Leuk ho(s)tel in Kuala Lumpur?

Hoi,

wie weet er een leuk ho(s)tel in het centrum van Kuala Lumpur? We komen in november tijdens onze vlucht naar Cambodja in KL en willen er een aantal dagen doorbrengen. Als iemand een leuke tip heeft graag :dag:

Op alle bekende websites heb ik al gekeken, maar hoor liever iets uit ervaring :wink:

Heb je ongeveer een budget? moet het low budget zijn of mag het luxe zijn voor een paar nachten?
Wil je veel dingen bezichtigen of ben je meer van de shopping malls of nightlife?

Frank

Hi Frank,

wij hebben niet zo’n vast budget, maar zag op de LP site wel e.e.a. voor een dollar of 25 tot 35 van onze gading. Hostel vinden we prima, maar wel graag met eigen sanitair. Grote luxe bakken is niet zo ons ding.

Een shopping-mall mag wel een keer, maar we zijn meer van de lokale markten en cultuur. Petronastowers doen we eventueel, maar is geen moetje :wink:

Hoi,

probeer dan hotels te vinden die in chinatown of daar dichtbij liggen, ook Bukit Bintang is een optie, je hebt dan ook veel winkels in de buurt en de monorail. Van hieruit is het goed te doen om de stad te ontdekken en het ligt vrij centraal.

Ik heb geen tips voor je welk hotel of hostel, dit zul je moeten nazoeken op het internet en LP, wat je wel kunt kijken is op de site van www.asiarooms.com en daar hebben ze ook wat goedkopere hotels in KL met reviews van mensen die er zijn geweest. je kunt hier ook online boeken en dat kan handig zijn indien je al weet wanneer en hoe laat je er bent, dit scheelt alweer in het zoeken ter plaatse en met je baggage zeulen van hotel naar hotel.

Succes!

Frank

Hoi Frank,

bedankt voor je antwoorden. Gaat allemaal goed komen :wink:

Ik heb zelf geslapen in het Royal Bintang… Goed en zeer redelijk qua prijs… Ik geloof rond de €20.- per nacht p.p. Qua ligging top, dichtbij mono-rail en in een straat vol winkeltjes restaurantjes etc!!

Fijne reis!

Ik heb zelf een aantal nachten doorgebracht in Tiara guesthouse. Zeer goed bevallen, goedkoop, schoon en strak in het centrum. Komende zomer ga ik er weer heen.

http://www.tiaraguesthouse.com.my/home.php

Bedankt voor de tips. Royal Bintang hebben we op de heenreis i.v.m. een startpakket. Op de weg terug willen we zo’n drie dagen in KL blijven, waarvoor we nog wat zoeken. Tiara Guesthouse ziet er opzich goed uit, maar heeft volgens mij geen prive sanitair. Da’s een van de weinige eisen die we stellen. Effe naartoe mailen :wink:

Royal Bintang voor €20,-?? Volgens mij is het hotel stukken duurder op de site te zien…

Als je niet tussen de malls wilt zitten zou ik iets zoeken in area’s Chinatown (Petaling Jaya) of Little India. Hoewel ik dit zelf niet de leukste plek vind om te verblijven (Bukit Bintang area is veel leuker) zit je wel tussen de locals en vooral tussen de authentieke marktjes en winkeltjes. Voorbeelden van betaalbare hotels: Swiss Inn, Malaya Hotel etc…

Hier een linkje naar Wikimapia waar je gemakkelijk wat hotels kunt ‘localiseren’:

Royal Bintang is een middenklasse hotel in het Bukit Bintang area; op loopafstand van veel malls; voor €20 per nacht verblijf je er niet, misschien bij een aanbieding voor €20 per persoon per nacht? Op Asiarooms kost een overnachting in ieder geval ruim 55 euro per kamer. Ik zou dan naar Capitol gaan, lekker centraal gelegen :slight_smile:

hallo reizigers,

nog een aanrader in bukit bintang is Anjung guesthouse.
Schoon, centraal gelegen en erg vriendelijke mensen.
budget + - € 10,-pp

groeten
Anouk

Heb wel in Royal Bintang verbleven in KL dichtbij de shoppingstreets, wel heel erg druk maar wel mooi.

goede service, alleen moet je een paar keer dingen verifieren als je iets gedaan wilt krijgen