Zonder reserveringen en transfers naar Maleisië?

Hoi!

Ik ga 3 september met een vriendin van mij naar Maleisië. We komen er alleen niet uit wat betreft de planning… Míjn vriendin heeft nu voorgesteld om gewoon naar Kuala Lumpur te gaan (want daar land ons vliegtuig ofcourse) en daar een tourist office the bezoeken.

Heeft iemand dit eerder gedaan? Dus in het land zelf gewoon een route uitstippelen.
Heeft iemand tips voor me, of kan iemand me het afraden?

Kan iemand me ook wat vertellen over Maleisië zelf? We zijn met zn tweeën, twee meisjes… is dat een groot probleem mbt de veiligheid?

Ik hoor graag van je!

Groetjes

Seema

Hoi,

Het is zeker geen probleem om als meiden er zelfstandig rondreizen. Een route uitstippelen kan altijd ter plaatse maar het is natuurlijk beter om van te voren een globale route in je gedachten te hebben zodat je niet te veel tijd kwijt bent om alles nog uit te zoeken als je er eenmaal bent.

En iets over Maleisië zelf, ik vraag me af wat weten jullie al over dit land? Hebben jullie er al iets over gelezen en waarom nou voor dit land gekozen?

zo aan je vraag te lezen krijg ik de indruk dat je maar zo een land hebt uitgezocht of kwam het zo uit met het boeken van de vliegtickets en je een goede deal hebt?

Voor rondreizen kan ik voor jullie de Lonely planet aanraden, koop deze gids en lees veel op het internet en daarna is het misschien makkelijker om meer gerichte vragen te stellen hier op het forum.

Ook de zoekfunctie binnen dit forum is handig als je iets wilt weten over bijvoorbeeld Borneo, Kuala Lumpur of de Perhentian eilanden.

Frank

Hey Frank

Bedankt voor je antwoord… Inderdaad Maleisië was niet mijn eerste keuze, maar meer dat van mn vriendin. Ik heb me een beetje ‘mee laten slepen’ in het avontuur, maar heb er wel erg veel zin in! Ik vertrek 3 september naar KL en kom vlieg 16 september weer terug.

Mn vraagstelling was inderdaad een beetje vaag… maar toch bedankt voor je antwoord! Ik was inderdaad al op het idee gekomen om een reisgids aan te schaffen. Ik heb ook al heel veel opgezocht op internet. We hebben al een globaal idee van wat we gaan doen.

4-5 september Kuala Lumpur
6-8 september Cameron Highlands (maar dit is discutabel)
8-10 september Taman Negara
Vanaf 11 september richting Kuala Besut en daar een transfer nemen naar een van de eilanden aan de oostzijde van het land, Rendang (of een andere). Ze schijnen allemaal even mooi te zijn.

Mijn vriendin zal verder reizen naar Indonesië… Ze kan me alleen niet precies vertellen wanneer, want zij is weer afhankelijk van iemand anders:mad: Dat maakt het plannen wel een beetje lastig.
Haar idee was om de laatste paar dagen, dus rond 12 september, naar Bali te vliegen.
Ik heb echter het idee dat er in Maleisië ook genoeg te zien is… Ik vind twee weken Maleisië al kort! En vooral wat betreft mn terugvlucht is het misschien handiger als ik in ieder geval in Maleisië blijf. (Dus misschien wordt ik een paar daagjes alleen achter gelaten…? Vreselijk :biggrin:)

Kun iemand me misschien iets vertellen over Cameron Highlands? Het lijkt mij namelijk heel erg mooi… ik hou van natuur :wub:. Maar andere mensen die er geweest zijn zeggen dat er niet zoveel te beleven valt en dat het erg tegen valt. Is dit waar?

En mijn tweede vraag: hoeveel zijn de vliegtickets vanaf Maleisië naar Bali. Weet iemand dat? Ik zit echt in grote onzekerheid of ik niet gewoon in Maleisië moet blijven of met dr mee zal gaan…

Ik ga nu ff de deur uit om een gidsje te halen… Alvast bedankt voor het antwoord.

Seema

Je planning zou ik denk ik wel zo laten zoals je hem nu hebt. Cameron Highlands vond ik leuk, zeker omdat het weer heel wat anders is als strand en Taman Negara. Ik zat er in een heel leuk guesthouse (father’s guesthouse, aanrader!) maar het dorp zelf is niet zo boeiend en heb je in 1 dag wel gezien. Een tour langs alle bezienswaardigheden van dat gebied is erg leuk, duurt 1 dag. Ik ben daar verder niet de natuur in gegaan. Je kon wel een tocht doen naar een bepaalde bijzondere bloem ofzo.
Als laatste eiland zou ik naar de Perhentian Islands gaan, zooo mooi! Niet naar Bali gaan, je hebt gelijk dat Maleisie ook zoveel mooist heeft. Hoe ga je vanaf je laatste eiland terug naar KL?
Alvast heel veel plezier!

