Voor € 622 naar Bali

Beste reizigers,

Het is niet altijd makkelijk (of goedkoop) om naar Bali te vliegen. Toch kwam ik laatst een optie tegen die ik jullie niet wilde onthouden: voor € 622 retour naar Bali vliegen. Dit is vooral voor mensen die in mei of juni willen vliegen.

Uiteraard is er wel wat moeite voor nodig: je moet maar liefst drie keer overstappen. De route? Amsterdam - Londen Gatwick - Dubai - Jakarta - Denpasar. Op mijn weblog leg ik het uitgebreid uit.

Ook is het slim om De Vries Reizen in de gaten te houden, want de Iraanse maatschappij Mahan Air gaat wellicht naar Bali (of Jakarta) vliegen tegen bodemprijzen, weliswaar vanuit Düsseldorf…

Groetjes,

André
Melookyoubook
http://melookyoubook.blogspot.com

Leuk blog André, waar zeker veel Nederlanders van zullen kwijlen, want het woordje “goedkoop” komt er veelvuldig in voor. Ze verkachelen rustig voor 10 euro benzine om iets 5 euro goedkoper te krijgen.

Over vliegen, ik heb geleerd dat de kortste weg tussen A en B een rechte lijn is, dus voor mij geen Düsseldorf, Gatwick of Dubai. Helaas vliegt Garuda niet meer op Europa, ik heb heel wat aangename uurtjes doorgebracht in hun Premium Classe met champagne en andere lekkere drankjes en super vriendelijke service. Het eten was economy, maar wel mooi opgediend. De prijs was een lachertje voor 500 gulden boven de prijs van een economy ticket. Ik heb ooit een ticket met Garuda AMS - Biak gekocht, dat was toen 2195 gulden, Premium classe voor een jaarticket. Op Jakarta werd mij echter de bisnis klasse naar Biak geweigerd, dat gold zogenaamd niet op binnenlandse vluchten. Klagen bij de manager on duty hielp ook niet. Terug wel gewoon in de bisnis klas. Ik heb toen een klacht ingediend en kreeg als compensatie een 1ste klas ticket naar Amsterdam. Die vlucht was geen zak aan, er zaten een 4-tal nichten die overigens heel goedkoop hun tickets hadden gekocht, die waren de hele nacht bezig de drankkar te ledigen, lam als toeters. En de nicht uithangen, meid dit en meid dat, was geen succes. Ik heb niets tegen nichten hoor, geef mij maar de types die gewoon man zijn of een bancy met tieten en jurk, maar niet iets dat er tussen in hangt.

Toen Garuda stopte heb ik Singapore Airlines geprobeerd. Die Boeing 777 is een heerlijk toestel, helaas gevuld met Australiers die vreselijk hard met elkaar praatten met dan afschuwelijke accent van hunnie. Maar SQ service is perfect. De laatste jaren met Mas, economy, ik koop mijn tickets voor een redelijke prijs in Singapore (6 mnds retour) Wat een ramp, in die te kleine stoelen als vee getransporteerd de worden. Echter AMS - KLU duurt slechts 12 uur dan is het leed geleden. Ik vind intercontinentaal vliegen een rampzalige gebeurtenis, die ik al tientallen malen heb moeten ondergaan. Dus hoe korter het duurt des te beter, heb ik best geld voor over. Ik heb met MAS wel een paar keer geluk gehad, twee jaar geleden had ik op de vlucht AMS - KLU drie stoelen voor mijzelf in een vol vliegtuig, ik zag veel priemende blikken als ik af en toe mijn ogen open deed. Laatste keer twee stoelen, helemaal achterin, dat zijn de beste plaatsen trouwens in een 747-400 Voor mij geen andere Europese luchthavens dan alleen maar Schiphol. en al helemaal geen luchthavens in het Midden Oosten, 5 uur wachten in Kuweit bijvoorbeeld, wat een ramp.

Ik las dit op je blog

Dit is misschien wel dé oplossing voor mensen die in de zomervakantie, op het laatste moment, toch nog naar Indonesië willen voor een geitensaté met pindasaus.

Een sate kambing met pindasaus klinkt mij in de oren als een zoute haring met poedersuiker. Bij geitensate hoort kecapsaus, met gesneden rooie ui en cabe rawit. Die pindasaus is echt Hollandse keuken. moeder maakt op woensdag gehaktballetjes die drijven in de pindakaas, pappie vreet zich een ongeluk en vindt zijn geliefde eega een echte keukenprinses, kortom met pindasaus kleeft uw huwelijk beter aan elkaar.:kus:

Wel een beetje omslachtig zo’n overstap trip: zelf gisteren geboekt voor 707 euro naar Denpasar. alleen overstappen in KL,vertrek 1 juni
Ticket geboekt bij d-reizen, vandaag(5 maart) daar niet meer te krijgen,nog wel bij vliegtickets.nl

MAS zeker ? Die hebben momenteel een aktie. Ik kocht een enkel Yogya - Amsterdam voor US $ 440 in juni. Wel 10 uur in KL wachten. Maar even in de KLIA expresse naar dat vervelende KL stappen, voor een Hainan Chicken rice of Roti Canai en veel Tiger om lekker te slapen op de terugweg.

Ja, als je zo’n aanbieding kunt scoren moet je er natuurlijk altijd voor gaan! Liever ietsje meer betalen en in één ruk doorvliegen dan drie keer je koffers van de band te moeten halen.

Maar mocht je geen aanbieding vinden, dan kun je altijd een overstapstunt uithalen. Wat dacht je bijvoorbeeld van een retourtje Londen Stansted - Kuala Lumpur met Air Asia voor omgerekend € 412? Plak daaraan een retourtje KL - Bali met dezelfde maatschappij voor omgerekend € 70 en een retourtje Amsterdam - Stansted met easyJet voor € 83.

Dit is inclusief max. 15 kilo bagage bij Air Asia en max. 20 kilo bij easyJet. Totaalprijs voor je retourtje Bali: € 565. Maar wel dus twee keer overstappen en flexibel in data zijn.

Groetjes,

André :chin:
Melookyoubook

Yep, MAS …Zelf heb ik er geen hekel aan om op de terugreis even de expresstrein naar KL te nemen en daar inderdaad wat rond te lopen en te eten,en wat biertjes te nuttigen. Vind KL geen beroerde stad,kom graag in de “Chinese” wijk om wat rond te snuffelen

Ik vind KL een beetje een provinciestad, maar vervoer is uitstekend evenals het eten dus geen straf om daar een paar uur te moeten doorbrengen.

En die trein is geweldig

http://www.impressions.com.my/klstl/KLIA%20Express2.gif

Ik heb ook net via Londen geboekt… maar dan met Malaysia airlines… Ik weet niet precies wanneer de bouwvak is maar in de periode dat ik heb geboekt, van 3 juli t/m 6 juli, was een ticket 450GBP… Het wordt al een stuk duurder als je een paar dagen later wilt boeken, maar je bespaart alsnog veel! Wij hebben een vlucht naar Londen geboekt vanaf Amsterdam op Edreams.com… 130 euro twee enkeltjes… we vliegen de avond voor we naar bali vertrekken dus geen gestress over vertraging… Een hotel zoeken in Londen vlak bij het vliegtuig met transfer, 65GBP voor twee persoonskamer ongeveer maar kan denk nog goedkoper… Dus kijk eens op deze sites: www.malaysiaairlines.com en www.edreams.com … Scheelt heel veel geld als je vanaf Londen vliegt ipv Amsterdam… Daarna nog 1 overstap in Kuala Lumpur maar die hou je…