Reisplanning

Hi allemaal,

Op 25 september vlieg ik naar Singapore waar ik een weekje bij een vriendin blijf.
Daarna reis ik door naar Maleisie en vervolgens naar Zuid-Thailand en verder.

Graag wil ik vanuit Singapore de trein/bus nemen naar Melacca (1 nachtje) en dan naar Kuala Lumpur (ook 1 nachtje).
Heeft iemand tips hoe je vanuit Kuala Lumpur het beste naar Cameron Highlands en Taman Negara kan?
En kan dit het beste georganiseerd (ik ga ‘alleen’ backpacken).

Vervolgens wil ik graag naar Langkawi (Penang trekt me minder). En vanuit Langkawi naar Zuid-Thailand (Krabi, Koh Lanta, Koh Phi Phi en vanuit Phuket vliegen naar Bangkok).

Kan iemand mij helpen met tips wat betreft het vervoer naar Cameron Highlands en Taman Negara en het vervoer daarna naar Langkawi en naar Zuid-Thailand?

Mijn planning is rond 1 november in Bangkok te zijn. Is dit reeël?

Groetjes Deborah

Beste Deborah,

wij zijn net terug van onze rondreis in Maleisië. Wij hadden in Kuala Lumpur een auto gehuurd tot Penang via Taman Negara en Cameron Highlands. De 2 ritten duurden elk een 3 à 4 uur. Er rijden ook talloze bussen op deze trajecten welke je ter plaatste kan boeken via de reisbureautjes/hotels. Misschien is de bus wel betere keuze als je alleen bent. Vanuit Penang hebben wij de ferry genomen naar Langkawi maar je kan ook vliegen, afhankelijk van je budget. Als je Penang echt wil vermijden kan je best vanuit de Cameron Highlands een bus nemen naar Kuala Perlis, van hieruit is de ferry een stuk korter.

Op Lankawi verblijf je best in Pantai Cenang. Hier heb je een mooi strand en er zijn heel veel hotels, hostels, winkels, restaurants en boekingskantoren. Deze laatsten organiseren zowel tours op het eiland zelf als transport naar veel bestemmingen in Thailand. Op de eilanden in Thailand kan je ook verder transporten makkelijk regelen.

Met +/- een maand kan je alles in een rustig tempo bezoeken. Je hoeft echt niks op voorhand te regelen.

Nog enkele tips:

• Hoewel wij geen stadsmensen zijn vonden wij Kuala Lumpur een heel leuke stad, gun deze iets meer als één nachtje.
  • Op Langkawi huurden wij een klein autotje aan +/- € 20,- voor 24u. Op deze manier kan je zelf eens helemaal rond het eiland rijden.