Hallo!
Wij zijn een koppel dat eind oktober naar Maleisië trekt. Wat is de beste /goedkoopste manier om van de luchthaven van KL naar de stad te reizen: een taxi reserveren of met de trein?
Dank je wel!
Ik zou met de KLIA-express naar het station reizen, en dan evt verder met de taxi of metro. Of het veel goedkoper dan het hele stuk met de taxi weet ik niet, maar het is vanwege de drukte in het verkeer vaak een heel stuk sneller!
Neem de bus. Comfortabel, even snel als een taxi en voor 9 ringit!
ook vanaf KLIA? vanaf LCCT weet ik dat het 9 Ringit kost als je de Airasia bus neemt of anders die andere maatschappij, de gele bussen, die 8 Ringit kosten.
Frank
Wij gaan altijd met KLIA Express naar het centrum. Lekker snel en relaxt. Maar als je met meer dan 2 personen bent dan kan het ook wel goedkoper zijn om met de taxi te gaan. Moet alleen wel al je bagage ook in de taxi passen.
Wij gaan zelfs vanaf KL sentral met de monorail naar ons hotel, maar dat is wel afhankelijk van de ligging van je hotel.
Wij namen de taxi en dat kostte ons 20€ voor een enkele rit.
Dit was wel in 2009.
Ons verslag kan U nalezen op onze website:
http://home.scarlet.be/guidokestens/Maleisie.html
Veel succes met uw keuze
Ria en Guido
Wij zijn met de Star Shuttle bus naar het centrum gegaan. Deze stopt bij Mydir en kost je 18 ringit. De bus gaat om de 45 min en de trip duurt ± 1 uur.
Ik land op KLIA international airport en moet dan een vlucht hebben naar KUCHING. Ik neem aan dat ik dan op LCCT moet zijn (domestic flights)? Hoe kom ik daar het makkelijkste?
grt
Bart
Er gaan bussen van KLIA naar LCCT. Kosten 2,5 ringit. Geen probleem. Die staan buiten klaar, of je moet er even op wachten. Kaartje kan je in de bus kopen.
Bart, Vanaf welk vliegveld je vertrekt is afhankelijk van de maatschappij waar je mee vliegt. Als je echt van KLIA naar LCCT moet dan kan je de bus pakken zoals zwartebas al zegt. Maar als je met Malaysia Airlines doorvliegt dan kan het ook zijn dat je gewoon vanaf KLIA vliegt (dat heeft namelijk een internationaal en een domestic gedeelte)
ik heb een losse vlucht naar kuala lumpur geboekt en een losse naar kuching ongeveer 4 uur na arrival op kuala lumpur.
Ik zie alleen nergens op de tickets of de vlucht van LCCT of KLIA vertrekt.
zie ik waarschijnlijk dus daar dan pas denk ik…
Bij welke maatschappij heb je je vluchten geboekt dan??
Malaysia airlines
Dan vlieg je vanaf KLIA domestic. Air Asia, Cebu en Tiger vliegen vanaf LCCT.
ok danku!
En dan hoef je dus niet met de Taxi ofzo… Dan blijf je op hetzelfde vliegveld… Je moet alleen met het treintje van het internationale naar het domestic gedeelte en dus daar al door de douane…
Als je overstapt ga je niet door de douane…alleen maar door met de aerotrain van het satellietgebouw naar het hoofdgebouw.
ok thanks. Ik denk toch dat ik eerst door douane moet … want heb de vluchten los geboekt.