Na ons al redelijk veel ingelezen te hebben hebben we globaal een route uit gestippeld (we hebben alleen een ticket en niks vastgelegd zodat we altijd nog kunnen wijzigen of aanpassen als we daar zijn).
Aankomst Kuala Lumpur (4 nachten)
dan door naar Malakka (2 nachten)
dan van Malakka naar Singapore (3 nachten)
van singapore terug naar Kuala Lumpur (1 nacht)
dan vanuit Kuala Lumpur naar de Taman Negara (3 nachten)
vanuit TN naar de Camaron Highlands (2nachten)
vanuit CH naar Ipoh (2nachten)
vanuit Ipoh Naar Penang (3nachten)
vanuit Penang naar Langkawi :zon02: (4 nachten)
en vanuit Langkawi weer naar Kuala Lumpur (3 nachten)
Is deze route goed te doen zonder dat we vervoer of ho(s)tels hebben vast gelegd, we hebben gehoord dat je dit redelijk goed zelf kan regelen daar.
Tips en advies op de route is altijd welkom (misschien heeft iemand advies om de route iets anders te doen of dingen/plaatsen die we niet moeten missen)
Volgens sommigen zouden we beter wat plaatsen/eilanden uit de oostkust kunnen opnemen in onze route graag advies wat jullie het beste lijkt en wat voor route we dan moeten nemen want we zijn zeer flexibel wat dat betreft (trouwens we vertrekken volgende week >>> al)
ik zou niet in het begin 4 nachten KL doen en dan aan het eind weer 3.
zoveel is er niet in KL, voornamelijk shoppen.
4 nachten totaal lijkt mij voldoende.
van Singapore kun je naar Johor Bahru gaan en van hieruit naar Taman Negara, je moet dan 1 keer overstappen en weet even de naam van het plaatsje niet meer, maar dat kunnen ze je op het busstation wel vertellen.
oostkust is mooier dan langkawi en penang. je kunt vanaf CH nog een ticket boeken naar bv Perhentians. en dan van hieruit terug naar KL.
er ligt in de buurt van Lumut ook nog een eilandje, Puala Pangkor , veel minder toeristen, lege stranden alleen op zaterdag is het wat drukker met maleisiers. en het is goedkoop wij hadden bungalow met tv en airco voor 40 RM per nacht, het scheelt als je op maandag komt dan krijg je de kamers goedkoop.
er zitten hier veel wilde hornbills, prachtig om te zien.
vanaf ipoh zou je zo naar lumut kunnen gaan.
Toch heb ik van veel mensen gehoord dat ook Langkawi en Penang mooi zijn, je moet wat meer van de drukte houden in Penang en Langkawi is natuurlijk een eiland met wat meer upscale accomodatie dan de Perhentians waar over het algemeen meer backpackers komen maar om nou te zeggen dat je beter naar de Perhentians kan gaan, nee. Het is maar net wat je wilt en hoe je een strandvakantie ziet, meer luxe of minder luxe, backpackers en de mogelijkheid van duiken.
Heb je een reden om naar Ipoh te gaan?
Voor de rest een leuke reisroute, niet te gehaast en voldoende tijd om rustig rond te kijken en je vervoer wer te regelen voor de volgende etappe.
@frank: we hebben geen speciale reden om naar Ipoh toe te gaan, maar we dachten dat het wel een inetressant plaatsje was om even wat rond te kijken.
Maar we denken dat we nu vanuit de CH naar lumut gaan en dan gelijk door naar puala pangkor maar zeker weten doen we dit nog niet.
@karin weet jij toevallig hoe lang het duurt vanuit Singapore naar de Taman Negara te gaAN want dat scheelt ons weer een nacht in Kuala Lumpur die kunnen we dan ergens anders verblijven.
Weet jij toevalig ook dat het makkelijk te regelen is om vanuit CH naar Puala Pangkor te gaan, dan lassen we dat er even tussen en dan gaan we van Pangkor naar Penang (Is dat trouwens makkelijk te regelen vanuit Lumut).
