Van Taman Negara naar Perhentian Islands

Hallo,

In september ga ik naar Maleisie. Ik wil dan graag van Kl naar Taman Negara om vervolgens door te gaan naar de Perhentian Islands.
Vanuit de Perhentian Islands dan naar Cameron Highlands.

Zijn er goede verbindingen?

Ik hoor graag jullie ervaringen!

Uitstekende verbindingen.
Vaak allemaal met minivan

NKS travel (NKS Hotel And Travel Sdn Bhd) die heeft vele minivans die deze reizen regelen. Van KL naar Taman Negara, van Taman Negara naar Perhentians, Cameron Highlands, elk van deze gebieden zijn met elkaar verbonden en uitstekend geregeld (wel gaat alles via Jerantut, wat wel ‘onhandig’ is en extra tijd kost, ze verzamelen alle toeristen daar en verdelen ze dan over busjes naar de juiste plek).

Maar het is absoluut niet duur.

Van Taman Negara naar de Perhentians kan je ook met de trein doen. Wij hebben het andersom gedaan, dus vanaf Khota Bahru naar Jerantut. Je rijdt dan dwars door de jungle, dus ziet vooral heel veel bomen :slight_smile:
Je kan het 's nachts doen, dan spaart tijd, maar wij hebben het overdag gedaan. Wel leuk om echt tussen de locals te zitten (heel veel schoolkinderen vooral).
Van Taman Negara naar KL hebben we een taxi genomen. Uiteraard een stuk duurder dan met de bus, maar we waren er echt even aan toe na al die bussen, treinen etc.

Vraag me af wat de handigste volgorde van reizen met openbaar vervoer is vanuit Kuala Lumpur. Eerst naar Taman- Cameron-Perhentian of taman-cameron-perhentian?
(willen met de boot naar Taman)
Van Taman naar Perhentian lijkt me minder ver nml.

Vanaf KL is Cameron highlands het snelst (wel de snelbus nemen).
Van KL naar de Perhentians is ruim 8 uur.
Perhentians-Cameron highlands 7/8 uur.
Taman Negara-Cameron highlands 8 uur.
KL-malaka 2 uur.

Hoop dat je hier iets aan hebt.

Wij hebben het rondje als volgt gedaan: KL-TN-Perhentian-CH-KL. Vonden wij de leukste afwisseling met stad-natuur-strand-natuur-stad. Je kan al deze plekken in elke volgorde doen die je wilt, elke verbinding is goed te regelen, zeker als het via een tour doet.