Spotgoedkoop naar Kuala Lumpur via Londen Stansted met Air Asia X.

Hee hallo,

De prijzen van Londen Stansted naar Kuala Lumpur met Air Asia zijn rond de 1000 pond (zo’n 1050 euro) retour voor TWEE PERSONEN (dus ongeveer 550 euro per persoon).
Het is waarschijnlijk mogelijk om eerst vanaf Dusseldorf naar Londen Stansted te vliegen met Ryan Air en zo over te stappen.
Bij terugkomst kun je zelfs van Londen Stansted naar Eindhoven met Ryan Air.
Wel moet ik aanraden genoeg overstaptijd te hebben, want je hebt wel geen garantie op overstappen.

De totale prijs van de internationale vlucht zal dan waarschijnlijk rond de 1150 - 1300 euro uitkomen. (dus 575 - 650 euro PER PERSOON)
Op woensdag 11 maart 2009 zal waarschijnlijk de eerste vlucht naar Kuala Lumpur plaatsvinden. Dit gebeurt waarschijnlijk met een Airbus A340. De vluchten zijn al boekbaar op de Air Asia website: http://www.airasia.com/site/gb/en/home.jsp

Ik hoop jullie hier zo goed mogelijk te hebben geïnformeerd.
Als er vragen zijn hoor ik ze wel.

Groeten,

Robert.

mooie info.
let wel: Düsseldorf = Weeze, bij Goch, niet ver van Venlo en/of Nijmegen. Vliegveldcode: NRN

Owjaa, sorry, vergeten erbij te zeggen, dankje voor de aanvulling :smile:.

Groeten,

Robert.

en weeze is mischien wat verder dan eindhoven (hangt er natuurlijk vanaf waar je woont) maar het parkeren is goedkoper en je betaalt er ook (nog) geen milieu-tax

Wellicht een goed alternatief…650E is een mooie prijs…
Maar ik geef de voorkeur om voor 50E extra een directe vlucht met china airlines te nemen van ams naar bkk…
scheelt een hoop gedoe en tijd!
jeroen

Ja als je inderdaad in het laagseizoen gaat, is dat zeker fijn. Maar als ik zo kijk naar de prijzen van china airlines kom ik uit op zo’n 890 euro …

Groeten,

Robert.

Ik vloog in het (net niet-) hoogseizoen (dat is december toch?) voor €834 van Düsseldorf naar Bangkok met Air Berlin/LTU. Rechtstreeks. Goed verzorgd!
Mijn voorkeur zoeksite: www.mobissimo.com. In dit geval kwam ik aan dit leuke tarief via www.vliegtarieven.nl

Op dit moment vliegen veel reguliere carriers vanaf Heathrow naar BKK voor tarieven van 400 (!) tot 550 euro. Voorbeelden: Etihad, Emirates, Quatar Airways, Thai international. Dus inclusief eten, bagage en entertainment en rechtstreeks op BKK dus niet via KUL met allerlei aansluitperikelen en extra kosten.

Air Asia X is daarvoor op dit moment dus geen alternatief. Benieuwd wat hun prijsniveau in de zomermaanden gaat doen.

Probleem van Air Asia is dat het point to point is, zonder enige verantwoordelijkheid voor aansluitende vluchten. Dus een doorverbinding naar waar dan ook is lastig te garanderen, plus gezien de veranderingen die Air Asia regelmatig doorvoert in het schema zonder het vooraf te communiceren ben ik niet geneigd om zo’n lange vlucht met doorverbindingen met Air Asia te doen.

Maatschappijen die je hier noemt gaan idd niet via KUL, maar je dient wel over te stappen onderweg…Emirates in Dubai, Etihad in Abu Dhabi en Qatar in Doha…

Air Asia heeft momenteel (vandaag tot met vrijdag 15-5) een miljoen ‘gratis’ stoelen in de aanbieding voor vluchten in januari tot en met april volgend jaar. Gratis is het in zoverre dat je zelf alleen de belastingen en toeslagen betaalt. Met een beetje zoeken vind je nu erg goedkope vliegickets van Londen naar Kuala Lumpur retour voor zo’n € 310,-. En je kunt nog doorvliegen naar allerlei bestemmingen in Zuidoost Azië en Australie voor weinig geld. Minpunt blijft natuurlijk dat je eerst in Londen moet zien te komen… Hopelijk kijkt Air Asia ook eens naar mogelijkheden om op West Duitsland te vliegen, want vliegen vanaf Schiphol zal wel nooit voordelig worden.