Goedkope slaapgelegenheid

Hallo reisgenoten,
Is er iemand die mij een goedkoop hotel of pension kan aanraden in Kuala Lumpur en hoe daar te komen vanaf het vliegveld? Ik land 2 september in Kuala Lumpur en ben daar 3 daagjes. Heb dus geen Lonely Planet of zo. Ga dan door naar thailand.
Alvast hartelijk dank.
groetjes Hanneke

Wij zitten nu in Paradiso bed and breakfast, schone kamers en je zit midden op de Bukit bintang (adres Jalan bukit bintang 116-B tel: +603-21440888 het zit vlak om de hoek van de Mac Donalds je moet een trap op, het is even goed kijken maar wel te vinden).

HOi TAbemartine,

KLinkt Goed!!!
Weet je toevallig ook hoe ik van het vliegveld daar het snelst kom (met trein of bus)? Ben na 20 uur reizen niet meer zo helder, dus best fijn om dan te weten wat ik het beste kan doen. En hoeveel betalen jullie voor een nacht?
groetjes Hanneke:chin:

Wij zijn met de taxi gegaan want we hadden geen zin om de bus e.d. uit te zoeken.
We betalen hiet 80 mr (is 16 euro ) voor de kamer per nacht (maar dan heb je wel een eigen kamer je ook ook op zo’n slaapzaal maar dat trekt ons niet is wel weer goedkoper natuurlijk).

Super! Bedankt en nog een hele fijne vakantie gewenst!
De bus zoek ik zelf nog wel uit.
Groetjes Hanneke:dag:

Je kunt naast de taxi ook de trein nemen, RM35 pp. Vervolgens stap je bij KL Sentral over op de LRT die je naar halte Bukit Bintang neemt…je stapt dan uit bij het kruispunt waar ook die MacD ligt…

Totaal kost het je dan RM73,20 ofzo…een taxi is niet heel veel duurder…(rara wat iedereen daarom ook neemt…:))…

Veel plezier!

Ook moet je vanaf het station als je uit de trein komt met je baggage lopen naar de monorail, indien je die wilt nemen en met de hitte is het vaak slopend, ook al omdat ze pas nog met een grote verbouwing bezig waren en je dus een stuk om moest lopen. een taxi vanaf het centrale treinstation is ook een optie.

Frank

Ik denk dat je een rekenfout maakt; LRT kost maar MYR 2,20 - het totaal komt dus op MYR. 37,20. Een taxi van het vliegveld naar jl Bukit Bintang komt op MYR. 90,00 - Dit is wel een afstand van 45KM voor omgerekend EUR. 18. Eentaxi wordt kwa prijs voor de backpacker dus vanaf 2 personen aantrekkelijk.

Groet,
Joe

Premier is RM90…normaal rond de RM70 toch? Maargoed, je hebt gelijk; de rekenfout is dat ik voor 2 pax rekende ipv 1. Dan is de taxi niet voordelig. Met de verbouwing zou ik zelf (en dat deed ik onlangs ook) de trein naar KL Sentral nemen (RM35 vanaf KLIA) en dan daar bij de taxicounter een ticket kopen naar Bukit Bintang (gewoon het hotel zelf, of een groot int. hotel dichtbij noemen). Taxiticket kost iets van RM12…LRT stelt qua prijs niks voor, maar het is momenteel idd een fors stuk lopen vanaf KL Sentral zelf naar de Monorail KL Sentral…er komt wel weer een enorme shopping mall bij (pas in 2012)…

…klopt helemaal Veelzijdig; ik had een premier-cab. Persoonlijk reis (ook) ik in de aanloop naar mijn vakantiebestemming iets comfortabeler. Op de bestemming pak ik daarentegen elk vervoer, waarvan de lokale mensen ook gebruik maken (lopen, bus, trein en lrt). Ben (al) weer in feb 2010 in KL; mijn vrouw zal wel balen als ik haar vertel, dat de nieuwe Mall pas in 2012 klaar is.

Groet,
Joe

Pavilion en The Gardens gaan nog wel een paar jaar mee hoor ;)…de lokale bevolking zal deze malls rond 2012 wel zat zijn, dus is er weer een nieuwe mall…:chin:

Door de stijging van de taxiprijs rijden meer taxi’s op de meter hier in KL. Dat is een verademing tov hoe het hier voorheen ging…hoewel we bijna niet de taxi nemen…dus helemaal zeker weet ik het niet…

Sommige hotels die verder van de weg af liggen maken ook gebruik van de zogenoemde premier cab’s.Alleen is het oppassen dat taxi’s die geparkeerd staan bij het hotel een tarief vragen van 150RM naar het vliegveld. Dat probeerde ze een keer bij mij. Als je dan vraagt om een taxi van de straat dan komt er na een discussie wel een taxi en voordat je kunt instappen heeft iemand van het hotel al een praatje weten te maken met de chauffeur en op het moment dat je instapt is het tarief ineens 100RM, alles om te zorgen dat je niet vraagt om de meter aan te zetten. Ze proberen je altijd weer te flessen of een ze halen een provisie hier vandaan. Dit is mij overkomen bij een van de hotels in de Golden Triangle.

Ik reis ook graag met de trein vanaf KLIA naar het centraal station, in ieder geval indien ik alleen reis en afhankelijk van mijn baggage.

Frank

Ha allen,
dank voor jullie hulp. Ik ben uiteindelijk 3 daagjes in KL geweest en ben met de taxi heen en terug gegaan. Wel zo makkelijk. Heenweg 74 en terugweg 80 Ringit. Maar als de meter aanstaat (terugweg) is het gewoon 70 hoor.
Verder was de slaapgelegenheid top!! Aardige mensen, schoon en in het centrum. AANRADER.

En ik kwam erg makkelijk Maleisie binnen zonder visum en zonder retourvlucht. Ga nu verder naar Koh Samui!!!:dag:
groetjes Hanneke