Ik ben van plan om in juni/juli van dit jaar een maand of 2 naar costa rica te gaan om daar een talencursus te doen. Nu wil ik graag weten hoeveel geld ik daar ongeveer voor kwijt ben. ik ben van plan om iets van 6 weken cursus te doen en dan nog 2 weken ‘‘het land zien’’. van de talencursus met een gastgezin met halfpensioen weet ik al hoeveel het kost, ik vraag mij alleen af hoeveel geld ik daarnaast kwijt ben aan het leven daar, aan activiteiten en aan mijn 2 weken trekken.
Ik ben overigens van plan om mijn talencursus bij intercultura te doen. Dit is in de plaatsen Heredia en Samara.
Dus de vraag, Hoe duur is het leven in Costa Rica, en speciaal in Heredia en Samara?
groeten Maarten,
ps, als mensen leuke suggesties hebben wat ik in mijn 2 weken vrije tijd moet doen, zijn ze altijd welkom.
Hoi ik ben net een paar weken terug uit Costa Rica, is altijd moeilijk aan te geven wat je kwijt bent, hangt af van hoe lux je gaat leven, en hoe je wilt reizen (auto/openbaar vervoer); toch een paar globale prijzen:
Onderdag in hostels vanaf ca 10 dollar per nacht, tot 100+ dollar in luxe hotels.
bussen zijn goedkoop, maar vaak rijden onregelmatig (2x per dag of zo, zitten propvol, dus je moet goed uitzoeken waar en hoe laat je vertrekt en altijd vroeg aanwezig zijn bij de haltes. Taxi’s… 6 dollar per 10km zoiets, voor de korte afstanden wel handig.
Toegang tot de Nationale parken kost 6 of 10 dollar per dag.
Eten en drinken is vrij duur, reken op 15-20 dollar voor een fatsoenlijke maaltijd in een restaurant, 2 dollar voor een biertje of colaatje. Valt nogal wat op te besparen als je wat bij de supermarkt haalt.
Excusies zijn vaak ook duur (walvistocht, raften, e.d. met gids) kosten al vaak 50 tot 90 dollar.
Tips;
Monteverde; skytrek, aan kabels door de jungle zweven
Hey Maarten!
Wat leuk dat je ook naar intercultura gaat! Ik nl ook. Begin 06 april en dan voor 4 weken. (2 wkn in samara en 2 wkn in heredia) En berblijf bij een gastgezin.
Ga na de cursus doorreizen richting Nicaragua, Guatamala, Honduras, Belize en vlieg eind juli weer terug van Cancun, Mexico.