Van Cameron Highlands naar Langkawi?

Hallo,

In juli gaan we naar Maleisië (en misschien naar Singapore).
Vanuit Kuala Lumpur gaan we naar de Cameron Highlands en vanuit daar willen we graag naar Langkawi. Penang willen we overslaan.
Maar… voor zover ik kan zien, rijden er geen bussen vanuit de Cameron Highlands naar Langkawi (of een plaatsje waar de boot over gaat.)
Wel naar Penang en Kuala Lumpur en nog wat andere plaatsen.
Heeft iemand enig idee of we ons idee uit kunnen voeren? Of zullen we toch een overnachting in Georgetown moeten maken?

Vervolgens willen we van Langkawi naar de Perhentians. Mijn vraag is dan ook weer: Kun je vanaf Langkawi in één dag naar Kuala Besut (daar willen we overnachten om de volgende ochtend zo vroeg mogelijk met de boot over te steken) of naar Kota Bahru?

Graag jullie tips!!!

Laatste vraag: Is het mogelijk om vanaf Langkawi een excursie te doen naar een eilandje in Thailand? Bijvoorbeeld Satun? Wordt dit op Langkawi aangeboden? En hoe werkt het dan met visa e.d.?

Groetjes!

Kan je niet met alle vragen helpen, maar wel met de laatste. Je kan vanuit Langkawi met een grote speedboot naar Koh Lipe gaan. Dit is echt een aanrader voor enkele dagen. Koh Lipe is een echt bounty eiland met hagelwit strand en een azuurblauwe zee. Het is ongeveer 2 uur met de boot en kostte mij in december ongeveer 50euro pp.Dit is niet goedkoop maar wel snel. Visa regel je bij vertrek. (is op de pier een douanebeambte die de stempels ect regeld. LET OP Zorg wel op voorhand voor Thaise Baht want je kan niet pinnen op koh Lipe!!! En het is een uur vroeger in Thailand!

Dat moet zeker te doen zijn zonder eerst naar Penang te gaan. Je kunt nl. met de bus zie: http://fastforwardlife.wordpress.com/2011/07/04/cameron-highlands-to-langkawi/
of met een minibus: http://www.kangholiday.com/bus-transfer-service.shtml

Vanaf Langkawi kun je via KL met Airasia vliegen naar Kota Bharu, maar je zult dan 2 afzonderlijk tickets moeten boeken. Als je eerste vlucht vertraging heeft haal je de tweede niet, dus er moet een behoorlijke tijd tussen zitten. Daardoor kom je waarschijnlijk niet op tijd aan in KB om nog verder te kunnen reizen en de ferry naar de Perhentians te halen.

Een andere optie is om met de ferry naar Penang te gaan of als er een goede aanbieding is, te vliegen met firefly ( http://www.fireflyz.com.my/incredible-deals ) of Airasia, daar te overnachten en dan de volgende ochtend om 7.15 met Firefly naar Penang te vliegen. Ik weet niet wanneer jullie precies daar zijn, maar als het dan al Ramadan is, zou ik veel liever een nacht in Georgetown doorbrengen dan in Kota Bharu. Vorig jaar bood Firefly een gratis shuttlebus van Georgetown naar het vliegveld, maar ik weet niet of dat nu nog zo is. Anders kun je er komen met een gewone bus.

Heel erg bedankt voor de info!!! Hier heb ik zeker iets aan!

Hoi “Maleisie85”… Hopelijk ben je aan het (na)genieten van een fijne vakantie!

Vraagje; is het je/jullie goed gelukt om van de Cameron Highlands naar Langkawi te gaan? Zit namelijk ook in onze planning voor september dus ik hoor graag je ervaringen. Bedankt alvast!

Groetjes, Esther

Hoi Esther!

Zeker het was top! En onze planning is helemaal strak verlopen.
Wij hebben om 8 uur 's ochtends de bus gepakt naar Butterworth vanuit de Cameron Highlands.
We waren toen om half één in Butterworth. Daar hebben we de bus van 13.00 gepakt naar Alor Setar. Daar hebben we een taxi gepakt (je kunt de bus nemen), om tijd te besparen naar de Jetty in Kuala Kedah. (Kost niet zoveel.)
We haalden daar ook nog es de boot van 15.00 uur. Toen nog 1,5 uur op de boot voor we op Langkawi kwamen.
Als ik je nog een hotel mag aanraden: Malibest Resort. We hadden daar een perfecte accomodatie OP het strand.

Veel plezier!

Groetjes

1 like

Je zou ook via Ipoh naar Alor Setar kunnen gaan, dus eerst een bus naar Ipoh en van daar een bus pakken naar Alor Setar. Dat heb ik in omgekeerde volgorde gedaan vorig jaar.Je kan inderdaad met de lokale bussen naar Kuala Kedah komen, maar je zult waarschijnlijk hulp nodig hebben van een local, want het is erg lastig te vinden welke bus je moet nemen en ik moest ook nog is overstappen. Maar er is altijd wel iemand die je helpt.

Björn

1 like

Even een upje;

weet iemand of de hier genoemde minibus maatschappij (Kang Travel) betrouwbaar is? Dit is het enige forum waar ik hen ben tegengekomen…
ik heb gezocht hoe ik van Cameron Highlands naar Langkawi komt en vrijwel overal wordt het ingewikkelde openbaar vervoer genoemd. Die Kang Travel klinkt dus ideaal alleen, is het wel betrouwbaar?

Hoi,

ik zou een mail sturen naar de mensen van Eco Cameron, wij kennen ze goed en ze hebben een groot netwerk. Het staat misschien niet op hun site maar misschien kunnen ze je wel goed adviseren over het transport richting Langkawi.

Mail ze naar: info@ecocameron.com

Gr. Frank