Snorkelen

hallo allemaal,

wij gaan volgend jaar februari 3 weken naar Costa Rica en willen daar ook snorkelen, wie heeft tips waar we dat het beste kunnen doen.

groetjes Anita:dag:

De mooiste snorkellocatie in Costa Rica is bij Caño Island.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

1 like

Ook een trip naar Isla tortuga kan een mooie ochtend snorkelen opleveren.
Snorkelen vanaf de stranden van de pacific heeft over het algemeen niet zo gek veel te bieden.

1 like

Wij hebben gesnorkeld aan de caribische zee zeg maar. De Pacific kust is minder zicht. Wij snorkelden wel gewoon vanaf het strand maar hebben mooie scholen vissen gezien. Maar de beste plekjes weet ik niet. Succes en heeeel veeel plezier! grtzz.

beste gurIIII (?)

hartelijk dank voor je reactie, lijkt me ook het leukst om te snorkelen vanaf het strand en niet speciaal met excursies mee te moeten.
Bij welke plaats waren jullie?

groetjes,

Wij zaten er in 2010. Wij zaten in Manzanillo (de Limon) Heerlijk rustige plaats toen met toen niet te veel toeristen. Kon daar een wandelpad volgen langs de kust (met flesje water haha) en je kon daar ook de jungle/bos in zeg maar, dat hadden wij gedaan. Wij hadden daar een heel leuk huisje, klein stukje lopen de zee en t strand de andere kant op de jungle waar je af en toe de brullende apen vandaan hoorde en met een verrekijken (tip) de apen kon zien. Ook konden we vanuit ons huisje toen een luiaard in de boom zien hangen! Geweldig. Daar in de buurt stak ook een keer een luiaard de weg over! Zooo verliefd was ik op dat beest hahahaha! My god komen meteen herinneringen op :stuck_out_tongue: Maar goed in die jungle had de man waarbij we het huisje gehuurd hadden een platform in de jungle aan een boom geplaats/laten plaatsen (was toen nog niet helemaal af) die waren we met touw helemaal op geklommen 25 meter hoogte! Was heel gaaf. haha ik wens je toch zo veel plezier daar! Het is zo mooi daar, ik heb al meerdere reizen gemaakt maar costa rica staat hoog in mn favo landen! Ik weet niet waar jullie heen willen en waar je zitten maar wij zijn ook in het Manuel Antonio natuurgebied geweest en dat was ook super, zo’n strand waar de aapjes waren en de wasbeertjes! LOVELOVELOVE! In costa rica vliegen veel mooie vlinders en in de jungle/bossen leuke gif kikkertjes :smiley: haha. Noujaa hopelijk zie je veel daar! Geniet zo veel je kan van alle kleine details! (ik ben een dierenliefhebber dus vond het allemaal geweldig daar haha) Wij hadden een aantal dagen aan de ene kust dat leuke huisje, een ander huisje en een huisje aan de andere kust… als je foto;s of meer info wil hoor ik t wel. Maar vooral veel pelzier echt, geniet! grtzzz

1 like

Ook ik ga eind februari 3 weken naar costa rica dus ik lees even mee!
Gurlll: tips zijn altijd welkom! Ook ben ik erg benieuwd naar de huisjes waar je t over hebt, weet je nog de namen/websites?! Klinkt fantastisch!
Ik heb er erg veel zin in!

hoi evygommans. Wat leukkkk!!! Volgens mij wordt Costa Rica ook echt een steeds populairdere vakantie bestemming! Hoor er steeds meer mensen over! Het is ook gewoon zo mooi daar!
Ja het huisje aan de caribische kust staat geloof ik niet meer op de nederlandse sites (geen idee waarom of wij kunnen m iig niet meer vinden) maar wel op een andere site ik zal even kijkenn… Ja, http://www.flipkey.com/manzanillo-vacation-rentals/p281175/ Dit is het huisje en de 15 ofzo resensies zijn logischerwijs allemaal uitstekend! Daar zaten wij dus. Ik las ergens bij de recensies ook over el refugio restaurant daar hadden wij ook gegeten. Het dorpje Puerto viejo hebben wij maar kort doorheen gereden dus niet zo veel van gezien. De andere huisjes waren ook wel oké vooral dan die ook aan de andere kust maar deze eerste aan de caribische kust toch echt het meest eruitgesprongen! Het middelste huisje was alles iets langer rijden. ALs je wil zal ik t allemaal ff opzoeken maar die ik net gaf is echt leuk en leuke relaxte omgeving! Snap dat je er erg veel zin in hebt! Wens je ook heel veel plezier! Tips zijn vooral, camera, verrekijker mee en als je gaat wandelen water! Verder vooral genieten van de geluiden die je in dat huisje prima hoort omdat je de apen hoort brullen, de kokosnoten op het dak hoort vallen en de vogels hoort fluiten want dat huisje heeft ramen en alles maar aan de bovenkanten is alles open! Heerlijk! Als je langs bosjes loopt kijk goed geregeld zitten er van die soort gecko s en dat soort beestjes! Ja spinnen ook :stuck_out_tongue: hahahaha! Auto huren is er prima te doen, wel gaten in sommige wegen maja. Heb ik via fast gedaan. www.fastcr.com geloof ik. Wij hadden het daar geregeld. We waren er 2 en halve week geloof ik zoiets. Ik wens je alvast veel plezier toe!!! grtzz. als je nog meer wilt weten hoor ik t wel grtzzz