Aangezien de tijd ook erg krap is zou ik niet te veel dingen proberen te zien of naar toe te gaan.
Cameron Highlands is denk ik zeer mooi, ik ben er in mei een dag geweest voor mijn werk en ga nu in november weer terug voor een aantal dagen.
De mensen die zeggen dat het tegenvalt komt waarschijnlijk omdat ze er met de bus naar toe gaan en verder niet veel ondernemen ter plaatse.
Ik heb zelf al een auto gehuurd voor die dagen en ben flexibel.
Als je geen auto hebt ben je aangewezen op wandelingen en tours die daar locaal worden aangeboden maar ik denk zeker dat het gebied de moeite waard is en helemaal als je al een paar dagen in KL bent geweest en daarna naar de koelte van de Highlands.

Probeer op tijd weer je vervoer te regelen vanaf het eiland waar je verblijft naar KL.

Succes met plannen!

Frank

Hi Seema,

hier wat extra info - als je vanaf de Kuala Besut naar 1 van de eilanden vaart, dan is het aan te raden om een retour-ticket in K.Besut te kopen voor de ferry. Als je op 15/9 je terugkeer plant, dan kan je er voor kiezen om een taxi met airco te pakken naar Kota Bahru Airport voor pakweg MYR.50. Vandaar kan je een AirAsia vlucht pakken naar Kuala Lumpur en dat kan al vanaf MYR.39. Dat is wel de laatste vlucht, dus een beetje tricky… Eenmaal op KL aangekomen kan je naar het Tune Hotel gaan (ook te boeken op AirAsia) ligt op het vliegveld en kost MYR.0(niets dus - is een gesponsord hotel met luxe bedden) voor de nacht van 15 op 16 september. Indien noodzakelijk zal je uiteraard moet schuiven met de data, want ik weet niet met wie je vliegt.
Voorts vroeg je wat een retourtje KUL-DPS-KUL kostte; voor nog geen EUR. 125 kan dat met AirAsia vertrek 11/9 eerste vlucht en retour op 15/9 vlucht van 14:25 vanaf Bali. Er zijn veel meer varianten, maar ik wil je niet gek maken, want je bent echt afgepeigerd als je dat in 2 weken wil proppen.

Ik weet niet of je al op www.maleisieonline.nl bent geweest, maar daar staat ook leuke informatie.

Succes en een heel fijne vakantie gewenst,
Joe

Hey

Heel erg bedankt voor de informatie. We hebben inderdaad besloten de Cameron Highlands te doen… en ik heb besloten in mijn eentje verder te gaan naar de Perenthian Islands. Hopen dat ik genoeg vrienden maak onderweg :slywink:.

Die laatste vlucht van Kota Bahru Airport is inderdaad tricky… Weet jij (Joe, of iemand anders?) misschien hoe lang de taxi- of busrit duurt van Kuala Besut naar Kota Bahru Airport?? Ik weet dat het van de eilanden een half uurtje met de boot is naar Kuala Besut.
Dit in verband met de planning…

Mijn tweede vraag is: kan iemand me iets vertellen over de transfers van Taman Negara naar Kuala Besut?? Zou ik het best de trein kunnen nemen of de bus? Waar kan ik hier informatie over vinden?

Alvast bedankt!

Seema

…de afstand van Kuala Besut naar Kota Bahru Airport is ongeveer 50 km - hou het voor de taxi dus op ongeveer een uur reistijd.

Groet,
Joe

Hoi

Ik probeerde net via airasia.com mijn vlucht vab Jota Bahru Airport naar Kuala Lumpur te boeken. Ik kan echter alleen met creditcard en mastercard betalen. Die heb ik natuurlijk niet… Heb wel internetbankieren (fortis), maar dat is een Nederlandse bank en die staat natuurlijk niet op hun lijst!

Weet iemand hoe ik een betaling kan verrichten voor mijn vlucht op airasia.com? Of is dat gewoon niet mogelijk?

Zou ik dat anders bij aankomst in Kuala Lumpur moeten regelen? Heb het idee dat dat dan uiteindelijk iets duurder zal zijn omdat de goedkopere vluchten dan al vol zitten…

Kan iemand me helpen?

Seema

Je kunt bij Airasia alleen een vlucht boeken met een creditcard. Je kunt het in Kuala lumpur ook regelen bij een kantoor maar dan ga je zeker meer betalen. Airasia werkt namelijk met het systeem hoe eerder je boekt hoe goedkoper het is.

Een andere manier is helaas niet mogelijk en je zal dit idd ter plaatse af moeten handelen…indien je een goede verstandhouding hebt met je familie en ze in het bezit zijn van een creditcard, dan zou je hun kunnen vragen, of ze dit voor je af kunnen handelen.

Groet,
Joe