Van cameron highlands naar penang.

IS het te doen van cameron highlands naar penang.en wat is het beste vervoer van daar naar langkawi te gaan.onze progamma is,van kl naar cameronhg van daar naar penang ,daarna langkawi.van langkawi met airasia naar kl. gr fina:zon02::vak02:

Hoi hoi,

zelf ben ik ook van KL naar Cameron Highlands geweest en vanuit daar door naar Penang:

*"Na Cameron Highlands door met de bus naar het eiland Penang, aan de westkust. *
Uitgestapt in Butterworth, nog op het vaste land. Ferry genomen naar **Georgetown **op het eiland."(reisweblog)

Is goed te doen hoor, er zijn goede bussen beschikbaar op deze route(s)/in Maleisië. (Kosten: RM28)
Misschien kan je ook helemaal met de bus in Georgetown komen, ben je misschien wel langer onderweg…
en er moet een verbinding zijn op dat moment. Ferry gaat snel, is leuk en goedkoop. Je staat direct middenin het centrum; vlakbij backpackers/guesthouse gebied.

Op Langkawi ben ik niet geweest, maar ik weet dat er een boot/ferry verbinding is.
Van Georgetown (P) naar Kuah (L), dit is dan in jullie geval het slimst. Anders moet je eerst van Penang weer naar vaste land en daar met de bus naar Kuala Kedah of Kuala Perlis… om vervolgens daar op een ferry te springen!
Er zijn twee maatschappijen die deze route varen, namen en info over de ferries:
Langkawi Ferry Service en Ekspres Bahagia. (enkel/retour: RM45/85, 1u45m to 2u30m - vertrek: 8.30am en 8.45am)

Hopelijk kan je hier wat mee, succes verder en geniet ervan!

:wereld:

…en dan kan je natuurlijk nog vliegen van Penang naar Langkawi - Check deze link maar eens: http://www.fireflyz.com.my/. De middagvlucht is het goedkoopst, ik ben al meerdere keren tegen een gratis ticket aangelopen daar komt nog wel een paar Ringgits (70 voor 2 personen)aan taxes overheen.

Groet,
Joe

nog bedankt voor julie tips.we vertrekken over een paar maanden .kan ik alles rustig uitzoeken gr fina