Vanaf Langkawi, wat is dan de beste (=snelste/makkelijkste/mooiste?) route als ik Cameron Highlands, Perhentian en Taman Negara wil zien en wil eindigen in KL?
Mijn voorkeur zou bovengenoemde zijn, zodat ik strand en binnenland afwissel, maar alleen als dit ook een logische route is.
Ik kom heel veel varianten tegen op de reisforums, maar heb er nog niet uit kunnen halen wat het “beste” is.
Ik heb geen auto, dus wil reizen met (mini)bus of trein.
Hoop dat iemand wil helpen!
Margreet
Vanuit de Cameron Highlands is het eenvoudig met een busje om naar de Perhentians te gaan, jou volgorde is goed te noemen als jij dat graag wilt dan doe je dat toch?
Veel meer tijd ben je toch niet kwijt wanneer je na de CH eerst naar Taman Negara gaat en dan naar de eilanden. De afwisseling is goed te noemen en vanaf Taman Negara is het weer eenvoudig om naar KL te gaan.
Succes met je verdere planning,
Frank
Thanks Frank!
En van Langkawi naar Cameron Highlands is ook goed te doen in 1 dag?
Hallo!
Van Langkawi naar de cameron Highlands is niet de meest logische weg…zo bleek toen ik deze route af wilde leggen een aantal maanden geleden. Eigenlijk heb je 2 opties:
- Van Langkawi met de boot naar Penang en vanaf daar de bus naar camaron highlands. Gezien de busverbinding e.d. moet je dan wel een nacht in penang blijven slapen. Het kost je dan dus zoiezo 2 dagen. (maar penang is de moeite waard, mocht je er nog niet geweest zijn). En vanuit Penang rijden diverse busmaatschappijen naar de highlands.
- Wat ik heb gedaan: Van langkawi met de boot naar kuala kedah (vroeg in de ochtend). In kuala kedah kun je taxi nemen naar het busstation in Alor Setar. Daar pak je de bus naar Ipoh…en van Ipoh weer de bus naar de cameron Highlands. Ik was uiteindelijk een volle dag aan het reizen en een beetje avontuurlijk is het ook wel, maar dan ben je er wel in 1 dag!
Have fun en succes!
Groetjes, Maartje
Ow…schiet me nog te binnen dat er wel een hostel was in de Cameron highlands die een directe busverbinding aanbied. Is wel aan de prijs en toen ik wilde gaan zat het vol maar dat is anders ook nog een optie…