Vliegen van Kuala Lumpur naar Langkawi

Hallo,

Zojuist heb ik tickets gekocht om volgend jaar zomer (juli 2010) van Dusseldorf naar Kuala Lumpur te vliegen (met Emirates Airlines).

We arriveren om 14.15 uur op Kuala Lumpur en willen dezelfde dag doorvliegen naar Langkawi (met Asia Airlines).

Asia Airlines vliegt om 16.10 uur of 18.50 uur naar Langkawi.

Mijn vraag is nu: halen we de vlucht van 16.10 uur (we hebben dus 2 uur de tijd als we geen vertraging hebben).

Kan iemand mij advies geven? Het is voor ons de eerste keer dat we naar Maleisie op vakantie gaan en ik weet niet hoe georganiseerd het vliegveld Kuala Lumpur is en ook niet hoe groot het is en hoe lang de rijen zijn bij de incheckbalie van Air Asia.

Hallo,

KL airport is groot maar redelijk georganiseerd. Eén centrale terminal en treintjes naar satellieten met gates.

Als je erin slaagt om vanuit Nederland al je boardingpass voor Air Asia te printen dan zou het goed moeten gaan. Vanaf landing naar met-bagage-door-douane is 45 minuten, dan naar departure racen met je trolley en aldaar naar de Air Asia luggage drop-off; rij is veelal korter dan de gehele checkin.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Vergeet niet dat Airasia vertrekt vanaf een andere terminal en je dus met baggage eerst naar een ander gebouw moet om in te checken. Als je geen vertraging hebt dan is het nog krap die tijd en misschien beter om de andere vlucht te nemen.

waarom geen dag of twee in Kl verblijven?

Frank

Dank alvast voor de snelle reacties.

Hmm, lijkt inderdaad krap te worden, vooral omdat we naar een andere terminal moeten (we hebben nog 2 kinderen mee van 6 jaar dus racen is dan misschien niet handig).

Op de terugweg blijven we nog even in Kuala Lumpur. Het leek me voor de heenweg het handigste om maar meteen door te vliegen naar Langkawi en daar uit te rusten…

De tip over Air Asia om de boarding pass in Nederland al te printen is wel handig. Ik zal eens uitzoeken of dat kan (uiteraard nadat ik heb geboekt).

Hallo,

Ik denk dat het ook te krap is je kunt trouwens ook niet heel duur vliegen met Malaysia Airlines naar Langkawi. Wij hebben dat gedaan nog geen 4 maanden geleden en betaalde one way 60 euro voor 2 personen.

Hallo,

Je hoeft niets uit te printen voor air asia. Alleen je paspoort bij de hand houden.
Veel plezier in Maleisie.

groet Loes

Hallo,

Als je van tevoren online incheckt dan kun je je boardingspas alvast uitprinten. Zonder de boardingspass mag je niet eens het vliegtuig in. Dit gaat niet over het boekingsformulier.

Hoi,

Ik ben nu ongeveer 15 keer met air asia gevlogen en heb nog nooit wat anders laten zien dan mijn paspoort!! De laatste keer was 2 weken geleden, maar misschien dat er sindsdien iets veranderd is??
Als dat zo is dan hoor ik graag.

groetjes Loes

Hallo,

Volgens mij snap je het niet helemaal. Je hebt dus je boeking die je doet via internet dan heb je een boekingsformulier die je kunt uitprinten maar wat niet hoeft.
24 uur voor voor vertrek kun je via internet inchecken zoals je dat bij een balie doet op het vliegveld. Dan moet je je boardingcard die je normaal via de balie op het vliegveld krijgt uitprinten en want die heb je nu via het inchecken via het internet gekregen.
Dan hoef je niet meer in te checken en kun je naar de balie alleen bagage inchecken.
Dit gaat sneller en kun je sneller doorlopen.

Hoi Hoi,

Op het moment dat je bagage in checkt dan krijg je toch je boardingpas?
Althans ik ga er van uit dat je bagage hebt om te droppen. Heb je dat niet dan zou je het van te voren kunnen uit printen.
Groet loes

Hallo,

Ja je hoeft dan alleen maar je bagage te droppen en dat is alles. Je bent veel sneller klaar dan dat je in de rij staat om te wachten tot je een boardingcard gaat krijgen.
Er is een speciale rij waar je bagage kan droppen. Je bent klaar in 5 minuten en kan dan gelijk doorlopen naar de douane. Dit is iets waar heeel veel vliegtuigmaatchappijen hebben en wat ook regelmatig door mensen word gedaan.

Hoi,

Ik denk wel dat ik je snap!, alleen de ervaring heeft geleerd dat het net zo snel gaat.
Dus doe ik geen moeite meer om op zoek te gaan naar internet cafe’s om zaken uit te printen.
Maar goed, beiden kan dus.

groetjes

Hallo,

Mijn ervaring met Airasia is ook groot ook zo’n 18 vluchten gedaan met hun. Moet je eens op LCCT in Kuala Lumpur in de rij gaan staan vreselijk is het daar duurt het echt onwijs lang. Dan is het voor snelheid waar deze discussie ook over gaat om een boardingpass uit te printen van tevoren. Ik doe het ook niet altijd omdat het lastig is en wij zijn ook onderweg vandaar.
Maar mensen die in NL zijn hebben vaak wel een printer en kunnne dan wel sneller dat soort dingen even doen.

Houdt er wel rekening mee dat je bij Air asia ook maar 15 KG mee mag nemen als bagage en je vlucht vanaf dusseldorf is waarschijnlijk 20 KG. Dat kan je dus extra geld kosten bij AIr Asia. Verder moet je in KL inderdaad van de ene naar de andere luchthaven, je gaat het dus niet redden omdat je een half uur voor vertrek moet inchecken. Daarnaast moet je vliegtuig ook geen enkele vertraging hebben anders mis je je aansluiting zo en zo. En dat betekent geld weg en dure nieuwe tickets kopen…
Ik zou inderdaad of een ruimere overstaptijd nemen of een nacht in KL blijven. In KL is genoeg te doen ook voor kinderen. Er is zelfs een mall met een pretpark erin. En je daar 2 of 3 dagen vermaken gaat makkelijk lukken.

Dank jullie wel voor alle informatie. Erg handig om te weten. Ik heb besloten dat we inderdaad beginnen met 1 nacht in Kuala Lumpur en dan door vliegen.

Daarnaast is het ook goed om te weten dat we met Air Asia minder bagage mee kunnen nemen (of moeten bij betalen).

Heeft er nog iemand tips over leuke huisjes of een leuk hotel voor 600 tot 800 ringit om met kinderen op 1 grote slaap kamer te blijven (of 2 slaapkamers in het geval van huisjes).

Ik wilde naar Holiday Villa maar zij plaatsen maar 1 extra bed op de hotelkamers…