Samara of Manuel Antonio

Hola Costa Rica kenners,

mag ik jullie tips/ervaring vragen voor onze route deze zomer in augustus? Wij gaan samen met onze dochter van 14 zelf op pad, hebben een auto gehuurd en route reeds vastgelegd; San Jose-Tortuguero-Sarapique-Arenal-Rincon de la Vieja-Monteverde.

Voor de laatste 3 nachten heb ik een hotel in Manuel Antonio geboekt, maar ben nu toch aan het twijfelen of we niet beter naar Samara kunnen gaan. Hebben dan al redelijk wat natuur gezien en wil eigenlijk strand en snorkelen. Qua route lijkt MA handiger, maar schrik een beetje van verhalen dat het zo toeristisch is en van vele ’ rovende’ apen op het strand.

Weet iemand waar je vanaf het strand beter kunt snorkelen; Samara of MA? Dus zonder bootexcursie. Ook heb ik nog geen leuk hotel in Samara kunnen vinden; dicht bij strand en toch met zwembad.

Hoor graag,
Bedankt,
Erika

Manuel Antonio is inderdaad een hele drukke badplaats. Het park heeft wel mooie stranden.
Er is een bezoekerslimiet.
Samara is een rustig stranddorpje. Met een mooi strand.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

Maar snorkelen doe je pas echt mooi bij het Eiland Caño, meer naar het zuiden. Inplaats van Manuel Antonio (Gringolandia noemen ze dat hier) kun je even iets verder doorrijden naar het zuiden. Prachtig gebied!! Dominical, Uvita of Ojochal. Mooie stranden en veel andere leuke dingen om te doen!!
Klik op de foto voor een uitvergroting
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“QGBIKofBqRg” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>