel goedkoper is om het daar te doen. Ik weet alleen niet hoe gemakkelijk dit is?

Als iemand tips heeft graag!

Groetjes Kim

Waarom niet alvast zelf boeken via www.airasia.com of via Malaysia Airlines? Allebei spotgoedkoop en het online boeken van een enkeltje Langkawi-KL is bijzonder eenvoudig (net zoals bijvoorbeeld via Easyjet).

ik ben zelf een paar jaar geleden van Langkawi naar KL gevlogen met Air Asia, en dat is prima bevallen!

hoewel ik zelf nooit vertragingen heb gehad met Air Asia, klagen sommige mensen over de punctualiteit van deze maatschappij. houd dus rekening met ruime overstaptijden, of nog beter, vlieg de dag voordat je naar NL vliegt al terug naar KL. wanneer je nl je intercontinentale vlucht mist, kun je niet zomaar een beroep doen op een nieuw ticket!

de site van Air Asia werkt verder heel simpel, een kind kan de was doen:was:

OPGELET: Op KUL gebruiken AA en MAS HEEL andere terminals-die over de weg wel ruim 20 km van elkaar liggen (je moet nl de hele airportbaan rondomheen naar de andere kant). Die heten LCCT en KLIA.
Dus ALS je flight back naar NL met MAS of KLM is-boek dan ook domestic MAS vanaf LKW naar KUL-dat hoeft als je vroeg boekt niet zo heel veel meer te kosten als AA-en bovendien is domestic altijd al erg voordelig.
Pas wachten tot op de airport is natuulrijk erg dom-grote kans dat dan de plane vol is en dan mis je die flight back al helemaal. En als er wel plaats is-grote kans op enkel nog bisnis-en de hoofdprijs!

Hallo,

Je kunt ook gewoon met Airasia vliegen dan land je op LCCT dan loop je naar buiten en neem je de bus die je in ongeveer 30 minuten naar KLIA brengt als je dat in calculeerd dan is het best goed te doen. Als je met Malaysian Airlines zou gaan die ook niet duur is dan kom je wel gelijk aan op KLIA waar je internationale vlucht naar NL weer gaat.

Als ik je een advies mag geven zou ik deze vlucht wel vooraf boeken dit omdat je dan nog goedkoop de vlucht kunt krijgen. Doe je dit niet dan betaal je zeker meer.

Bedankt voor de tips! Ik ga mijn ticket alvast boeken via internet, lijkt me toch een beter plan :slight_smile:

Ik heb eigenlijk nog wat vragen, maar nog een topic openen is ook zoiets. :wink:
Ik wil eigenlijk weten hoe ik het beste van Kuala Lumpur naar Taman Negara kan gaan, ik weet dat ik in Kuala Tembling met de boot kan (geloof ik)… Maar hoe ik daar kom, de busschema’s van Kuala Lumpur snap ik niet helemaal…

En is het handig om een excursie van Taman Negara ook in NL te boeken? Heb namelijk gehoord dat er niet veel opties zijn om daar ook te overnachten en je anders steeds er uit moet en weer terug moet?

Bedankt alvast!