Ik heb dit forum al veel gelezen en veel bruikbare tips opgedaan.
Ik heb alleen nog 1 vraag. Wij reizen aan het eind van de vakantie van Langkawi naar Kuala Lumpur. Nu kan dit wel ineens heb ik gelezen maar we willen toch een tussenstop maken. Nou zitten we te denken aan Ipoh maar ik wil graag weten of iemand een beter idee heeft en of dit wel de meest logische plaats is om een tussenstop te maken.
Is het dan ook leuker om met de trein of met de bus te reizen?
We gaan van Kuala Lumpur naar Cameron Highlands, vervolgens naar Penang, Langkawi en dan weer terug naar Kuala Lumpur. We komen dus al van Penang af. Van Penang naar Langkawi gaan we wel vliegen. Ik heb nl. alleen maar “horror” verhalen over de ferry gelezen
Vliegen is inderdaad de meest goedkope optie. Kijk wel even rond bij Airasia, Malaysia Airlines en Fireflyz want dat kan soms ook geld schelen. Dit zijn de 3 die regelmatig heen en weer vliegen van Langkawi naar Kuala Lumpur.
Wij hebben de ferry gedaan van penang naar langkawi, ik geloof dat bijna 95% over hun nek ging (het rook behoorlijk zuur aan boord).
Gelukkig zijn mijn vrouw en ik niet over ons nek gegaan.
Maar ondanks dat zou ik de volgende keer weer met de ferry gaan.
Ja dat lees ik meer!
Ik heb nu een vlucht geboekt van Penang naar Langkawi, deze is maar 35 minuten, al weet ik natuurlijk ook dat met inchecken ed er nog een paar uur bij komt. We hebben nog wel steeds een ferry van Langkawi naar Kuala Kedah, we willen zowiezo stoppen in Ipoh dus vliegen van Langkawi naar Kuala Lumpur gaat niet op. Deze ferry doet er 1 uur en 45 minuten over, scheelt alweer iets.
Mijn vrouw en ik zouden zo weer gaan omdat wij alle twee geen last hebben gehad van misselijkheid, we vonden het zelfs af en toe nog lacchwekkend.
Zo zat er een bankje verderop een engels familie lekker donuts te eten (zeg maar gerust vreten) voordat we weggingen, ik weet zeker dat geen 1 van hun die donuts erin heeft gehouden lol2. Heb nog tegen ze gezegd lekker he die donuts lol2.
Wij zijn ook met de ferry van Penang naar Langkawi geweest (afgelopen april), maar heb niemand zien overgeven. Maar misschien hebben wij geluk gehad met een rustige zee…