Tamarindo of Manual Antonio?

Hallo Allemaal,

IK ben bezig met het boeken van een rondreis met eigen auto. nou kunnen we de rondreis verlengen. we kunnen kiezen voor manual antonio of Tamarindo. Beide ziet er super gaaf uit. Aangezien we met de rondreis al aardig wat Jungle tochten gaan maken lijkt mij Tamarindo voor de afwisseling mooier aangezien we graag snorkelen. Maar als ik manual antonio zie, krijg ik weer kriebels aangezien dit 1 en al jungle is. Wie kan mij helpen beslissen. Ben namelijk weegschaal dus kiezen is voor mij geen makkie.

Owja hoe staat het met de Orkanen in Costa rica, aangezien wij in sept. of okt. willen gaan ( is nog een eindje weg) heb namelijk nog niet gehoord dat daar Orkanen voorkomen maar regelrecht naar mexico gaan.

nou een heel verhaal hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Hoi Linda,

Tamarindo of Mauel Antonio het is kiezen tussen mooi of mooi. Maar je geeft het zelf al een beetje aan dat je van snorkelen houd. Nu liggen Tamarindo en Manuel Antonio niet naast elkaar, daar begrijp ik dan uit dat je een hoop vrijheid hebt.
Mijn persoonlijke keuze zou Manuel Antonio zijn. Je hebt hier een compacte jungle met aangrensend een mooi wit strand en voor de innerlijke mens zijn er een hoop barretjes en restaurantjes in en om dit gebied. Mocht je in de buurt van Ojochal komen denk dan is aan hotel el mono feliz. Dit is een net en persoonlijk hotel met nederlands sprekende eigenaren. Zij kunnen je ook vast meer informatie over de regio geven. www.elmonofeliz.com

Tot slot weet ik uit eigenervaring dat Costa Rica geen Orkanen over zich heen krijgt. Als er een orkaan in de buurt is dan wil het nog wel is hard regenen maar dit is in het regenseizoen te verwachten. Costa Rica kent 12 klimaatsystemen dus het hangt er erg vanaf waar je zit.

Ik weet dat Rich Coast Diving niet ver van Tamarindo af zit. Neem is een kijkje op hun site. Het is van Nederlandse eigenaren en een plezierige en professionele organisatie.

Ik wens je veel succes met de planning van je reis.

Andre

www.dospalmascr.com

Ik ben net geen 2 weken terug van Costa Rica en eindigde mijn reis in Manuel Antonio … het was super! Ben niet in Tamarindo geweest dus kan je alleen maar zeggen hoe goed ik MA vond! Veel plezeier met je ongetwijfeld prachtige reis!

Alleen als je van toeristische plaatsen houdt waar 's avonds van alles te beleven is , incl. disco, ben je goed terecht in Tamarindo of Manuel Antonio. Het zijn de grote badplaatsen van Costa Rica. Veel Amerikanen, veel lawaai. Zoek je het wat rustiger, maar toch met lekkere strandjes en goede restaurantjes kijk dan eens op de website van www.ojochal.com
Ojochal is een leuk klein plaatsje met alles wat je nodig hebt om een paar dagen helemaal uit te rusten

dank allemaal voor de uitleg en meningen!!
Tot nu toe oog ik toch ind. naar Manual antonio, aangezien we twee weken echt aan het rondtrekken zijn, lijkt mij dit de ultieme locatie voor ontspanning, snorkelen en event. wat avonden uitgaan. Dit hoort toch ook een klein beetje bij vakantie.

nou allemaal enorm bedankt.

Manual Antonio een mooi park en het is inderdaad wat druk, maar nog steeds prachtig…en de stranden zijn geweldig. Ook goed om te surfen.
Tamarindo is iets minder toeristisch… maar net wat je wil :slight_smile: