Spotgoedkoop naar Kuala Lumpur via Londen Stansted met Air Asia X.

Hee hallo,

De prijzen van Londen Stansted naar Kuala Lumpur met Air Asia zijn rond de 1000 pond (zo’n 1050 euro) retour voor TWEE PERSONEN.
Het is waarschijnlijk mogelijk om eerst vanaf Dusseldorf naar Londen Stansted te vliegen met Ryan Air en zo over te stappen.
Bij terugkomst kun je zelfs van Londen Stansted naar Eindhoven met Ryan Air.

De totale prijs van de internationale vlucht zal dan waarschijnlijk rond de 1150 - 1300 euro uitkomen, dat is een koopje!(dus 575 - 650 euro PER PERSOON)
Op woensdag 11 maart 2009 zal waarschijnlijk de eerste vlucht naar Kuala Lumpur plaatsvinden. De vluchten zijn al boekbaar op de Air Asia website: http://www.airasia.com/site/gb/en/home.jsp

Ik hoop jullie hier zo goed mogelijk te hebben geïnformeerd.
Als er vragen zijn hoor ik ze wel.

Groeten,

Robert.

Robert, 1300 euro vind ik echt geen koopje om naar Kuala Lumpur te vliegen . Dat kan veeeel goedkoper. Britisch Airways heeft momenteel een promo retour Hongkong voor 575 euro, en dan vanaf Honkong met een Aziatische prijsvechter naar K L komt er nog 125 euro bij ,dan zit je op 700 euri das bijna de helft goedkoper !!!

Ik vind dit ook echt geen koopje ! Weet niet wat jij normaal altijd voor een ticket betaalt, maar vanaf Amsterdam kan je echt wel non-stop naar Kuala Lumpur vliegen voor een veel betere prijs. En dan zit je niet met het probleem dat je 2 losse tickets hebt (Ryanair en AirAsia) waardoor er ook geen overstap garantie geldt.

Dus sorry…vind 1300 eurootjes toch echt teveel voor een ticket met AirAsia naar KUL…

Hee hallo,

Sorry, ik denk dat jullie me verkeerd begrepen hebben :hihi:.
Ik heb het al aangepast, ik hoop dat het zo duidelijker is = ).
De prijs van ongeveer 1150 - 1300 euro waren voor 2 personen :smile:.
Dus dan is het ongeveer 575 - 650 euro per persoon :smile:.
Als er nog vragen zijn hoor ik ze wel.

Groeten,

Robert.

Hallo,

Wij wilen deze zomer naar Kuala Lumpur en wilden eigenlijk vliegen via bangkok omdat dit goedkoper was. Nu lezen wij dit en dit is helemaal goedkoop!

Onze vraag is alleen, vlieg je rechtstreeks? Is het een veilige maatschappij? Kunnen wij er vanuit gaan dat de vlucht rond die tijd nog vliegt? Is er een NL bureau van deze maatschappij?

Ik hoop dat iemand ons kan helpen.

Mvg danielle

Hee Danielle,

Ja zekers, wij willen ook in zomer 2009 naar Kuala Lumpur vliegen met deze maatschappij. Het is een zeer veilige maatschappij, hebben ooit een crash gehad, maar daarbij waren geen doden gevallen. De vlucht verloopt als het goed is helemaal rechtstreeks, behalve dan de vlucht van hier naar Londen Stanted. Er is geen Air Asia bureau hier in Nederland voor zover ik weet. De betaling gaat door mensen met ervaring gehoord helemaal goed. Wij gaan waarschijnlijk in Juli weg en Augustus terug, de prijs voor de hele internationale vlucht voor 2 personen zal op ongeveer 1250 euro uitkomen. Waarschijnlijk zullen ze deze route met een Airbus A340 vliegen. Die vluchten zijn boekbaar, dus die van jullie ook denk ik = D ! Op de site kun je kijken: http://www.airasia.com/site/gb/en/home.jsp

Op deze site vind je meer informatie over de maatschappij zelf: AirAsia - Wikipedia

Ik hoop jullie zo voldoende informatie te hebben gegeven.

Als er vragen zijn hoor ik ze graag.

Groeten,

Robert.

Het is inderdaad erg goedkoop maar vrees dat er weinig goedkoops uit de bus komt voor de reis
brussel - stansted …
kent iemand hierover een tip?

Je kunt heel goedkoop vliegen met Ryanair van Eindhoven, Düsseldorf Weeze of Brussel Charleroi op London Stansted. Mag je wel max. 25 kilo bagage mee (10 kilo hand- (let op toegestane afmetingen) en 15 kilo gewone bagage). Of je kunt extra koffers erbij aanschaffen. Dan nog zul je niet veel geld kwijt zijn. Succes!

Ik vlieg al jaren met Air Asia. Ze zijn vooralsnog zeer betrouwbaar. Ik ben benieuwd of ze vanaf dag 1 kunnen tippen aan de stiptheid van de grote jongens…

De 15kg is mogelijk minder, aan de andere kant heb ik op de heenweg toch nooit meer dan 15kg bij me. Op de terugweg is het een ander verhaal…en dan betaal ik met liefde die paar euro’s extra voor die paar kilo’s.

Ik vlieg echter wrs liever niet op deze manier; teveel geregel en zo heel veel scheelt het niet. Ik vind het persoonlijk ook fijn als de vakantie al een beetje begint voordat ik het vliegtuig in stap. Ik betaal daarom zonder probleem 200/300 extra voor een directe vlucht met MAS of SIA.

Daarbij; Air Asia biedt niets gratis aan; je betaalt onderweg overal voor. Dit lijkt mij tijdrovend, waardoor ik het idee heb dat er weinig tijd overblijft om goede service te bieden. Als het ticket nu 300/350e zou zijn zoals men vooraf aangaf; snapte ik het wel. Bij een ticket van 650/700e verwacht ik gewoon service etc aan boord; voldoende beenruimte etc. Cathay, Emirates, Lufthansa zijn allemaal maatschappijen waar je voor bijna dezelfde bedragen naar Maleisie kunt vliegen.

Daarbij nog; ik had begrepen dat de aansluiting vanaf Nederland ri Stansend niet echt praktisch is…ging toch heel veel tijd overheen?

Klopt, en aangezien je 2 losse tickets moet kopen (een van Nederland of Belgie naar Londen en dan het AisAsia ticket van Londen naar KL) geldt er geen overstapgarantie. Je moet dus in Londen je koffers van de band halen en opnieuw inchecken voor de AirAsia vlucht. Je moet dus echt een ruime overstaptijd aanhouden in Londen, want als je de AirAsia vlucht mist heb je een probleem en AirAsia is niet verplicht je kosteloos op de volgende vlucht te boeken…waarschijnlijk zullen ze tegen de passagier zeggen: sorry, had u maar meer overstaptijd moeten aanhouden…
En daar sta je dan op Londen met je koffers…

Idd…

Eigenlijk ben ik nu vooral een beetje teleurgesteld; Fernandez had al jaren mooie plannen. De prijzen die toen genoemd werden waren zeer competatief. Dat zijn deze prijzen ook nog wel, maar niet zo goedkoop als men vooraf hoopte. Wat ik wel hoop; is dat er hierdoor druk ontstaat bij de grote jongens als MAS en SIA…mogelijk kunnen zij tzt ook nog wat omlaag met de prijzen, nu er ook op dit traject een low-cost concurrent bij is gekomen…

Na een paar weken zoeken heb ik een andere optie voor vliegen naar KL gevonden. Voor mij maken 300 euro wél uit namelijk… Ik wel een ticket met wijzigbare data (goedkope tickets hebben dat meestal niet) en ben zo uiteindelijk op het volgende ticket uitgekomen:

Misschien iets omslachtiger, maar ik vlieg voor 570 euro retour van Londen naar Singapore (met emirates, een wijzigbaar ticket :slight_smile: ). Ik kom om 14.15 aan in Singapore en pak om 18.00 (kan makkelijk eerder, maar ben altijd bang voor vertraging) een airasiavlucht voor 30 euro (het kan goedkoper, hier zit extra baggage bij) naar KL.

Emirates vliegt zowel vanaf Londen Gatwick als van Londen Heathrow (ik vertrek van de ene kom aan op de andere). Je kan ook direct van Londen naar KL vliegen, maar dat kost je 150 euro meer. Je hebt een overstap op Dubai (eventuele gratis stopover), maar die is niet zo bizar lang als bijvoorbeeld de stopovers van Qatar.

