ik vlieg op 6 januari van Phnom Penh naar Kuala Lumpur om uiteindelijk in Kota Kinabalu te geraken.
Die vlucht van Phnom Penh naar Kuala Lumpur is reeds geboekt en ter verduidelijking zijn hier de details:
Phnom Penh (PNH)
Phnom Penh International Airport DEPART: Thu 06 Jan 2011, 1645 hrs ( 4:45PM)
Kuala Lumpur (KUL)
Kuala Lumpur (LCC Terminal) ARRIVAL: Thu 06 Jan 2011, 1935 hrs ( 7:35PM)
Nu mijn vraag… Ik zou graag een tweede ticket boeken en zo snel mogelijk doorvliegen naar Kota Kinabalu, maar vertrekken die vliegtuigen (AirAsia) op dezelfde luchthaven? M.a.w. kan ik bijv. een vlucht boeken die om 23u of later vertrekt? Het is nogal een grote afstand om snel even naar Kuala Lumpur stad te gaan en de dag erna weer terug naar de luchthaven…
Mijn volgende vlucht zou zijn: AK5100 Kuala Lumpur (KUL) to Kota Kinabalu (BKI)
Friday, 7 January 2011
Depart 0650 Arrive 0920
Ik zou dan overnachten op de luchthaven, want een aansluitende vlucht boeken met slechts 2 uur ertussen durf ik niet goed…
Kan iemand mij hierin misschien helpen, advies geven, suggesties,… alles is welkom.
Je moet even goed in de gaten houden van welke luchthaven je in KL vertrekt. Dat is afhankelijk van de maatschappijen waarmee je vliegt.
Mijn kennis is niet zo dat ik aan de hand van de gegevens die je hebt gegeven kan zien welke vliegvelden voor jou van toepassing zijn.
Ik denk dat je op de LCCT terminal aankomt, dat is ongeveer een half uur verwijderd van KLIA. Maar je vertrekkende vlucht geen idee.
Mocht je van KLIA vertrekken dan is het misschien nog een optie om vandaar de trein naar KL centrum te nemen die brengt je in een half uur naar het centrum. Kun je daar nog wat eten, shoppen en zien… En dan voor de nacht weer terug naar het vliegveld.
Air Asia komt aan in de low cost terminal, en daar vlieg je verder. Maar… Je komt uit een ander land, dus je moet door de douane heen. Dat kost tijd. Ook moet je je tassen van de bagageband halen en opnieuw inchecken. En dat inchecken moet minstens 45 minuten (of 40?) voor vertrek. Een overstaptijd van 2 uur (is eigenlijk maar ruim een uur vanwege het inchecken) is inderdaad te kort.
Je zegt dat je op het vliegveld wilt slapen, maar vanaf KLIA (waar je dus eerst heen moet) ben je in iets meer dan een half uur in de binnenstad. Er zijn verschillende hotels en gueshouses op 5 minuten van de eindhalte. Misschien toch het overwegen waard?
Hmmm, ja het lijkt erop dat het toch de beste beslissing is om voor de nacht naar de binnenstad te gaan en de volgende dag ergens in de late namiddag m’n volgende vlucht te pas te nemen.
Mensen hier die in KL wonen en aan couchsurfing doen? :dag:
Coachsurfen is leuk voor de ervaring, maar om het geld hoef je het niet te doen. Als je de straat oversteekt recht voor het station dan heb je daar kamers van rond de 10 euro per nacht. In Little India, naar links vanaf het station, zijn ook goedkope kamers.
In die omgeving zijn ook luxe hotels van internationale ketens, voor de liefhebbers.