In mei gaan mijn vriend en ik naar Lombok/Bali.
Op onze heen reis hebben we een stop over in Kuala Lumpur van 2 nachten.
Ik heb een aantal vragen en hoop dat jullie me kunnen helpen.
wat zijn goede tips voor hotels die centraal liggen, niet te duur.
Wat zijn de dingen die we in die twee dagen echt moeten doen/zien?
we moeten om 6:00 uur 's ochtends weer naar het vliegveld, hoe kunnen we daar het beste komen?
en hoe komen we van het vliegveld in de stad?
Klopt het dat je het beste geld kan pinnen op het vliegveld?
We hebben geen visum nodig toch?
Via Agoda.com kun je de hotels vergelijken en per wijk uitzoeken. Hotels in de buitenwijken zijn goedkoper en met de trein zit je zo in hartje KL.
Ik geloof dat er en trein naar de luchthaven gaat maar weet niet zeker of hij ook zo vroeg gaat. Wij hadden ook een vroege vlucht en hebben voor de zekerheid de avond ervoor een taxi bij ons hotel gereserveerd, volgens mij waren we daar een paar tientjes voor kwijt.
wat is de wijk die je in elk geval gezien moet hebben?
en welke wijk is nu eigenlijk het ‘echte centrum’
nog tips wat we tijdens ons weekendje kunnen doen?
… wat betreft het vervoer naar het vliegveld in de ochtenduren; je kan de KLIA Express trein nemen (kost volgens mij RM 35/pp), deze brengt je in pakweg 30 minuten van KL Sentral op KLIA (neem aan dat je niet met prijsvechter Air Asia, en dus vanaf LCCT vliegt). Reis je met meer dan 2 personen dan kan je gewoon de taxi pakken dat ongeveer RM100 kost (reistijd is + 1 uur indien je niet in de file terecht komt).
Tip:
Mocht je nou met de taxi van KLIA naar KL hebben gekozen (ticket moet je vooraf kopen - vaste prijs) vraag dan een kaartje aan de taxi-chauffeur met zijn mobiel nummer. Hij zal je ongetwijfeld voor hetzelfde bedrag terug willen brengen op de dag dat je doorvliegt naar Indonesie. Maak geen gebruik van de hotel-diensten, want die willen ook provisie voor hun diensten en die kosten zitten opgesloten in je taxiprijs die aannemelijk hoger ligt dan de prijs op de heenweg.
bedankt voor je reactie.
Wij komen aan via klm en we vliegen wel door met air asia vanaf LCC terminal. Wat dan? Staan die slecht bekend? IS die terminal slechter bereikbaar?
Weet jij waar we de ticket van KLIA naar KL vooraf kunnen kopen?
Bedankt voor de tip om niet via het hotel gebruik te maken van het vervoer naar het vliegveld.
niets ten nadele van AirAsia; vlieg ik ook heel vaak mee en is een perfecte organisatie. KLIA airport is echter een andere terminal dan LCCT. en zoals je het al raadt de KLIA Expres rijdt naar KLIA en dus niet naar LCCT; het is hetzelfde vliegveld je moet echter wel met de taxi of bus naar LCCT verplaatsen = om het vliegveld heenrijden. Dat is goed te doen en vrij snel, maar ik weet niet hoeveel dat moet kosten.
Oh ja tickets voor of de KLIA Expres of de taxi kan je gewoon op KLIA kopen als je door de douane heen bent zie je de loketten vanzelf verschijnen.