Rondreis 3 weken costa rica december/januari

Hallo

Mijn vriend en ik hebben besloten

datum op verzoek gewist

naar Costa rica te gaan. Nu zou ik graag willen weten of het een duur land is. Wat je per dag ongeveer kwijt bent aan hotel/eten/excursies. We zitten te twijfelen of met het openbaar vervoer of met een huurauto. Moet je alles vooraf boeken (hotels etc.) of is het daar allemaal makkelijk te regelen. Daarom zitten wij ook te twijfelen of we een individuele reis met auto zullen boeken, zodat alles al geregeld is of gewoon op de bonnefooi. Wie kan ons adviseren.

Noortje

Hallo Noortje,

het is niet echt een goedkoop land ,je kan het wel net zo duur maken als je zelf wilt,de prijs van een middel klas hotel ligt tussen de $60 en de $80 ,je hebt natuurlijk ook hostels en die prijs ligt tussen de $20 en de $50 ,het is maar waar je waarde aan hecht.
Maaltijden liggen tussen de $5 en $20 ,huurauto.s heb je tussen de $35 en de $60 ,ligt ook aan het seizoen en de verzekeringen.
Persoonlijk is Costa Rica een fantastisch land om op bonnefooi te ontdekken ,vrijheid blijheid is mijn moto ,alleen om de kerstdagen heen is het druk en kan het wijs zijn om even van te voren te reserveren , het ligt ook waar je naar toe gaat.

Ik wens je een hele leuke tijd !!

Met vriendelijke groet,

Peter (www.dospalmascr.com)

Bedankt Peter, heb ik een beetje een indicatie. Wij hebben zondagavond de tickets in een opwelling gekocht, zonder eigenlijk iets over het land te weten. Eigenlijk zat Thailand en Cambodja in de planning, maar zijn al verschillende keren in Thailand geweest en ik wilde nu eens een keer totaal iets anders en weer eens naar Midden-Zuid Amerika. En na het zien van wat foto’s en een paar verslagen te hebben gelezen, wist ik het… Costa Rica!! Nu maar eens een route gaan uitstippelen. Het duurt nog lang, maar heb er nu al zin in!!

Groetjes,

Noortje

ik weet zeker dat je geen spijt ga krijgen ,ik vergelijk CR wel is als 1 groot natuurpark met wegen er door ,je hebt hier zoveel micro klimaten dat zorgt ervoor dat het loopt van heet tot koud,droog tot vochtig/nat,hoog tot laag,voor ieder is er wel wat leuks te doen.

Groetjes,

Peter