Rondreis Costa Rica

Hallo,

Ik ga met mijn vriendin 3,5 week rondreizen in Costa Rica vanaf eind juli !
We hebben er heel erg veel zin in!

We hebben een aantal vragen;

1. Is het land goed te bereizen met het OV of is een huurauto toch handiger?
  2. Wat is handiger? Dollars meenemen of in Costa Rica pinnen.
  3. Graag willen we ook de laatste week een aantal dagen bij een mooi wit bounty strand relaxen (waar de kans op mooi weer groot is) . Heeft er iemand tips? Of is een strandvakantie in Panama mooier / leuker / beter weer? (bijv. Bocas del Torro)

Graag krijg ik reacties!

gr. Henk vd Voort

Hoi Henk,

Vraag 1 en 3 weet ik niet, want wij waren met een reisorganisatie (met een bus).
Dollars kun je gewoon pinnen. De automaten geven of USD Of Colonnes. USD gebruikten wij voor het betalen van excursies en in restaurants en colonnes in supermarkten en koffiestops. Dus pinnen is geen enkel probleem.

Succes en veel plezier, groetjes Martijn

Bedankt voor je reactie!

Hoi,

Ik ben 3 jaar geleden in de zomer 4 weken in Costa Rica geweest. We hebben alles met de bus gedaan en dat ging prima! De (meeste) wegen zijn goed, maar erg snel gaat het niet. Maar als je niet echt haast hebt en niet al te grote afstanden in 1 keer wil reizen is het prima. Er zijn ook shuttle busjes die speciaal voor toeristen rijden, die gaan sneller maar die zijn ook een stuk duurder.
Wij hebben daar alles gepind, de eerste keer op het vliegveld.
En tot slotte: er zijn zat mooie stranden. Het ligt eraan hoe je je rondje maakt en waar je als laatste uitkomt.

Heel veel plezier!

groetjes Irene

Hi hallo.

Vorig jaar ben ik ook naar costa rica geweest en panama. Je kun daar overal dollars pinnen genoeg ATM’s. Voor mooie stranden kan je het beste naar manuel antonio gaan in costa rica maar bocas del torro is ook een bezoekje waard!!! Let wel op dat daar weer malaria wordt aangeraden!

Tevens is er regenseizoen in de periode waarin je gaat, dus er bestaat een kans dat er een paar dagen flink regent!!!

Veel plezier!

Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb er zin in!
gr. Henk

Ik zit momenteel in Costa Rica (op dit moment in Nicaragua overigens) en inderdaad je kunt overal pinnen, de automaat geeft je de keuze tussen colones of dollars. Let wel op dat veel pinautomaten niet het zgn. maestro of cirrus logo heeft en dus niet met onze NL passen te pinnen is. Mijn ervaring is dat dit bij ongeveer de helft van de automaten zo is. Maar er zijn in elke willekeurige stad genoeg pinautomaten.

Dollars heb je overigens helemaal niet nodig. Je krijgt bijna overal wel waar het met toerisme te maken heeft de mogelijkheid om met dollars te betalen. Maar ik betaal alles in colones. In de gewone bussen en zo moet je zelfs in colones betalen.

En inderdaad, het is regenseizoen, maar als dit het is… Het valt mij tot nu toe erg mee allemaal…

hoi,

om antwoord te geven op je vragen.

1)ja per OV reizen is heel goed te doen.
zeker omdat de wegen niet goed staan aangegeven kan de bus je toch beter op plaats van bestemming brengen.

maar wil je meer vrijheid dan kun je ook in San jose een auto huren.
houd er wel rekening mee dat de reistijd lang is omdat de wegen moeilijker begaanbaar zijn en omdat ze veel door het binnenland lopen/bergweggetjes etc.

2)je kunt in San jose colones pinnen,houdt wel in San jose met name goed je geld in de gaten(moneybelt is verstandig).
maar voor vertrekbelasting heb je ook dollars nodig dus die zijn altijd handig.
mocht je trouwens besluiten naar Bocas del torros te gaan dan heb je zeker amerikaanse dollars nodig.

3)wil je graag je laatste week genieten van bounty eilanden.
dan moet je naar bocas del torros Gaan!!het is daar zooo mooi.
en dan kun je vandaaruit een dagtour maken naar een onbewoond bounty eiland.Dat heb ik toen ook gedaan en het is zeker de moeite waard.

hoop dat je hier wat aan hebt,

groeten,

Eshanti,