Hallo allen.
Ik en mijn vriendin willen van circa 25-08-2018 tot circa 16-09-2018 een rondreis maken door Maleisië. We hebben al het één en ander uitgezocht maar zijn toch benieuwd naar jullie tips en suggesties over een aantal zaken. Onze route ziet er in hoofdlijnen als volgt uit:
26-08: Aankomst in Singapore
27-08: Singapore
28-08: Singapore
29-08: Singapore / richting Malakka
30-08: Malakka
31-08: Malakka / richting Kuala Lumpur
01-09: Kuala Lumpur
02-09: Kuala Lumpur
03-09: Kuala Lumpor / Richting Taman Negara
04-09: Taman Negara
05-09: Taman Negara / richting cameron highlands
06-09: Cameron highlands
07-09: Cameron Highlands / Richting Ipoh
08-09: Ipoh / Richting Penang
09-09: Penang
10:09: Penang boot richting Langkawi
11:09: Langkawi
12-09: Langkawi boot richting penang
13-09: Penang vliegtuig richting kota bahru (perhetian islands)
14-09: Perhetian Islands
15-09: Perhetian islands
16-09: Perhetian islands vliegtuig richting Singapore
17-09: Singapore vliegtuig naar huis
Aantal punten waar wij mee zitten op dit moment:
- Het oogt erg vol, vinden jullie niet? Wat zouden jullie schrappen / in korten?
- We zitten er evt. aan te denken om heen te vliegen op Kuala Lumpur en terug via Singapore. Dat zou dan betekenen dat we Malakka schrappen, wat vinden jullie hiervan?
- We twijfelen over Langkawi, dit aangezien dit toch een beetje uit de route ligt en we er toch veel tijd aan kwijt zijn. Daarnaast heb je daar wel heet waterbronnen, watervallen, jungle, strand en een kabelbaan wat ons allemaal wel leuk lijkt. Wat zeggen jullie?
- Qua vervoer zitten we eraan te denken om voor het stuk tussen Kuala lumpur en Penang een auto te huren (Dus Kuala Lumpur, Taman Negara, Cameron Highlands, Ipoh en Penang), de rest doen we met het openbaar vervoer. Wat vinden jullie hiervan?
- Wanneer we ervoor kiezen om eerst te vliegen op Kuala lumpur en terug via Singapore kunnen we de formule 1 meepakken, die is namelijk in het weekend van de 17e in singapore. Aan de ene kant lijkt me dit gaaf om mee te maken, aan de andere kant is het misschien hartstikke druk en kun je niet in bepaalde gebouwen / attracties omdat deze door de race zijn afgezet? Weten jullie hier meer van.
Een hoop informatie en vragen, ik ben benieuwd naar jullie mening / suggesties.