Wij zijn van plan om een rondreis van ca. 3 weken te gaan maken in maart 2010 met een huurauto.
Weet iemand op welk strand we het beste onze vakantie kunnen eindigen?
Onze voorkeur gaat uit naar een bounty strand (wit zand/ palmbomen) en waar je kan snorkelen.
De plaatsen die we nu op ons lijstje hebben staan om te bezoeken zijn:
[COLOR=black][COLOR=black]Tortuguero, Arenal, Rincón de la Vieja, Monteverde, Manuel Antonio, [/COLOR]Uvita [/COLOR]
Drake Bay met bezoek aan Corcovado/ Isla de Caño.
Heeft iemand tips of ideeën qua stranden die in ons reisschema passen? Wij twijfelen of we wel of niet de Caribische kust moeten bezoeken i.v.m. de afstand. Ook andere tips voor andere mooie plekken om te bezoeken zijn welkom.
Wij hebben tijdens onze rondreis door Costa Rica een paar dagen in Playa Jaco gezeten. In Hotel Mar de Luz (http://www.mardeluz.com/index.php). De eigenaar van dit hotel is een Limburger die het goed voor elkaar heeft. De kamers waren mooi opgezet. In Playa Jaco is ook best veel te doen. De eigenaar helpt ook graag bij het plannen van uitstapjes.
Ik weet niet of je het in je reis kunt proppen, maar het is zeker de moeite waard. Je zit vlak bij een strand waar het rustig en mooi is.
Mooie reis hebben jullie in de planning staan!
Ikzelf was in 2005 3 maanden in CR, ik zat een tijd in Samara en Montezuma, ook aan het strand. Supermooie stranden al hebben ze geen wit zand, wel palmbomen. Samara is een vrij rustig dorpje, heel gezellig en lekker om te relaxen. Montezuma is een beetje een hippiedorp, wat levendiger.
Als je echt op zoek bent naar de witte bounty stranden raad ik wel de Caribische kust aan, Cahuita (bij Puerto Viejo) heeft prachtige stranden, blauwe zee…heel erg mooi. (Geen van de stranden in CR zijn lelijk hoor!!)
Ik vond het ook erg leuk om te zien hoe anders deze kant van CR is.
Van wat je nu al op je lijstje hebt staan qua strandplaatsen: Uvita en Manuel Antonio - daar kun je zeker ook genieten van het strand. Corcovado vond ik ook echt prachtig maar dat is vooral erg gaaf omdat het wat meer afgelegen is, mooie natuur (niet echt loungen op het strand)…ben zelf niet naar Isla de Cano geweest maar dan schijn je wel heel mooi te kunnen snorkelen.
Ben benieuwd waar je voor gaat.
Veel plezier in ieder geval!
Groetjes Floor
Janines,
Manual Antonio heeft wit strand maar zee is te wild om te snorkelen. Maar in het nationaal park van Manuel Antonio is een baai met een echt bounty strand ook rustige zee waar je kan snorkelen.
Een alternatief is Punta Leona, 12 km ten oosten van Jaco. Daar is ook een echt bounty strand (wit zand, palmbomen) met een rustige zee waar je kunt snorkelen tussen de zeeschildpadden.
Voor meer info om Punta Leona, ga naar website www.sesamstraat.nl
Groetjes
Arno
Wij willen 2 weken naar costa rica gaan. We willen dan week 1 ergens een appartement of huisje huren en week 2 weer ergens anders iets huren voor een week en van daaruit uitstapjes maken. Is dat een goede manier voor dit land on te reizen.
Is het noodzakelijk om een auto te huren of kun je ook goed met openbaar vervoer uitstapjes maken.
Hanneke, je vindt veel nuttige informatie over huren van huis en auto op websitehttp://www.123hjemmeside.no/costarica
Veel geluk en prettige vakantie
Arno
Hanneke ik heb zelf geen auto gehuurd gedurende de 3 maanden dat ik in CR was. Ik heb alles met de bus en kleinere tourbusjes geregeld (ik vroeg gewoon aan mensen of er een bus was naar bijv. Montezuma en als er genoeg geinteresseerden zijn, dan reed er een busje Is altijd goed gegaan!
Ik ben o.a. naar Arenal, Monteverde, Heredia, naar het zuiden –>Corcovado, Panama in (door naar Bocas del Toro) en weer naar CR via Puerto Viejo en Cahuita…het was allemaal goed te doen met het OV