Na al een paar keer te zijn wezen backpacken in azie met mijn partner, laatste keer met mijn dochter van 6 maanden
Wil ik nu met 2 kids (3 jaar en 8 maanden tegen die tijd) naar maleisie.
Ik wil half maart vertrekken en er 3 tot 4 weekjes verblijven
Ik vlieg op kuala lumpur.
Wij zijn niet zulke stadsmensen maar zullen ff dagje blijven om te landen en wennen aan klimaat en bij te konen.
Eventueel kunnen we klcc park bezoeken, heeft speeltuintje:)
Is kuala lumpur moeite waard om langer te blijven?
We willen middelmatig reizen, dus geen dorm maar ook geen resort. Voorkeur is bungalow omdat kids dan kunnen slapen en wij nog buiten voor huisje kunnen zitten.
Wil in me reis in ieder geval naar
Camoron highlands (moet ik hiervoor dekens meenemen, schijnt heel koud te kunnen zijn)
Pulau perhentian
Verder is er zoveel leuks, iemand tips voor reisroute en waar verder heen te gaan.
En eventueel ook accomodaties:)
Haha lekker ruime open vraag, maar wie kan me beter helpen als ervaringdeskundige.
Oja en begreep dat eilanden sluiten in regentijd? Dit geld toch niet voor half maart/begin april
ik zie dat deze thread al een tijdje geleden is gestart maar wil toch even reageren.
In Kuala Lumpur is zeker genoeg te zien en te doen, sla de reisboeken er maar op na en ook op internet is er veel te vinden. Een dag of twee is altijd wel wenselijk zeker na een lange vlucht. maar omdat jullie geen stadsmensen zijn zou ik daar dan niet langer verblijven of je moet het leuk vinden en dan altijd nog een nachtje langer daar blijven.
Voor Cameron highlands hoef je zeker geen dekens mee te nemen, meeste hotels hebben wel wat dekens maar het is niet zo koud zoals je denkt. De temperatuur daalt gemiddeld tot een graad of 15/16 in de nacht en als je een trui of jasje mee neemt voor in de avond en/of vroege ochtend dan is dat voldoende.
Half maar/begin april zijn de eilanden aan de oostkust weer open of het regenseizoen moet wel heel erg uitlopen maar dat is meestal niet zo. In februari doorgaans gaan de boten weer naar de eilanden.
Accomodaties, ook de wat meer budget in Cameron Highlands en Kuala Lumpur zijn goed te boeken van te voren via internet op Booking, Expedia en Agoda.
Vooraf reserveren op de perhentian eilanden kan wel maar als je vroeg in het seizoen gaat zou ik het niet doen, er word toch al vaak niet gereageerd op emails om te reserveren, wel als je naar het grote eiland gaat bij Coral View resort daar kan wel gereserveerd worden maar er dient ook betaald te worden bij de reservering, niet het het hele bedrag overigens.
Bedankt voor je reactie. Plan is nu om op 31 dec te vliegen en 3,5 week in Maleisië te verblijven. Ivm regenseizoen slaan we perhentian over. Trip.wordt nu
Kuala Lumpur 2dagen
Cameron highlands 3 dagen
Tamon negera (zoiets mbt naam) 3 dagen
Langkawi 4-5 dagen
Daarna…
Iemand nog een leuk idee. Geen stad aangezien dit niet aantrekkelijk is met kids. Misschien nog leuk eiland???
Tevens iemand ervaring met vliegen naar borneo.
Vanaf waar kan ik beste vliegen en is het voordelig en wat is daar zeker moeite waard.
Beste vliegen is van Kuala Lumpur omdat daar de meeste vluchten vertrekken.
Als je dan op Langkawi zit dan kun je misschien wel naar Borneo vliegen. Kijk maar eens op de site van AirAsia.
Om veel reizen te voorkomen zou je kunnen kiezen voor Kuching Sarawak. Vanaf hier kun je uitstapjes maken naar leuke bezienswaardigheden.
Blijf je op het westelijk schiereiland dan is Penang nog een goede optie met verblijf buiten de stad in Batu Ferringi. Hotels met zwembad aan het strand. Water en strand is niet bijzonder en schoon maar de ligging is goed met Penang stad makkelijk bereikbaar en in de avond voor het hotel veel eetstalletjes en markten.