Hoelang waar verblijven

Voorlopig zijn we er globaal uit:

Ticket is geboekt (aanbieding via Emirates 550 euro!! pp ) retour Kuala Lumpur

Vanuit daar willen we verschillende bezienswaardigheden, de stad zelf bezoeken alsmede Malacca. Minimaal 7 dagen in KL

Penang-Georgetown staat ook op het schema

Als laatste Langkawi

De Cameron Highlands willen we wel bezoeken (1-2 dagen), maar de vraag is: vanuit welke plaats kunnen we dat het beste doen??

Vraag 2 : Hoelang zouden jullie in de andere 2 bestemmingen blijven(Penang en Langkawi) : dit ivm bezienswaardigheden??

Voorlopig denken we vervoer met bus, taxi of huurauto te doen (we wachten nog op een tip van frank34 over auto met chauffeur !

Vliegtuig valt denk ik af: duurt te lang met in en uitchecken en je ziet veel minder onderweg

PS: reisschema mede op advies van Balletje: veel gelezen en advies ziet er goed uit!

Op Penang ligt het een beetje waar je wilt verblijven en waarom. Als je van cultuur houdt kun je er wat langer verblijven en dan zou ik een hotel in Georgetown bezoeken. Wat betreft strand is Penang niet top en kun je beter wat meer tijd uittrekken in Langkawi.

Ik denk dat je het beste vanuit KL naar de Cameron Highlands gaan en vanaf daar door naar Georgetown, Penang. Misschien kun je in KL een auto huren, ik heb gelezen dat het goed te doen is, ook al rij je net als in Engeland links. Maar je kunt dan wel op je eigen tempo stoppen waar je wilt. Auto huren en op Penang inleveren kan ook.

Met Emirates (fantastische maatschappij!) meen ik dat je totale reistijd toch nog behoorlijk lang is (wij hadden vorige zomer een stop in Dubai van ruim 4 uur), daarom zou ik denk ik iig eerst minstens een paar dagen in KL blijven. In KL kun je alles prima doen met het openbaar vervoer. Voor bezienswaardigheden verder weg zou ik een auto huren en vervolgens zelf naar Malacca rijden, eventueel met een overnachting.

Rijden naar de CH en daar 1 á 2 dagen verblijven (liefst in Father’s of Gerard’s) en dan door naar Georgetown. Met een auto kun je het hele eiland Penang prima verkennen in een paar dagen. Mijn ervaring was dat 3 overnachtingen meer dan voldoende was. De huurauto kun je hier afleveren, voordat je met de ferry over gaat steken naar Langkawi

Hier zou je kunnen kiezen voor een huurauto of scooter om wat mobiel te zijn. Er rijden geen bussen op Langkawi, dus je bent zonder eigen vervoer op de taxi’s aangewezen, die trouwens wel rijden met fixed prices. Langkawi is een prachtige bountybestemming met een erg mooi en afwisselend achterland, waar je best een week kunt vertoeven. Ik zou er voor kiezen om terug te vliegen naar KL…