Wij gaan eind juli naar Maleisie. Hiervoor had ik het volgende programma in gedachten:
Dag 1: aankomst Kuala Lumpur -> met taxi door naar Melaka
Dag 2: Melaka
Dag 3: van Melaka naar Tanah Rata (Cameron Highlands) taxi of openbaar vervoer?
Dag 4: Cameron Highlands
Dag 5: Cameron Highlands -> Penang (Georgetown) taxi of openbaar vervoer?
Dag 6: Penang
Dag 7: Penang -> Khota Bharu openbaar vervoer?
Dag 8: Kota Bharu -> Perhentian (boot vanaf Kuala Besut)
Dag 9: Perhentian
Dag 10: Perhentian
Dag 11: Perhentian
Dag 12: Perhentian
Dag 13: Perhentian
Dag 14: Perhentian -> vliegen naar Kuala Lumpur
Dag 15: Kuala Lumpur
Dag 16: Kuala Lumpur (eind van de dag vliegen we terug naar Amsterdam)
Graag hoor ik tips of dit een handige volgorde is en hoe we het beste kunnen reizen (taxi of openbaar vervoer? Of toch zelf auto huren?). En als er nog aanraders zijn voor overnachtingen (ik hou de andere topic hierover ook in de gaten), hoor ik het graag!
Wij zijn in Maart voor 3 weken in Maleisië geweest. Wij hebben de plaatsen bezocht door middel van het openbaar vervoer. Overal kan je bussen boeken voor weinig geld. Luxe bussen met airco ( neem een vestje mee de bus in ) en ruime plaatsen.
Bijvoorbeeld van Kuala Lumpur naar Cameron Highlands was dacht ik 60 RM wat zo’n 15 euro per persoon is. En zo liggen de prijzen overal zover ik mij herinner. Enkele reis van Kuala Lumpur - Singapore was geloof ik 6 euro per persoon.
Werkte perfect en was goedkoop. Hele goede ervaringen mee.
In elke plaats zijn er busstations of reisbureaus waar je je tickets kan boeken. Soms zelfs inclusief vanaf je accommodatie.
Wij boekte meestal een dag tevoren de bustickets, zodat we ter plaatse konden beslissen hoelang we ergens wilden verblijven.
Heel veel plezier, en maak je niet druk. Alles maar dan ook alles kan je ter plekke makkelijk en goed regelen. Laat het op je af komen en GENIET !!!
Fijn om te horen! Hierbij besloten om inderdaad met het openbaar vervoer te gaan reizen
Weten jullie toevallig of je vanuit Melaka vervoer naar de Cameron Highlands kunt regelen, of moeten we dan eerst van Melaka naar Kuala Lumpur en vanuit daar vervoer naar de Cameron Highlands regelen?
Net buiten Melakka heb je een heel groot busstation. Vanuit het centrum heel makkelijk te bereiken met de lokale bus die vanaf het Stadthuysplein vertrekt.
Heel groot busstation Melakka Sentral , vanuit daar kan je volgens mij elke bestemming in Maleisië bereiken. Bij binnenkomst heel veel kleine hokjes waar ze de busticktets verkopen. Op hun loket worden de bestemmingen en vertrektijden aangegeven. In Maleisië is iedereen behulpzaam om je even de weg te wijzen, of te laten zien waar je heen moet.
Ook dat gaat helemaal goed komen !