Goedemiddag,
Als we ongeveer 3 weken rond willen reizen met twee personen wat zijn dan ongeveer de kosten die we kunnen verwachten?
Ik doel dan op het gebied van eten, overnachten en natuur parken / uitstapjes.
Alvast bedankt!
Goedemiddag,
Als we ongeveer 3 weken rond willen reizen met twee personen wat zijn dan ongeveer de kosten die we kunnen verwachten?
Ik doel dan op het gebied van eten, overnachten en natuur parken / uitstapjes.
Alvast bedankt!
Voor een overnachting in een hotel betaal gemiddeld zo’n $40 per nacht, het kan goedkoper het kan duurder.
Eten kan vanaf $4 per persoon (Casado met vruchtendrank) en loopt redelijkerwijs op tot zo’n $20 per persoon (Steak met een biertje) afhankelijk van de locatie en maaltijd. Je zult merken dat je meestal niet meer dan $10 per persoon kwijt hoeft te zijn.
Entree van een park is meestal rond de $10, met een gids zit je al snel op het dubbele. Uitsapjes kun je vaak (erg duur) boeken bij een reisbureau, meestal betaal je 95% voor het vervoer, de gids en een maaltijd. Als je weet waar je naartoe wil kun je vaak net zo goed op eigen gelegenheid gaan.
Heb je al een idee hoe je rond wil reizen?
Nee, nog helemaal niet.
We zijn eigenlijk pas net terug uit Sri Lanka, maar ik ben alvast aan het oriënteren voor volgend jaar.
Eigenlijk wil ik met z’n 2en incl. alles maximaal 3000 euro uitgeven.
Maar ik heb dus eigenlijk geen idee of Costa Rica dan een bestemming is waarbij dat een reëel budget is.
groet, Inge
Indien je budget is inclusief de vlucht, dan zul je met het openbaar vervoer moeten reizen in Costa Rica. Voor drie weken een huurauto inclusief volle verzekering ben je bij de kleinste 4*4 al gauw US$ 1000 kwijt.
Johan
www.costaricaopmaat.nl
Ik was op 3 weken ongeveer 1700-1800 euro kwijt (incl. vlucht)
Het is dus duidelijk dat er op mijn kostenplaatje nog wat bespaard kan worden en ik zat al niet zo heel ver boven jullie budget. Als jullie een beetje opletten (geen minibusvervoer, budgethotels evt. met gedeelde badkamer, goedkoper eten, …) denk ik wel dat je met 3000 euro voor 2 mensen kunt toekomen.
We zijn net terug uit Costa Rica,het uit eten en excursies zijn duur.Maar de moeite waard.
Bijv.Trip door de Jungle 30 dollar p.p.
Het uit eten is ook niet goedkoop,al moet daarbij wel zegen dat wij (gezin) de betere eetgelegenheid opzoeken.
De Soda bieden vaak wel goed en goedkoop eten aan,is top.
Auto huren (4x4) +/- 40 dollar p/d
Hotels,lodge +/- 45 dollar p.n
Veel plezier in het prachtige land,een grote dierentuin,maar dan zonder kooi.