Solo of Surakarta

Dit verhaal heeft u wel eens meer op andere sites gezet, niemand begrijpt waar het over gaat. Londoh vertelde het verhaal aan me, behoorlijk stom van u dat u het adres niet kon vinden, zei hij. Sektor 1 daar woont Harmoko ook, was u daar niet even langs geweest?

In berichtje 58 schreef Surya Atmadja het volgende:

*De aangeplakte Algemene Info van Solo-Surakarta is bestemd voor anderen die nog niks weten over Solo .
De gegevens heb ik ergens gehaald (ik dacht Wikipedia) .
En de statistische gegevens (van 2006 ?) haalde ik als ik me niet vergist uit BPS .(De CBS van Indonesia)
*Dus als er fouten zijn , dan moet men aankloppen of komentaar geven bij de juiste loket.

De omgekeerde wereld, als jij de lezers hier iets probeert te vertellen moet jij eerst alles degelijk en fatsoenlijk controleren, dan pas kun je iets plaatsen. Jij bent tenslotte zelf verantwoordelijk voor jou verhalen, jou naam staat er tenslotte onder. Dus niet de verantwoordelijkheid van je verhalen afschuiven op een ander alstublieft.

Dat is grappig.

Er zijn tientallen site’s geciteerd door de leden.
Zoals de site van de spoorwegen (Info kereta api) , de airlines , Pelni (boot) , van hotels etc .
Als iets niet klopt , de site is tijdelijk buitenwerking of gesloten , of de prijs van een kamer anders is (duurder geworden) , wordt je dan verantwoordelijk gesteld ?

Stel is voor dat straks iemand bij mij komt aankloppen , omdat de hotel niet naar zijn wens is geweest .
Terwijl ik het wel goed vind .
Dan is het ook bloedlink om je reiservaring van hotels hier te plaatsen .

Wat een geluk dat ik in mijn profiel uitdrukkelijk heb geschreven , dat het naast selectief te zijn , ook subjectief is .

Geen wonder dat ik na mijn 1ste posting , pas iets verder kan vertellen in posting 59 .
Dat komt omdat ik elke keer zulke reacties moet beantwoorden.

Men geeft meestal een link of men zegt uit welke site de informatie afkomstig is, dat doet u nooit, u doet net alsof alles uit eigen koker komt, daarbij staat dan uw motto, Bisa dicek mas, oftewel " zoek het zelf maar uit" dit is de omgekeerde wereld. Tijdens het lezen van uw berichten komt het vaak in me op " waar heb ik dit eerder gelezen?" Dat gevoel had ik bij uw bericht #59 ook, maar ik ben dr een partijtje achterlijk om uw berichten te gaan controleren, de aard van het beessie is inmiddels meer dan bekend. een volwassen vent die zich als kind gedraagt. Ook ben ik het op Java wel gewend dat de oorspronkelijke cultuur daar bijna helemaal verdwenen is en vervangen door een slappe imitatie. Ik heb al eerder gezegd wat dat betreft bent u een sierraad voor dit forum, men kan alvast wennen. mannen als kleine kinderen :smiley:

[quote=boomaap;403720]Men geeft meestal een link of men zegt uit welke site de informatie afkomstig is, dat doet u nooit, u doet net alsof alles uit eigen koker komt, daarbij staat dan uw motto, Bisa dicek mas,. oftewel " zoek het zelf maar uit" dit is de omgekeerde wereld. /quote]

Dat klopt , men geeft meestal een link .
Indien nodig geef ik ook een link , vermeld ik ook bronnen.
Voor HTK (huis tuin keuken) verhalen doe ik vaak niet , en zeker als het duidelijk is dat het niet uit mijn koker komen . (taalgebruik , tot de punt en komma vermelden).

Mijn Motto :** BISA DICEK Mas** , is mijn kenmerk dat ik achter mijn verhaal staat.
Men kan controleren of het juist is . Een aanvulling en zelfs correctie wordt op prijs gesteld(zzie profiel) .
Weer 98 woorden verspild om een hardnekkige persoon te antwoorden.

