Pff.. En nu? Graag Tips. Alvast bedankt!

Samen met mijn vrouw zijn we van plan om midden augustus naar Maleisië te vliegen.

Zelf zit ik te denken aan 17 - 19 dagen.

Vooral op dit reisforum heb ik al ontzettend veel gelezen en ideeën opgedaan, maar ook op vele andere sites rondreizen bekeken. Als geld geen probleem zou zijn, dan wist ik het wel. Dan zou ik het complete plaatje doen, maar zoals vaak: ideeën zat, tijd en geld te weinig.

De gemaakte planning tot nu toe:

Dag 1: AMS-Kuala Lumpur. Vlucht, overnachting in vliegtuig
Dag 2: Aankomst in Kuala Lumpur. Overstap voor vlucht naar Kuching.
Dag 3: Dagtocht naar Bako National Park
Dag 4: Semonggoh – Serian – Batang Ai
Dag 5: Batang Ai
Dag 6: Batang Ai - Kuching
Dag 7: Kuching – Kuala Lumpur
Dag 8: Kuala Lumpur
Dag 9: Kuala Lumpur - Khota Bharu. Vervolgens ferry naar Perhentian Island
Dag 10: Perhentian Island. Relaxten
Dag 11: Perhentian Island. Relaxten
Dag 12: Terug naar Kuala Lumpur

En dan?

Betreft de Cameron Highlands lees ik ontzettend veel wisselende verhalen. Zelf zijn we al in Indonesie geweest, bij de theeplantages, maar ook tijdens ons verblijf in Kenia al veel theevelden gezien. Is Cameron Highlands dan zonde van onze tijd of?

Malakka lijkt mij leuk om te zien, maar ook leuk genoeg om te slapen of om als dagtrip vanuit Kuala Lumpur te doen?

Borneo staat voor mij wel ongeveer vast. Ik zou er graag langer blijven en meer willen zien, maar nogmaals tijd en geld. En via de planning nu, zien we toch natuur, cultuur en de dieren die we willen zien.

Maar nu West –Maleisië. We willen sowieso naar de oostkust i.v.m. de onderwater wereld. Snorkelen vinden we helemaal geweldig. Wellicht is het een optie om langer aan de oostkust te verblijven en meerdere plekken aan te doen? En dan ook langer te blijven? Maar nu 4 dagen achter elkaar strand hebben we daar ook wel weer genoeg van.

Ik hoor dus graag tips voor het gedeelte in West Maleisië.

Alvast bedankt!

Heb net heel goedkope tickets gezien van Amsterdam direct naar KL met Malaysia Airlines. Heen op 18 augustus en terug op 4 september voor 576 Euro pp. Dat is een heel voordelige aanbieding!

Je kunt van KL naar Penang vliegen en daar een paar dagen doorbrengen en dan met Firefly direct doorvliegen naar Kota Bahru.

1 like

Ik had inderdaad de goedkope tickets ook al gezien, maar evengoed bedankt voor de tips, en ook betreft je tip voor West Maleisië.