3 weken Costa Rica

Hallo allemaal!

Volgend jaar zouden wij graag 3 weken naar Costa Rica gaan (we hebben niet meer vakantie!).

Is dit een haalbare periode? En ook: wat kan je best op voorhand regelen? We zijn nog nooit in Latijns-Amerika geweest, tot nu toe enkel Zuid-Oost-Azië waar je alles makkelijk ter plaatse kan regelen.

Welk budget moet je voorzien voor 3 weken en wat is een leuke route?

Bedankt!
Sofie

Hallo Sofie,
Costa Rica is een prachtig vakantieland waar heel aardige en vriendelijke mensen wonen.
Indien je uitgebreide informatie wilt hebben over leuke reisroutes, autohuur, openbaar vervoer en wat de kosten daarvoor zijn, neem dan even contact met mij op via info@hollandhotelscr.com
groeten,
Otto

Costa Rica is net zo gemakkelijk als ZO Azie, maar dan alleen duurder,
maar niet zo duur om je zorgen te gaan maken. Reken op 10-20 dollar voor
hotel of Guesthouse, ikzelf neem nooit de goedkoopste, ga altijd voor wat
meer veiligheid enz. Op de grens van budget- en middenklasse. In ZO Azie betaal
ik voor hetzelfde al gauw 40 % minder.

De natuur , planten en dieren ,(vooral rond de vulkanen) is het mooiste wat ik ooit heb gezien.

Hans.

Hoi,

Wat otto zei is een goeie tip. Ze spreken daar Nederlands en hebben erg veel kennis in huis met ze alle.

Succes,
Andrém

Hoi Hans, ik wil met 2 personen 3 weken door Costa Rica zelf rijden, we hebben al een ticket, alleen ben ik nog op zoek naar leuke accomodaties, inderdaad wat jij zegt niet de goedkoopste, op de grens van budget en middenklasse.
Kan jij me wat accomodaties aanbevelen of weet je een site waar ik deze kan vinden/boeken? We willen van san Jose naar het noorden en dan langs de kust een beetje terug.
Graag hoor ik van je. Gr Bianca,

ooh ja Hans we vertrekken op 25 januari

Je kunt ook hier kijken http://www.costaricaopmaat.nl/ en dan bij budgetreizen. Wij gaan in maart/april de budgetreis doen van 14 dagen. Maar… aangezien wij 3 weken gaan hebben we met Johan (Nederlander bij die org.) een uitgebreide budgetreis van 3 weken samengesteld. Je zou daar eens op de site kunnen kijken. Zij kunnen ook een aangepaste reis voor jullie samenstellen. Kan bijv. ook een budgetreis zijn met bijv. een bus.