Kijk effe naar posting 47 , 586 offtopic woorden .
Posting 50 : Een stukje met 263 woorden , zonder link te vermelden.
Niemand (ik ook) maak geen drama van .
Mijn excuus , dat ik weer afgeleid word en ook dreig off topic te gaan .

Surya Atmadja schreef in reactie 63 het volgende:

Wat een geluk dat ik in mijn profiel uitdrukkelijk heb geschreven , dat het naast selectief te zijn , ook subjectief is .

Grappig dat je dat schrijft want zelfs met jouw profiel kun je twee kanten op nl:
“subjectief” en “zonder mijn eigen mening te geven” volgens mij botst dat een beetje.

Kennelijk vind jij het leuk om verder in te gaan op wat ik in mijn “profiel” heb geschreven.

Vrienden
Ik wil in deze reisforum mijn persoonlijke reiservaringen vertellen.
Het is subjectief maar tegelijkertijd ook "objectief " en selectief.
(zie de complete tekst van mijn profiel)

Het kan mss zweverig of onduidelijk overkomen , mocht het zo zijn wil ik proberen om uit te leggen met een voorbeeld.

Stel ik eet een stuk durian.(stinkfruit)

Het is logisch dat ik bepaalde zaken gaat ervaren .
Zoals de smaak , de geur etc.

Subjectief :
Over de smaak kan men twisten , ik vind het lekker(ondanks de geur) , anderen zal het vies vinden.
In dit geval is mijn mening (het lekker vinden) subjectief .

Objectief:
De ervaring van het eten van een durian is voor mij objectief , omdat ik het zelf heb ervaren.Ik eet een stukje durian.

Selectief ;
Als ik mijn persoonlijke ervaring vertel in een forum , dan is het selectief.
Ik selecteerde het uit vele andere ervaring(en) van dat moment of van een reis.
Ik vertel dan over het eten van een durian.

Zo zie ik het ,
iets anders of mooier kan ik het niet maken.

In berichtje 37 heb jij het over nasi goreng en gebouwen nu heb je het weer over een durian, wat probeer je me nu toch allemaal duidelijk te maken?

Jij schrijft in je profiel het volgende:

" Objectief " , omdat ik het zelf ervaren heb , het is mijn eigen ervaring .Het is mijn beschrijving van een bepaalde gebeurtenis .Zonder mijn mening te geven .

Dan lees ik:

Jij eet die durian onbevooroordeeld, je geniet ervan maar je mening erover deel je niet met ons.

Terwijl in je profiel ook staat dat je het en ik citeer:

Subjectief omdat ik het vanuit bepaalde perspectief en perceptie het ziet

En dan lees ik:

Jij eet die durian en dan ineens deel jij je mening wel met ons.

En dat is nu juist wat ik bedoel, al die jou stukjes zijn op 2 manieren uit te leggen, niets is duidelijk, het zelfde als dit topic Solo of Surakarta het gaat nergens over, bijzonder slecht geschreven en waardeloos voor de toerist.

Berlidah dua

In het Nederlands : Met dubbele tong spreken :smiley:

In het Engels : Double Dutch

Ai ai ai ai .
Daar gaan we meer , ipv Solo of Surakarta wordt echt op de puntjes gelet. over mijn zgn profiel .
Als je dat zelf belangrijk vindt , prima dan.
In mijn profiel heb ik 3 begrippen/woorden gebruikt.
Met bijbehorende uitleg.
En omdat jij vragen er over hebt , probeer ik het te verklaren .
Of het over durian eten gaat of nasi goreng eten gaat , of het beleven van een reis , maak het niet zoveel uit.
Het is mijn beleving die ik objectief heb ervaren , met een mening erbij of niet .
Soms heb ik ook geen mening omdat het mij ontgaan is .Ik zou bijvoorbeeld langs een vuilnisverg langsrijden , en het niet opgemerkt.
Heb al zo vaak vuilnisbergen gezien in Indonesia. Dus heb ik geen (subjectieve) mening gegegeven. Voor een buitenlander die gewend is om in een schone land te wonen zoals Switzerland zal het een schokkende ervaring zijn .
Hij/zij zal een mening hebben en geven.
Dezelfde verhaal over kakkerlakken (of spinnen.)
Ik zou niet snel geschokt zijn als ik een grote kakkerlak ziet.
Een doorsnee Nederlandse toerist zal waarschijnlijk geschokt zijn en het vermelden in zijn reisverslag.
Ik niet.In dit geval hebben we dezelfde objectieve ervaring opgedaan , maar niet dezelfde mening of waardeoordeel hebben. En daardoor wordt onze reisverslag(verhaal) anders , in dit geval werd het beinvloedt door onze subjectiviteit en selectiviteit.

