wat te doen in KL

Hallo,
ik moet tussen mijn vlucht van jakarta naar amsterdam 9 uur verblijven in KL.>>> ik kom er 's middag aan en vertrek 's nachts naar amsterdam
Heeft iemand idee om dit op te vullen petronas tower is 1 optie

grtz:chin: toon

Spullen in de kluis en direct door naar het centrum. Daar ofwel zelf gewoon lekker slenteren, of tegenover Lot10 shopping mall op de KL Hop On Hop Off om snel alle hoogtepunten te zien (best een leuke tour). Je bent toch uitgerust na die kleine vlucht; dus prima om de stad in te gaan. Wel via KL Sentral met KLIA express terug naar KLIA, omdat je dan tenminste het minste last hebt van files in de avond. Ik neem aan dat je wel weer ruim op tijd aanwezig wilt zijn voor de (naar ik aanneem 23.55) vlucht van MAS of KLM?.

1 like

ja klopt ik vlieg terug met MAS 23.55 kl hop on hop off duurt hoelang??
moet ik mijn koffers ophalen?

Hier de website: http://www.myhoponhopoff.com

Ik moet je bekennen dat ik niet weet hoelang de bus erover doet; maar als je nergens uitstapt ben je volgens mij binnen 2 uur weer op het beginpunt. Ik weet dit echter niet zeker, om zekerheid te krijgen zou ik in ieder geval even bellen of mailen…

Ik weet niet of je bagage door gelabeld wordt; het lijkt me eigenlijk niet met zoveel uren…

1 like

Hallo,

Vanaf het vliegveld kun je op de volgende manier naar het centrum.
als je met de bus gaat is het ongeveer 90 minuten om van het vliegveld naar KL sentral te komen dan kun je vanaf daar de monorail nemen naar het centrum.
Of je kunt met de trein van KL naar KL Sentral wat ongeveer 40 minuten is en vanaf daar ook de monorail weer nemen.

Ik ben met de hop of en off bus geweest en 1 rondjes is ongeveer 1 uur. Het geeft een goed beeld van het centrum.

1 like

Wanneer je met KL/MAS van Jakarta naar KL naar AMS vliegt, wordt je bagage gewoon doorgelabeld. Ik sleep echter redelijk veel handbagage mee, en die zou je evt (deels) in een kluisje kunnen stoppen.

Houd er idd rekening mee dat je ruim op tijd weer terug moet zijn op het vliegveld, je moet immers ook door de douane, en soms nog naar een andere terminal. Om eerlijk te zijn heb ik me daar een keer op verkeken: metro net gemist, het was avond en dus moet je een tijdje wachten op de volgende, ook weer de nodige tijd wachten op de KLIA express en uiteindelijk hol je dan net op het laatste nippertje de douane door en het vliegtuig in. NIET FIJN!

De KLIA express is over het algemeen een stuk sneller (en goedkoper) dan de taxi (afhankelijk van waar je heen wilt), dus ik kan je aanraden daarmee de stad in te gaan. Vanuit Stasion KL zijn er voldoende skytrains, bussen e.d. om je verder mee te verplaatsen, o.a. richting de KL tower en Merdeka Square. Of je neemt alsnog een taxi :slight_smile:

1 like