kuala lumpur taxi's

hallo,

ik kom op mijn doorreis in kuala lumpur en ga verblijven in chinatown,
welk zijn de hoogtepunten die ik zeker moet gezien hebben in kl?

een tweede vraag is wat de taxi’s kosten?
bv van chinatown naar klia.
ik moet mijn vliegtuig halen om 9 uur s’morgen dus reken ik +2,5uurs inchecken,rijden er om 6 uur s’morgends al treinen en of taxi’s rond?

gr marc

Marc,

taxi’s rijden wel zo vroeg dat is geen probleem, laat eventueel iemand van het hotel een taxi buiten regelen of bellen.
Als je een taxi neemt naar KLiA dan houd er rekening mee dat de taxi’s vanaf zo’n 80 ringit zullen vragen, bij de meer luxere hotels loopt het op tot 150 ringit. Ook in Kl komt taxi maffia praktijken voor. Vaak gebruiken ze geen meter maar willen een vast bedrag. Afdingen is dan ook noodzakelijk anders ga je naar het vliegveld voor de hoofdprijs.

Wil je goedkoper uit zijn dan is het beter om met de KLIA express te gaan vanaf Stesen Central, het centraal station van KL.
Zo rond de 10 ringit kost het je om bij dit station te komen en nog eens iets van 30 ringit voor de trein, de treinrit duurt een kleine 30 minuten dus de moeite waard, het is stukken voordeliger.

Je bent op doorreis in KL, je verteld niet hoe lang je er bent maar als je een dag hebt dan is het leuk om naar de KL tower te gaan, je hebt een prachtig uitzicht op de stad, ook 's avonds geopend.
Bij het convention centre naast KLCC is een leuk zeeaquarium.
Chinatown is zelf leuk en vooral 's avonds op de markt.
Overdag kun je naar Bukit Bintang daar zijn veel shopping malls te vinden en het is leuk om daar een beetje rond te struinen.
In de avond uren naar de Golden triangle, het zakendistrict voor goede restaurants en een paar leuke kroegen. In het uitgangs gebied van Bangsar komen veel locals. In het gebied vlakbij de twintowers zoals bij de Thai club en Beach club aan de Jalan P. Ramlee komen veel westerse toeristen, voornamelijk mannen, en daar zul je veel prostituees aantreffen. maar wel gezellige tenten met live music.

genoeg te zien en te doen in KL, je zult je er niet snel vervelen.
Kijk rond op internet, er is veel info te krijgen over deze stad.
Ik ben er zelf weer in November dit jaar, ik kijk er weer naar uit.

Gr. Frank