En in wat voor ho(s)tel zaten jullie trouwens in pangkor)
We hebben al van verschillende mensen gehoord dat het beter is een dagtochtje naar Malakka te doen vanuit Kuala Lumpur even een vraagje hier is dat goed te doen/regelen vanuit Kuala Lumpur.
ik reageer alvast even op een deel van je vraag de rest moet ik morgen even opzoeken.
van CH naar lumut : je moet van CH naar ipoh en van hieruit een bus naar lumut nemen.
mss kun je beter eerst naar penang gaan anders moet je van ipoh naar pangkor en van pangor weer naar ipoh en dan naar penang.
als je eerst penang doet kun je na penang via ipoh naar lumut en volgens mij is er ook 1 keer per dag een bus rechtstreeks naar lumut. vanuit lumut kun je een bus naar KL nemen.
ik zou niet als dagtocht gaan dat doen heel veel mensen en je loopt dan in grote groepen overal langs. ik zou een paar dagen gaan en vrijdag en zaterdag is er nightmarket = erg gezellig.
Karin alvast bedankt.
We hebben de route iets aangepast, we laten Malakka vervallen en doen hier een dagtour naartoe vanuit kuala lumpur, we moeten nu wel naar langkawi aangezien we gisteren een binnenlandse vlucht hebben geboekt van Langkawi naar Kuala Lumpur toe.
Het komt er nu als volgt uit te zien:
Aankomst Kuala Lumpur (4 nachten)
dan van Kuala Lumpur naar Singapore (3 nachten )
van Singapore terug naar Kuala Lumpur (1 nacht )
dan vanuit Kuala Lumpur naar de Taman Negara (3 nachten)
vanuit TN naar de Camaron Highlands (2 nachten)
vanuit CH naar Pangkor(4 nachten)
vanuit Pangkor Naar Penang (3 nachten)
vanuit Penang naar Langkawi :zon02: (4 nachten)
en vanuit Langkawi weer naar Kuala Lumpur (3 nachten)
Ik denk dat 4 nachten op Pangkor veel is. Ik ben er geweest en volgens mij is het een vrij klein eiland. Ik vond er ieder geval niks aan, er was vrij weinig te doen, het centrum stelt niks voor. Er schijnt wel een mooi resort te zitten maar geen idee hoe dat heet.
Op zich houden wij wel van rust (even weg uit de hectiek) maar we houden ook wel van drukte dus op dit eiland kunnen we even weer tot ons zelf komen voordat we weer naar de drukte van Penang gaan.
@Karin heb je nog de naam van dat ho(s)tel/resort waar jullie zaten op Pangkor of ben je daar nog niet aan toe gekomen om dat op te zoeken.
Zometeen vertrekken :vak01: en om 14.00 uur vliegen >>>.
Morgen komen we aan alleen we hebben een overstap Hong Kong.
Iedereen bedankt vooor de tips en als jullie nog meer tips hebben we lezen dit forum daar ook dus tips altijd welkom.
@Karin ik lees in Maleisie wel wat voor ho(s)tel/resort je had op Pangkor wat zo goedkoop was.
@tabemartine sorry dat het zo lang duurde. zijn jullie goed aangekomen ? en wat is de eerste indruk ?
we zaten in teluk nipah in mizam resort. maar het zijn gewoon bungalowtje hoor is niet echt een resort wat ik daarbij verwacht, maar op de weg daarnaartoe zitten er nog veel meer en ze hebben bijna allemaal een goedkope prijs.
het is er idd rustig maar wij vonden het na 3 mnd heerlijk. er wordt op het strand voldoende aangeboden om te doen. je kunt naar het volgende strandje lopen. brommertje huren en het eiland rond.
wij dachten ook maar 2 nachten te gaan en zijn er 8 gebleven uiteindelijk.
De eerste indruk was gewoon prachtig maar wel weer even een cultuur shock als je uit nederland komt.
Kuala Lumpur is een machtig mooie stad en genoeg te doen.
In ieder geval nog bedankt :chin: voor het adres.
Ik denk dat wij ons ook wel 3 a 4 dagen vermaken op Pangkor even lekker tot rust komen.