Ik ga 16 dagen naar Maleise/Singapore en heb jullie tips en trucs nodig, omdat ik zit te stuntelen met m’n reisplan.
Een kort schemaatje:
Dag 1-3: S’pore
Dag 3: Reisdag S’Pore --???
Dag 3 -7: ???
Dag 7: Reisdag ??? - Langkawi
Dag 7 - 10: Langkawi
Dag 10: Reisdag Langkawi - ???
Dag 10 - 15: ???
Dag 15: Reisdag ??? - S’Pore
Dag 16: S’Pore - A’dam
Het weekend midden in m’n vakantie heb ik met vrienden afgesproken op Langkawi. Nu ben ik aan het kijken hoe ik de tijd ervoor en erna handig kan invullen, maar daar ik niet zo’n goed beeld heb van bereikbaarheid/reistijden en afstanden heb ik jullie hulp nodig, ;).
Ik wil een afwisselend programma, dat wat iedereen waarschijnlijk doet, natuur/cultuur en actief.
Ik wil in ieder geval een 2-daagse jungletrekking doen in Taran Negara (oid?).
Wie heeft er nog niet-te-missen-spots voor mij en een idee hoe ik die goed in mijn plan kan passen?
wanneer is je vakantie precies? op korte termijn of pas richting de zomervakantie?
Indien je meer tijd hebt en nog niet weet wat er te zien valt in Maleisie dan zou ik toch aanraden om wat meer te gaan lezen zodat je eerst een idee hebt wat je graag wilt zien of wat je wilt doen en daarna kun je eventueel wat meer gerichte vragen stellen.
Koop een mooi boek of speur wat na op het internet of hier op het forum.
als je uit Singapore komt zou je naar Melaka kunnen reizen. Ik zou ook zeker Kuala Lumpur niet overslaan. Je kunt ook vliegen via www.airasia.com of www.jetstar.com naar Kuala Lumpur.
Met airasia kun je dan van Kuala Lumpur naar Langkawi vliegen.
Ik zou het hele schiereiland rondgaan.
Melaka, Kuala Lumpur, Cameron Highlands, Penang, Langkawi,Kota Bahru en de Perhentian Islands, Taman Negara, Singapore.
Dag 1-3: S’pore
Dag 3: Reisdag S’Pore - Kuala Lumpur (vliegen met Airasia)
Dag 3 -7: Kuala Lumpur en een dag of 2 met de bus naar Melakka.
Dag 7: Kuala Lumpur - Langkawi (Vliegen met Airasia)
Dag 7 - 10: Langkawi
Dag 10: Reisdag Langkawi - Perhentian Islands
Dag 10 - 15: Perhentian
Dag 15: Perhentian - S’Pore
Dag 16: S’Pore - A’dam
Je kunt hier en daar denk ik nog wel een dag eraf halen om nog een locatie toe te voegen.
Bijvoorbeeld Taman Negara is een aanrader.
Hallo mensen, ik ga binnenkort ook naar Maleisië en Singapore. Mijn plan is om een beetje het hele schiereiland rond te gaan. Ik ben bereid te slapen in hostels/homestays, is 50 euro per dag dan een voldoende budget?
Ja hoor meer dan voldoende. Wij hadden een budget van 50 euro per dag voor 2 personen. Eten kan voor 5 euro voor twee personen incl. drinken. Slapen kan op een slaapzaal voor 5 euro p.p. Een privekamer voor 2 personen heb je meestal wel rond de 10 a 15 euro. Bus is goedkoop.
Veel plezier. Groetjes Yvonne
Dank voor het meedenken! ik ben er wel zo ongeveer uit.
Nog 1 vraag: zijn er Maleisie veel van die mini-touragency’s die packagedeals aanbieden? Ik wil namelijk het liefst vanaf Langkawi een 3/4/5 daagse tour naar Cameron highlands en Taman Negara. Vorig ben ik in Indonesie geweest en daar hadden ze op elke hoek van de straat zo’n mannetje waar je dit soort deals mee kon sluiten.
Of moet ik hiervoor via Georgetown en Ipoh (Langkawi-Cam. High.)?
en weet iemand of er vluchten zijn van Kota Bahru naar Singapore of moet ik dan via Kuala Lumpur?
En weet iemand iets over Melakka? soms staan Aziatische steden erg leuk beschreven, maar aangezien we als Europeanen vrij verwend zijn met de schoonheid van steden (vind ik) weet ik uit ervaring dat Aziatische steden dan flink kunnen tegenvallen, hoe leuk ze ook overal worden beschreven.
Hoop dat jullie me weer verder kunnen helpen!
nee-ze zijn er wel, maar net veel-het is toch geen Indon? Wanneer leren NLers dat toch eens-het is in T zo-dus het zal in T2 wel net zo zijn?
Het busvervoer is in Malay veel beter geregeld dan in Indon. bovendien is het veel welvarender=hogere loonkosten. en dat maakt het weer veel meer easy het gewoon zelf te doen-wordt je ook groot van.
de STAD Melaka (voorheen MALACCA) is vooral bekend om de NEDERLANDSE erfenis (en Portugees)-veel straten hebben nog NL namen. OMdat het welvarender is is veel nu aardig gerestaureerd en in luuksere B+B of boutique hotels omgebouwd. Dat is beperkt tot 2-3 vrij korte straatjes, voor de rest is het een Malay stad zoals er 13 in het dozijn gaan. Met een dagje tussenstop heb je het wel gezien. Er gaan elke 30 min direkte bussen naar KUL en naar JB/grens SIN.
vliege JB-SINn: zoek het zelf op in amadeus.net-dan niet het eerste scherm, maar dit doorklikken en flights/timetables kiezen.Ik vermoed dat het eerder naar JB zal gaan=domestic. Per zowel bus als trein is dit ook makkelijk te doen in een wat lange nacht.
Als goed is is die vlucht er wel, kijk eens op www.airasia.com
Verder vraag ik me af wat je kwa kosten moet rekenen in de Cameron highlands en de Taman Negara? En is het goed mogelijk om zonder te boeken op zoek te gaan naar een hostel in bijv. KL? Ik ga trouwens in de maand Maart naar Maleisië.
Ik heb gechecked inderdaad en geen vluchten gevonden, maar via KL moet ook geen probleem zijn.
nog een vraag:Is het mogelijk om in 1 dag van Singapore Naar Taman Negara te gaan, ik lees overal dat je een boot moet halen om 2pm, dat wordt vrij krap als ik eerste nog van SP naar KL moet vliegen en dan nog een aantal uur in de bus moet.
En weet iemand wat de afstand in uren is van Taman Negara naar Cameron highlands?