Baidewee,
Ik dacht dat D.D (Double Dutch) een benaming is van een Nederlander die wartaal spreekt.
Dus ik weet echt niet over welke persoon Dhr BoomAap hier spreekt ?

Man. man wat leg je weer allemaal verwartaal uit te kramen. leg asjeblief niets uit, want dan wordt e.e.a. nog moeilijker.

Met “Double Dutch” wordt geen persoon bedoeld het betekent wartaal, daar weet u dus alles van.

Meaning = Nonsense - a language one cannot understand.

Uw verschrijvingen van het Engels zijn zo langzamerhand ook niet grappig meer, noemt u dat gevoel voor humor? Kleuterniveau :smiley:

Dat is niet ineens , maar een duidelijke keuze (selectief) om dat voorval (eten van durian of een andere ervaring ) te vermelden in mijn verhaal omdat ik vindt dat het leuk is voor andere reizigers.
Mensen die er voordeel kunnen halen moeten kunnen het ook doen.
Die het niet willen zijn ook vrij om het niet te lezen , laatstaan voordeel halen.

Mijn topic over Solo of Surakarta is ook vroegtijding gestopt , omdat er teveel werd afgedwaald.
We zijn ook nu al een paar postings verder omdat je zonodig verder wil uitwijden .

Als jij vindt dat het slecht geschreven en waardeloos is voor de toerist , dan is het jou mening .

Alles wat u hier over Solo geschreven heeft was jatwerk door middel van Copy & Paste hier neergezet. We zijn zelf wel mans genoeg om de Google te gebruiken. Het wordt tijd dat je eens echt gaat schrijven over je ervaringen in Indonesie, hoe beperkt deze ook mogen zijn. En dan die meterslange verdedigingen om gezichtsverlies te voorkomen, op dit forum heb je al lang geen porum meer. Slechts het karakter dat achter de naam Surya Atmadja verscholen gaat is interessant voor studie van de Javaanse feodale cultuur.

Ai ai ai ai .
Weer een overbodige komentaar van onze taalkundige.

Heb in Kamus Bhs Inggris - Belanda (Woordenboek Engels-Nederlands) opgezocht D.D betekent wartaal. Das kloft.

Meaning
Nonsense - a language one cannot understand.

Origin
The English used to hold the Dutch in very low regard, on account of the hostilities between their two countries in the 17th century. As a consequence of the previous antagonism, there are numerous English phrases which portray Dutch items in a poor light:
Dutch comfort = cold comfort
Dutch concert = pandemonium
Dutch courage = the courage of drink
Dutch crossing = crossing the street slant wise
Dutch treat = each pays for their own expenses
Going Dutch = sharing the bill

Zullen we maar ophouden , ik weet dat je zo graag off topic gaat , zolang je maar mee kan praten.

Uitleggen wat net is uitgelegd, net een Beo :smiley:

http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/1/104476.jpg
SA aan het “werk”

Meaning
Nonsense - a language one cannot understand.

Dat is ook selectief googlen .
Stiekeme googlelaar .

Daarom heb ik de 2de deel erbij gehaald , moet je ook in de context zien van :
Ik dacht dat D.D (Double Dutch) een benaming is van een Nederlander die wartaal spreekt.
*Dus ik weet echt niet over welke persoon Dhr BoomAap hier spreekt ? *

Bij de 2de deel zie je dan dat het een Engelse kwalificatie is voor de Nederlanders.

