Kostenprijs

Hallo,

Mijn vriend en ik plannen om drie weken naar costa rica te gaan.
Momenteel hebben we een prijs van rond de 4000 euro voor vluchten, huur auto en overnachtingen.
Jammer genoeg zijn de vluchten en de huur van een auto enorm duur. Vluchten 1600 voor 2 personen en een auto 1000 euro.
Iemand die een goedkopere prijs weet voor een daihatsu begu inclusief verzekering mag zeker iets laten weten.
Mijn bijkomende vraag is of iemand een idee heeft hoeveel we nog extra zouden kwijt zijn als we daar te plaatsen zijn zoals aan de excursies, eten,…
We overnachten in de omgeving van deze bezienswaardigheden: poas vulkaan, paz watervallen, arenal vulkaan, rincon viejo, monteverde, isla tortuga, manuel antonio, anuayaca watervallen, corcovado,… Dus we zouden zeker canopy tour willen doen, walvissen tour, watervallen, warmwaterbronnen, natuurparken…
Iemand wat budgetprijzen?

Alvast bedankt!

Voor een vergelijk van (auto) prijzen is het makkelijk om data van jullie reis te weten.
Maar korting op autohuur, neem een abonnement op Columbus Magazine (30 euro voor een jaar) en krijg 10% korting op de prijzen van Cheapcars.
Neem een abonnement op Reiz& van de ANWB en krijg 10% korting bij Sunnycars.
Vergelijk AutoEurope, Holidayautos, Sunnycars en Cheapcars op prijs.
Vraag ook een prijs op bij Holland Hotels in Costa Rica.

Ik kom trouwens in juni op een prijs van ongeveer 650 euro voor een Bego. Inclusief afkoop al het eigen risico 850.
https://www.holidaycars.com/static.aspx?currency=EUR&module=11&language=NL&source=cars&pickupdatetime=2015-06-08T09:00:00&returndatetime=2015-06-29T09:00:00&countrycode=NL&testgroup=1&pickupoffice=&dropoffoffice=&searchterm=&bmp=5021&bmd=5021&bt=0#bookingdetails/3_IFMR_984

Prijzen voor bezienswaardigheden zijn relatief hoog in CR. Een paar uur varen bij Tarcoles was bijvoorbeeld $30 per persoon in 2013.

La paz waterval $38 p/p
canopy vanaf $60 p/p raften vanaf $60
tabacon warmwaterbron vanaf $60 p/p, alternatief hotel nemen met bronen erbij of bijv bij Baldi betaal je de helft en tegen over tabacon liggen een paar bronnen die gratis zijn, natuurlijk wel druk met locals daar. Nationale parken vanaf $12 p/p
Eten in een Soda vanaf $5 p/p incl drankje restaurants vanaf $10 tot … Drinken $2 per flesje.
Autohuur kijk eens bij Dos Palmas hier in Costa Rica. Veel klachten bij autohuur via Europe car, lange aflevertijd en vaak niet de gevraagde 4x4 auto.Bij sommige komt daar nog eens bij dat je moet betalen voor een 2de chauffeur.
Reken op zeker gem. $100 per dag voor slapen / eten , drinken. Jullie verblijven in de meest toeristische plekken, daar zijn de prijzen altijd hoger als de onbekendere plekken.

Veel plezier.

1 like

Ik vind dit ook wel een stevige prijs. Misschien via een reisbureau en deze werken ook niet gratis. Wij vertrekken 21 juli voor 3 weken en ik zit nu totaal gebudgetteerd voor 2 personen vlucht - autohuur (Bego) - overnachtingen op +/- € 3.500,- Alles zelf geregeld via internet.

Zoals Heliconia al zei; neem voor de autohuur contact met Dos Palmas.

Normaal regel ik alles via holland hotels. Dus ook hun huurauto. Maar zal zeker eens kijken voor dos palmas.
De hotels zijn de lodges van holland hotels en al vrij goedkoop. Hoeveel zijn uw vluchten? Mag ik eventueel uw reisvoorstel eens zien of liever niet?

de scherpste tarieven voor vliegtickets vind je in de incognito modus van Google Chrome of andere browser in een incognito modus (dan komen er geen cookies op je computer) via google.tickets.
Autohuur: wees voorzichtig met online autoverhuurders. De autverhuurmaatschappijen in Costa Rica moeten wel met scherpe tarieven meedoen via deze online autoverhuurbedrijven, maar dat gaat ten koste van de service die ze bieden. Goedkoop is beslist niet altijd duurkoop. Voorbeeld is van een koppel wiens autosleutels kwijt waren geraakt op het strand. Ze moesten op het strand bij de auto blijven en 24 uur later kwam er pas imand met reservesleutels en een rekening van $750.

Via Wereldwijzer app

ik heb net incognito even gekeken op de site van klm maar die prijzen blijven wel hetzelfde. Via welke organisatie zou je dan goedkopere vliegtickets (KLM) kunnen boeken?
En welke autoverhuur maatschappij raadt u aan?

