reis, vervoer advies gevraagd Maleisie en tips?

Wij gaan in juni 2012 dit jaar met onze dochter van 4 op huwelijksreis naar Maleisie.
Ik heb al heel wat informatie verzameld maar ik ben erg benieuwd naar het advies en tips van de Maleisie kenners. Het hoeft niet ultra deluxe maar moet wel een enig zins comfortabele vakantie worden.

dag 1 vertrek naar Kuala Lumpur
dag 2 KL
dag 3 KL (Kuala Selangor, vuurvliegjes)
dag 4 vertrek naar Cameron Highlands (via de olifant opvang)
dag 5 CH
dag 6 CH
dag 7 vertrek naar Kenyir Lake
dag 8 KL
dag 9 KL
dag 10 vertrek Perhentian (besar?)
t/m dag 20 (of verdelen over 2 eilanden?)
dag 20 vertrek via kota Bharu vlucht naar Singapore
dag 21 SP
dag 22 SP
dag 23 vertrek naar huis

Wat vinden jullie hiervan?
We hopen nog 1 of 2 dagen langer te kunnen blijven, maar dat moeten we nog even afwachten.
Ik zat te denken om een auto te huren (waar en hoe) tot de Perhentians… en daar 10 dagen te blijven, of om het op te verdelen over 2 eilanden?
Is het leuker om in de stad te verblijven of er net buiten?
Heeft iemand nog leuke to do, verblijf tips of een ander advies?
Wij horen het graag!!!

Groetjes,
Iris

Hoi,

Leuk reisplan.

Als je een auto huurt komt het inderdaad wel goed. De olifanten opvang ligt niet op de weg naar Cameron Highlands. Wel heb je langs Lake Kenyir (op de weg tussen Cameron Highlands en Lake Kenyir) een ander - minder bekend en minder populair - olifanten opvang tehuis (Ketiar).

Hoewel het niet de meest gebruikelijke route is kun je met de huurauto grofweg tussen KL en Kota Bharu reizen. De reis begint dan in KL (ook meteen huren voor de trip naar Kuala Selangor voor de vuurvliegjes), dan door richting Cameron Highlands (3,5/4hr), dan door naar Lake Kenyir (5hr), vanaf Kenyir via Kuala Terengganu naar Kota Bharu. Daar kun je dan de auto inleveren bij de luchthaven. Als je bereid ben om wat extra te betalen, dan kun je de auto misschien ook wel bij Kuala Besut inleveren (laten ophalen). Je kunt dan direct naar Perhentian, zonder nog geld kwijt te zijn aan de auto die je toch niet gebruikt.

10 dagen Perhentian is een beetje lang, maar echte strand/snorkel/duik liefhebbers houden het er wellicht prima vol. Perhentian is een eiland zonder wegen, met weinig attracties behalve het bounty gehalte en de prachtige onderwaterwereld. Een eiland als Langkawi is ook het overwegen waard. Dit betekent wel een retourtje vanaf Kuala Lumpur. Langkawi is ook leuk met kinderen. Groter (veel groter) dan Perhentian maar het eiland is ook erg mooi en tropisch met veel leuke attracties. Misschien 5 om 5? In dat geval zou ik beginnen met 4 nachten Langkawi; daarna de roadtrip en als afsluiter Perhentian (gevolgd door SP).

Succes :slight_smile:

Hoi,

Bedankt voor je reactie!
SP wordt gecanceld. Dus misschien dat we dan net zo goed de route met de auto kunnen doen. De olifanten opvang die jij noemt is een goeie optie, dat gaan we waarschijnlijk wel doen. Weet jij wat ongeveer de reisduur is van Langkawi naar de Perhentians? (Langkawi heb ik wel aan gedacht, maar was bang dat het te veel reizen zou worden…)
Heb jij zelf ervaring met huren van een auto?

Groetjes,
Iris