Kijk daar is nou Google zeer geschikt voor om even een van uw stommiteiten te verhelderen, niets stiekem. Het gebruik van slechts 7 woorden valt in het niet bij de duizenden, zeg maar bijna alles dat u “schrijft”. Overigens in een woordenboek staat precies hetzelfde. Juist wat u er allemaal bij haalt als zogenaamde “context” is onzin. U legt een uitdrukking helemaal fout uit, die ik voor u verbeter en probeert er nu overheen te lullen. Normale mensen zouden “dank je wel” zeggen, doch u reageert weer op de bekende onbeschofte wijze. Komt er antwoord dan gaat u weer over off-topic beginnen, het is altijd die “lagu lama”, dat zeurlied dat u pleegt te zingen, zonder dat u zingen kan. Ga verder met vertellen over Solo, bijvoorbeeld hoe je het huis van die Londoh niet kon vinden, terwijl je het volledige adres had en hemelsbreed op 500 meter aan de andere kant van de Bengawan Solo helemaal verkeerd zat. Zegt wel iets over de werking van die bovenkamer :D. Overigens is die Londoh nog steeds blij om die misser.

De “Dutch Wife” is in uw rijtje vergeten, de guling of rolkussen in het Nederlands (is allemaal uit mijn blote hoofd…:dag:) dat gebeurd er nou als je over iets wilt praten waar je niets van af weet.

Je Zus nog aan toe , wat een off topic posting , en weer het noemen van de b naam van een ex lid.

Als je toch ( bijna) elke keer weer off topic gaat om gewoon te jennen of af te zeiken , zeg het gewoon genoeg over je zelf.
Dat hebben velen al door . (“de klachten en subtiele opmerkingen”)

Wat voor meerwaarde geef dat om (bijna) elke keer allerlei halve waarheden te plaatsen ?

Zou het niet beter zijn om te stoppen met die geintjes ?

Ter informatie :
Even een off topic verhaal maar wel interessant voor de jongere reizigers.
Hoort eigenlijk bij een geschiedenis topic.
(staat ook ergens in een andere topic in WWF geschreven over een guling).
Daarnaast heeft ene Menir Sidia :kus: verteld dat Dutch Wife een “uitvinding” was van de Nederlanders in de koloniale tijd.
Toen de dagen nog lang en eenzaam waren .

Staat 2 O.H posting in een grote Nederlandse site .
1tje wil ik hier laten zien.
hangt af, dezelfde als een bantal (kussen).
vroeger is de inhoud van een bantal en guling natuurlijk produkt is , dus van kapok .
tegenwoordig niet altijd van kapok meer
Weet je dat de engelsen het " dutch wife " noemen ?
*(een beetje aangepast ) *
***Kennelijk is het omdat ze zo stil zijn in bed.? ***
Ik heb het niet geplaats omdat ik geen moeilijkheden wil hebben met de vrouwelijke Nederlandse medeleden.
Mijn excuus dat ik het toch geplaats hebt om een voorbeeld te geven dat ik iets wel weet wat een dutch wife is (guling) .

• Aanvulling: *A long body-length pillow that can be held or wrapped around one’s body while sleeping. The origin of the term is thought to be from the Netherlands, Dutch colony of Indonesia where Dutch traders would spend long periods away from their wives. *

Wil je zo goed en sportief zijn om geen halve waarheden te vertellen ???
Een klein bewijsje dat Menir BA aan het D.D-en is.
Ook dat verhaal van “het niet kunnen vinden” van een adres in Solo Baru is al lang uitgelegd in de betreffende forum.
Moet ik ook met een bewijsje komen ?

Ondanks mijn taal en schrijfvauten , zit mijn verhaal inhoudelijk goed in elkaar.
Al zeg ik het zelf (wink).

Ik zou zeggen dien een klacht in tegen mij. Jij bent degene die voortdurend over zaken begint te O.H.'en waar je totaal geen sjoege van heb, zoals in dit “Solo” topic Overigens ik sprak over een verbetering waar onbeschoft op gereageerd wordt, nu weer. Een Javaan verliest liever zijn geld dan zijn gezicht. Het is de moderator die bepaald of iets off-topic is of niet. Gewone huis-, tuin- en keukenleden zoals jij dr eentje bent hebben daar helemaal niets in te zeggen, je meet jezelf competenties aan die je niet bezit. Het gevolg van megalomanie.

Weer die javaan , megalodinges en andere moeillijke woorden.
Ik ben even weg .