Reisroute tips / met kinderen

Onze reis gaat waarschijnlijk komende zomer naar Maleisie. Zo’n 3 weken.
We hebben hier al veel gezien maar dit tijdens een rondreis van 3 maanden met onze zoon van toen 4,5 jaar. Nu is er deze keer ook een dochter bij van op het moment van de reis nog net geen 2 jaar.
Het zou mooi zijn om tips te krijgen op het gebied van vervoer(vliegtuig, taxi, trein of eigen vervoer/route.)

Onze reis die ik in gedachten heb:

**Kuala lumpur **(4 nachten)
**Cameron highlands **(3 nachten)

Georgetown (3 nachten, vooral lekker eten)

Kota bharu (5 nachten, vooral fietstocht van 5 dagen)

Perhentian (3 nachten, duiken, snorkelen)

Vliegen naar Kaula lumpur of Singapore. (3 nachten)

bedankt!

Hallo! Ik woon in Kuala Lumpur, dus misschien kan ik je wat op weg helpen :wink:

In KL kun je je prima verplaatsen met de taxi :wink: Om te vookomen dat je opgelicht wordt (een nogal "normale zaak"in KL… raad ik je aan dit even te lezen!

Om naar de Cameron Highlands, te gaan kun je een bus boeken of een auto huren. Wel even in gedachte houden dat ze hier links rijden en dat Maleisiërs nogal “rommelig” (=zachtjes uitgedrukt) rijden. Vrijwel overwegend snelweg maar het laatste stuk is een niet al te brede slinger berg weg.

Ook naar Georgetown heb je een directe bus :wink:

Kota Bharu en Perhentians Islands kun je combineren (dat waren jullie denk ik ook van plan ;-)) leeshier meer over de prachtige Perhentians en hoe je er komt :wink: via Kota Bharu dus 2 vliegen in een klap :wink:

En ten slotte…in Kuala Lumpur is méér te zien dan alleen de towers en het birdpark :wink: ook daar heb ik eenblog over geschreven haha

Kortom, kijk lekker even rond en laat gerust weten als je vragen hebt!