Rondreis

Goedemiddag allemaal,

Eind mei hopen wij op huwelijksreis te gaan naar Maleisië.
Wij hopen daar te zijn van 25 mei tot en met 8 juni. Nu hebben wij de volgende reis in gedachten:

Dag 1 (aankomst op het vliegveld van Kuala Lumpur 13.00 uur), Kuala Lumpur
Dag 2, Kuala Lumpur
Dag 3, Kuala Lumpur (08.00u) - Melaka - Kuala Lumpur (20.00u)
Dag 4, Kuala Lumpur - Taman Negara
Dag 5, Taman Negara
Dag 6, Taman Negara - Cameron Highlands
Dag 7, Cameron Highlands
Dag 8, Cameron Highlands
Dag 9, Cameron Highlands - Penang
Dag 10, Penang
Dag 11, Penang - Langkawi
Dag 12, Langkawi
Dag 13, Langkawi
Dag 14, Langkawi
Dag 15, Langkawi - Kuala Lumpur

Vinden jullie dit een geschikte reis of zijn hier nog verbeteringen in aan te brengen? Wij vinden het wel lekker om op het eind nog even wat rustige dagen zon, zee en strand te hebben. Vandaar dus Langkawi wat langer.

Ik heb gelijk nog een vraag: stel wij zouden voor Melaka toch een overnachting boeken, hoe komt onze bagage dan mee? Ik las namelijk over de bus dat je daar maar 15kg aan bagage mee mag hebben.

Ik zie graag de reacties tegemoet!

Groet, Arjan

Hallo Arjan,

Ik zou Cameron Highlands zeker met een dag verminderen, het is niet heel groot en je hebt het eerder wel gezien (wij zijn er 2 nachten gebleven en dat was lang genoeg). Het is dan leuker om Penang met een dag uit te breiden; daar is echt heel veel te zien/doen. De dag naar Melaka zal erg vermoeiend worden; ook afhankelijk van het verkeer. Een overnachting boeken is raadzaam, maar pas op dat je niet teveel wil doen. Langkawi ben je ook lang, maar inderdaad heerlijk zon/zee/strand. Misschien moet je overwogen om die dag dat je naar Melaka gaat toch in Kuala Lumpur te blijven (de eerste dag in de stad, de tweede dag o.a. naar de Batu Caves. Besef ook dat je niet ‘even’ van KL naar Langkawi bent als je niet met het vliegtuig gaat? Verder een leuke reis; geniet ervan!!

Tip Kuala Lumpur: Grid9 hotel (goede prijs/kwaliteit), hoewel ik niet weet of het voor een huwelijk geschikt is :slight_smile:

Groetjes!

Hoi,

Baggage kan gewoon mee in de bus onder in het baggage ruim, ik heb niet eerder gehoord van die 15kg. Jullie reisschema ziet er netjes uit, het is altijd weer keuzes maken tussen de bestemmingen en ik weet niet of jullie al een vlucht en/of overnachtingen hebben vastgelegd, misschien wel handig voor Langkawi en daarna terug vliegen naar KL?
En Cameron Highlands, het is maar waar je van houd, als je hier op een doordeweekse dag komt en je hebt dan 2 dagen de tijd om een tour te doen en wandelingen te maken dan is het goed dat er die dagen zijn ingepland. Kom je in het weekeinde dan heb je grote kans dat je in de file terecht komt en dan heb je het snel gezien. Probeer hier rekening mee te houden met je reisschema.

Gr. Frank

Goedemiddag,

Bedankt voor jullie reacties.
Er zijn inderdaad al hotels en vluchten geboekt, maar de hotels kunnen nog enigszins aangepast worden.
We zijn van plan om vanaf Langkawi terug te vliegen naar Kuala Lumpur.
Voor de rest zullen wij inderdaad 1 dag Cameron Highlands laten vallen. Hiervoor in de plaats hopen wij naar Penang te gaan.
Bedankt voor de tips en als er nog meer tips hoor ik het graag!

Groeten, Arjan