Alleen Noord-West Maleisie

We gaan voor het eerst naar Azie en dus naar Maleisie.
Wat is jullie mening over onderstaande planning:

1. Amsterdam-Kuala Lumpur: 5 dagen (we willen ook Batu caves en het asli museum bezoeken en Kuala Selangor.
  2. Of naar the Cameron Highlands vliegen en daar 3 dgn blijven of naar Fraser’s Hill voor 3 dagen?
  3. Van Kuala Lumpur- Pulau Pankor 4 dagen om uit te rusten.
  4. Pulau Pangkor- autohuur en naar Kellie’s castle, Ipoh, Kuala Kangsar, Kinta Valley naar Taiping.
    We willen dat in een week doen.
  5. naar Penang om daar Georgtown enz. te bezoeken en strand (5 dagen)
  6. Daar auto inleveren en terugvliegen naar Kuala Lumpur en A’dam.

Vraag: is dit een goede route? Een juiste samenstelling van de highlights/een juiste tijdplanning? Kunnen we alles beter vanuit NL regelen of vanuit Kuala Lumpur? Uiteraard zijn we flexibel. En staan open voor alle adviezen! Hoe boeken we de hotels?

Wat zijn in onze planning the do nots en does?
Bedankt alvast voor een reactie!
Lia

Hoi Hoi,

Persoonlijk zou ik Penang laten voor wat het is (ik vond er werkelijk niks te beleven) en dan kiezen voor Langkawi, dit is een zeer mooi eiland wat erg veel te bieden heeft!

Groetjes,

Vienna

1 like

Dan zou je beter eerst vanaf KL kunnen vliegen op Langkawi, als je toch wilt rusten dan is deze plek mooier dan bijvoorbeeld Penang.

Na de strand dagen zou je in Penang of omgeving je auto kunnen huren en dan ook naar de Cameron Highlands(CH) gaan. Het is dan een voordeel als je daar bent en je hebt eigen vervoer tot je beschikking. Vanaf CH kun je in een paar uurtjes terug rijden naar KL om je auto op het vliegveld weer in te leveren. Je hebt dan ook maar een binnenlandse vlucht nodig die je makkelijk kunt boeken via Airasia.

Het kan zijn dat er extra kosten aan de auto huur zitten indien je de auto weer inlever in een andere plaats.

Frank

1 like

Hallo,

Ik denk dat het allereerst belangrijk is om te weten waar jullie van houden…zijn jullie meer van de cultuur of meer van de natuur?
Ik persoonlijk ben het liefst zo min mogelijk in een stad, KL is heel mooi en gaaf en groot, maar na 2 dagen heb je het echt wel gezien, dan zou ik persoonlijk door reizen naar de volgende plek.
Batu Caves is niet meer dan een grot(je) waar paar aapjes rondlopen, een bidplek is en bij de ingang voor de grote trappen dat welbekende grote beeld staat, meer is het niet. Dus na ruim 1 uur heb je het daar gezien denk ik.
Persoonlijk vond ik de taman negara echt een hoogtepunt, super om te ervaren zo’n jungle en die geluiden. Asli museum heb ik ook gezien, kuala selangor ben ik helaas niet geweest.

Camaron Highlands is wel erg mooi, veel theeplantages ook waar je over uitkijkt, vooral de weg ernaartoe is erg mooi, enorm veel bochten, de hele route is een grote slang die omhoog loopt.
Fraser’s Hill kan ik helaas weer niks over zeggen evenals de rest wat daarna komt.

Wel zou ik persoonlijk penang verruilen voor Langkawi, langkawi is echt heel mooi, vrij rustig, hele mooie stranden, veel te doen. Zo kun je duiken, met een catamaran eropuit in een baai waar we dolfijnen hebben gezien, een kabelbaan pakken de bergen in etc etc etc.

maar het ligt er natuurlijk helemaal aan waar je van houd, misschien houden jullie wel juist van cultuur en steden enzo, dan zullen jullie penang misschien wel leuk vinden.

Ik ben meer van natuur, uitzichten, jungle, mooi strand en leuke excursies in die omgevingen haha.
het blijft dus heel persoonlijk, maar hoe dan ook, Maleisië is erg mooi, super bevolking, spotgoedkoop!! En erg mooi.

heel veel plezier gewenst en als er nog vragen zijn, shoot!

Groetjes,

Viënna

1 like

Tsja wij hebben ons in tegenstelling tot Vienna weer uitstekend vermaakt in zowel KL als Penang, maar voor het strand moet je niet op Penang zijn. Dan kun je inderdaad veel beter naar Langkawi.

Het hangt erg af van wat je zelf leuk vindt.

1 like

Ook wij hebben ons prima vermaakt op Penang (4 dagen), maar voor strand moet je daar inderdaad niet zijn. Langkawi is een stuk beter wat dat betreft!

Frasers Hill zijn wij niet geweest, maar als ik de verhalen mag geloven zijn Cameron Highlands leuker. Als hotel wel Bala’s Holiday Chalet overslaan. Ziet er leuk uit op de plaatjes, maar daar hebben wij niet zulke goeie ervaringen mee.

CH is overigens ook goed te doen met de bus. Vanaf KL waren wij 30 ringgit (6 euro) kwijt voor een busreis van een uurtje of 5.

1 like