Ok bedankt. Ik reken de prijzen van huur auto wel tamelijk ruim. Ik weet dat holland hotels werkt met thrifty.
Ik weet niet of u al naar corcovado bent geweest, maar wat zou u voorstellen. Overnachten in corcovado zelf of vanuit el mono feliz een dagtocht doen naar corcovado?

• Updated - - -

Dank je wel! We zouden voornamelijk overnachten in holland hotels. Deze vind ik wel nog goedkoop. Het is inderdaad vooral de goedkoopste uitstappen vinden. Net zoals ik op een reactie hierboven zei weet ik niet of we in corcovado zelf zouden overnachten of gewoon een dagtrip zouden doen vanuit el mono feliz. Wat is uw mening?

Je kunt een dagtocht maken vanuit Hotel El Mono Feliz.
Je gaat met de auto naar Sierpe en dan vertrekt je 's morgens om 8 uur met een boot, varend eerst over de rivier Sierpe naar de zee, om vervolgens door te varen naar rangerstation San Pedrillo, een van de ingangen naar het park Corcovado. Daar maak je een wandeling van ongeveer 3 uur. Op het strand krijg je ook een lunch aangeboden. Omstreeks 4 uur 's middags ben je weer terug op de plaats van vertrek. Kosten U$95 p.p. dat is inclusief boottocht, gids, entree park en de lunch.
Je kunt ook een meerdaagse tocht maken, georganiseerd door Cabinas Manolo in Drake Bay.
Je parkeert je auto in Sierpe en vaart met een boot naar Drake Bay. Daar slaap je de 1ste nacht bij Cabinas Manolo. De volgende dag ga je met een boot naar rangerstation La Sirena. Daar verblijf je die nacht in een zeer eenvoudige onderkomen. De volgende dag kun je de omgeving gaan verkennen met en gids. De dag daarop loop je helemaal weer terug naar Drake Bay, een pittige wandeling van zo’n 6 uur. Rugzak meenemen dus! Na een nachtje slapen bij manolo vaar je weer terug naar Sierpe. Kosten totaal ongeveer voor 2 personen rond de $550.

Wij hebben overnacht in Puerto Jimenez. Vanuit daar kan je ook tours boeken of zelfs zelf naar de ingang rijden van het park. Zorg wel dat je een gids hebt. Je kan er erg goed verdwalen.

Overigens is El Mono Feliz zeker een aanrader om te overnachten.

Qua autohuur kan je ook eens kijken bij Sunnycars. Zij zijn meestal goedkoop en geven goede service. Heb er al vaak geboekt en is altijd naar volle tevredenheid geweest.

zoals gezegd zijn internet autoverhuur bedrijven goedkoper omdat ze de autoverhuurbedrijven afknijpen op tarieven. Uiteindelijk gaat dat ten koste van de service die eerder wel werd geboden. Easyjet is zo goedkoop omdat je geen enkele service mag verwachten aan boord en je voor elk ons aan gewicht extra bagage moeg betalen. Dit begint zich nu ook voor te doen bij autohuur. Voor elk stukje service moet je nu extra betalen. Het hangt er van af hoeveel service je wilt en welk risico je wilt lopen. Mag je met die goedkopere huurauto wel over onverharde wegen rijden? wie betaalt als je een band kapot rijdt? en een steen tegen de ruit? wanneer komen ze als de motor er plotseling mee stopt?

Via Wereldwijzer app

klm website zal vaste prijzen laten zien. Daar valt weinig aan te doen. Maar via Google.flights kun je combinaties van vluchten zien die goedkoper uitvallen als een reguliere vlucht met KLM. United, Iberia, Lufthansa, Airfrance, Delta, Condor zijn de maatschappijen die dit soort combinaties zouden kunnen bieden. Je moet wel genoegen nemen met meer overstaps en langere reistijd. Het is een avondje puzzelen. De volgende dag zijn de tarieven weer anders. Tijdsdeel van de dag is ook een factor.

Via Wereldwijzer app

En qua overstappen. Is het ok om over te stappen in miami of is dit af te raden?

Als je maar genoeg tijd hebt. Je moet door de douane. En dat kan in Miami wel eens lang duren.
Zorg voor een overstaptijd van zo´n 3 uur.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

ik ga voor geen goud meer via Miami. Het personeel daar is super onvriendelijk. Ik betaal liever $100 meer voor een ticket. Houston en Atlanta geen probleem, geen gesjouw met koffers als je minimaal 2 liever 3 uur overstaptijd hebt. Newark is vervelend omdat je er met je koffers moet sjouwen, zoals ook in Miami.

Via Wereldwijzer app

Condor is goedkoop! Echt een aanrader! Heb zelf een ticket voor 421 euro. Vanaf wanneer vliegen jullie?

Is dat een retour?

Nee dat is geen retour… Sorry. Kijk maar eens op de site van Condor, sommige enkeltje zijn 360 euro! :slight_smile:

Hallo, kijk eens naar tickets als je via Düsseldorf vliegt. Dat is een stuk goedkoper als via Amsterdam.