Transfer van/naar KLIA naar/van KLCC

In januari 2010 willen wij enkele dagen in KUala Lumper verblijven. We hebben een hotel geboekt nabij China Town (Ancasa hotel). Wie kan ons vertellen hoe de eenvoudigste transfer is te regelen, uiteraard ook de kosten spelen een rol.
Chuttle bus of openbaar vervoer?

De trein vanaf KL Sentral is in ieder geval heel erg makkelijk en supersnel! Kost 35 ringgit p.p. enkele reis. Taxi is ongeveer 80 ringgit kan je gewooon afspreken met de chauffeur. Met een eventuele bus heb ik geen idee.

Wij hebben de taxi genomen voor 80 ringgit.Het is wel 70 km van de luchthaven tot Kuala lumpur.In de luchthaven is een loket om je taxi te bespreken.Veel succes.Voor meer informatie over Maleisie verwijs ik je door naar mijn filmpjes over maleisie op volgende link:
[ame=“- YouTube”]YouTube- Maleisie 3 Kuala lumpur Batu caves Petronas tower[/ame]

[ame=“- YouTube”]YouTube- Maleisie 4 Kuala Lumpur Bird park Cameron highlands[/ame]

meer vindt je onder “Meer van:guidokestens” rechts op de pagina

De trein en de monorail is heel erg makkelijk. Op de zite van Ben van Wijnen kun je kaarten van de hotels en de monorail van KL vinden. Daar staat overigens nog heel veel meer informatie. malaysiasite.nl

By the way Wama leuke filmpjes erg herkenbaar en informatief.

Voor 8 of 9 (air asia) MyR heb je de bus…

Er zijn meerdere manieren om naar deze vliegvelden te gaan.

KLIA:

De snelste manier is met de KLIA Exspress. Deze kost RM35 (7 euro).
Duurt ongeveer 35 minuten en je komt midden in het vliegveld aan.

De andere manier is met de bus, er loopt 1 bus naar KLIA en die kost RM10 (2 euro). Weet niet hoe lang die erover doet, ik verwacht iets langer als een uur. Maar is sterk afhankelijk van welke tijd je op het vliegveld moet zijn, ivm met de dagelijkse files rond de spitsuren.

LCCT:

Tegenwoordig kun je met de KLIA Transit (NIET de Express) naar station Salak Tingi om vervolgens vanaf daar met de bus naar de LCCT te gaan. Duurt ongeveer 45 minuten in totaal. Kosten zijn mij onbekend, deze manier is redelijk nieuw en ik zal het binnenkort proberen.

De andere manier is met de bus van Airasia. Die gaat elk half uur en kost RM9. De bus doet er ongeveer een uur over.

Deze vertrekken allemaal van KL Sentral.

je MOET heel precies weten WELKE terminal je moet hebben. als je op de verkeerde aankomt kost het je zeker 1 uur per bus of 30 min per dure taxi om de andere te bereiken!
de BUS Sentral (ALLE bussen gaan vanaf sentral=een supernieuw groots verzamelstation) LCC rijden elke 10 min-duurt rond de 75/80 min-mogelijk veel langer als de traffic jam toeslaat. de route via Slk Tinggi etc-niet doen-is mogelijk alweer afgeschaft of neemt veel langer. Sentral heeft zowel monorel als Putra link met de rest van de stad-echt central ligt het echter niet. je kan ook met de komuter tren naar Chinatown-1 MYR-elke 10/15 min.-naar het OUDE sentral KUL stesyen

Heb vorige week de KLIA Transit geprobeerd en moet zeggen dat het prima bevalt.
Je vertrekt van KL Sentral, komt aan op Salak Tingi en daar staat de bus klaar die direct vertrekt naar de LCCT. Zeker tijdens de spitsuren is dit DE manier om te reizen en is er binnen ongeveer 50 minuten. Erg snel dus. Hij is dus niet opgeheven en ik verwacht ook niet dat dit zomaar gaat gebeuren. Kosten vanaf KL Sentral zijn RM12,50. Is erg comfortabel reizen.