Oja het strand bij Manzanillo, was heerlijk rustig ook! Gewoon lekker met een handdoekje liggen opt strand, snorkel spulletjes mee, er is daar een klein rif, wij zagen scholen vissen lichte kleurige en blauwige vissen.

Bedankt voor je uitzoekwerk! Huisje ziet er fantastisch uit, alleen zou ik wat minder uit willen geven qua overnachtingen. maar wie weet dat ik erg toe ben aan luxe mochten we daar zijn! Auto huren zijn wij ook zeker van plan! Alle tips zijn verder welkom!

Manuel Antonio parc was leuk had ik al geschreven. Ziplinen tussen de bomen door is ook leuk! Dat deden wij in Monte Verde cloudforest Selvaturapark. Op het eind een tarzan swing :stuck_out_tongue: op 8 meter hoge platform je laten vallen en dan schommel je aan een tarzan touw net zoiets als dat je aan een zipline hangt alleen dan schommelend, . Eerst durfde ik niet, uiteindelijk toch :stuck_out_tongue: De Arenal vulkaan zagen wij vanuit het dorpje La Fortuna. Leuk hoor!

Bedankt! Die plaatsen staan ook zeker op ons lijstje!

hallo beide,

GurIIII bedankt voor alle tips! Gaan we zeker meenemen, ook wij vinden het huisje prachtig maar idd prijzig, we nemen het zeker mee in onze planning.
Manuel Antonio staat bij ons ook op het lijstje.
Evygommans, heb je al een onderkomen voor de 1e nacht(en)? Wij hebben een leuk adres, worden opgehaald van de luchthaven en hij (Peter) heeft ook onze autohuur geregeld. Hierbij zijn site: http://www.dospalmascr.com.
wij zitten 10 minuten vd luchthaven.

Bedankt! Ga meteen even op de site kijken! Als ik zo brutaal mag zijn: wat voor soort auto hebben jullie gehuurd? Lees vaak dat een 4x4 aangeraden word… En betaal je nu al alles of als je daar incheckt?

wij hebben idd een 4x4 gereserveerd een Daihatsu Bego, Peter is een Nederlander en wij vinden het prettig dat hij het regelt zodat we niet voor verrassingen komen te staan m.b.t. verzekeringen enz.
Wij betalen alleen een aanbetaling voor de overnachtingen.
Wanneer vertrek je?

met vriendelijke groet,
Anita

26 februari! En jij? Oké wij gaan zeker even napluizen! Op het eerste gezicht ziet t er goed uit allemaal!

Er zitten hier en daar gaten in de wegen (in 2010 iig wel) en niet alles is overal verhard. Maar grotendeels is het wel prima te rijden daar maar wij hadden ook een 4x4 dacht ik! Grtz.

dag Evygommans,

wij gaan 13 februari en gaan op 8 maart weer terug en hebben dus dik 3 weken.
GurIIII, ja idd de wegen schijnen behoorlijk slecht te zijn, wij gaan wel in de droge periode dus misschien is het dan iets beter.

groetjes Anita

Komt wel goed hoor met dat rijden hahaha! Heeft wel wat toch :wink: lol. Zelf ga ik(met mn vriend) in januari naar Kenia dus ook ik heb voorpret van een vakantie! Hihi grtzzz

Alhoewel sommige mensen Manuel Antonio leuk vinden moet ik je toch even waarschuwen. Manuel Antonio wordt in het hoogseizoen overlopen door toeristen. Volle stranden met zonnebrillenverkopers en strandstoelen verhuur. De aapjes in het bos weten al precies in welke tas de koekjes zitten en de leguanen worden boos en sissen als je niets geeft.
Ik ken Manuel Antonio nog uit de periode 1970-1980. Toen was dat een prachtige plek met nog echte natuur, nu vind ik het niet meer bij Costa Rica horen.
Rij een half uurtje verder naar het zuiden en je komt in een prachtig onbedorven gebied terecht. Net even ten noorden van Dominical begint het ( met de heel bijzondere lodge van Mario en Manon) en dan verder naar Dominical, Uvita of Ojochal. Overal kleinere hotelletjes en B&B’s, prachtige stranden, mangroven, walvissen, dolfijnen, snorkelen, oerwouden, enorme watervallen en per boot kun je er makkelijk het nationale park Corcovado bereiken.
Uiteraard is dit een persoonlijke mening, maar velen delen deze mening met mij.

Goede reis

Otto
www.elmonofeliz.com