Klinkt goed, maar hoe vlieg je naar Londen, wat kost dat ticket, en hoelang ben je in dat geval kwijt aan het eerste deel van de vlucht? Ik zou zelf ook nog wel eens een stopover op Dubai willen doen, en de Emiraten hebben natuurlijk prima kisten vliegen.

Dat zou een beetje liggen aan de dag dat je vliegt. Ik zou op de dag dat ik vlieg 40 euro totaal kwijt zijn voor een vlucht Amsterdam - Londen Gatwick met easyjet. Ik vertrek dan 9 uur 's morgens vanaf Amsterdam. Mijn vertrekkende vlucht gaat om 14.30 vanaf Londen Gatwick. Dit is één van de opties die in ieder geval qua prijs wel interessant is. Op de site van londontoolkit vind je eventueel nog informatie over tranfers tussen de verschillende Londense luchthavens.

Tja het makkelijkste is natuurlijk Amsterdam - Kuala Lumpur, maar daar ben ik 1160 euro voor kwijt…

Het volgende heb ik gedaan:

Amsterdam - London met easyjet retour voor 80 euro incl. bagage en belasting

London - Kuala Lumpur met air asia x retour voor 350 euro incl bagage en belasting

totaal: 420 euro totaal incl bagage en belasting
Het scheelt iig heel veel en we hebben geboekt in april tijdens de openings actie om te vliegen in juli 2009. Een tip is om je in te schrijven voor de red alerts van AirAsia X. Hier komen veel acties vandaan en je bent er altijd als 1e bij.

Als er geen acties zijn, zal ik liever met een andere maatschappij vliegen zoals emirates
Dit is een nieuwe ervaring, maar ik denk niet dat je zo’n vlucht moet boeken als je kinderen en dergelijke hebt.

Heeeeeeeee DancePlaza,

Dat klinkt goed zeg ! Ik zou het leuk vinden als je me laat weten hoe de vlucht is gegaan. Wij vliegen waarschijnlijk in augustus 2009 = D.

Groetjesss,

Robert :smile: .

Hallo,

Ik heb ook geboekt voor de zomer. Ik zit alleen even met 1 vraagje in de zin van “wat zouden jullie doen”.

Ik kom op de terugweg vanaf KL aan om 16:50 uur in London.

Easyjet heeft een vlucht die om 19:05 vanaf London op Amterdam vliegt. De vlucht erna is pas de volgende ochtend om 7:00. Mijn vraag: Zouden jullie gokken dat je de overstap in 2:15 uur kan voltooien? Ik heb geen ervaring met Stansted airport maar misschien is het een voordeel dat het relatief klein is.

Ik ben heel benieuwd naar jullie mening.

Deel 2 van de vraag. Wat gebeurt er als AirAsia vertraging heeft en je mist de vlucht. Kan je dan gewoon overgezet worden naar de volgende dag?

Alvast bedankt!

Hallo lieve mensen,

Ik heb ook net het plan opgevat om naar Maleisie te gaan deze zomer, ik heb al bij Air Asia gekeken, maar ik vond ook een andere vlucht vanaf Londen naar Kuala Lumpur en die vlucht maakt een tussenstop in Amsterdam, zou ej dan niet gewoon in Amsterdam kunnen opstappen, of stel ik nu een domme vraag?:confused:

Zeker geen domme vraag, maar dat moet je absoluut niet doen. Op het moment dat jij een deel van de vlucht “mist” zal de rest ook geannuleerd worden. Je zou wel kunnen proberen op de terugvlucht de bagage tot Schiphol te laten labelen, maar daarvoor ben je dan wel afhankelijk van de medewerking van het baliepersoneel.

Ik kan het nu alleen niet nalaten dit plaatje te posten :wink:

http://img140.imageshack.us/img140/2249/demotivatorscluelessnes.jpg

Je kan ook via brussel met klm vliegen.als je vroeg boekt betaal je 850 euro.je moet wel incheken in brussel.terugkeer kan je ij schiphol uitstappen.heb in begrepen.