Costa Rica, San Jose Goedkope Verblijfplaats

Hoi,

Ik ben van plan 2/3 maand naar Costa Rica te gaan, en wel zo snel mogelijk. En wil een taalcursus gaan volgen via Interlanguage in Coronado, redelijk betaalbaar lijkt me (E 6/7 per uur).

Interlanguage bied ook accomodaties aan, alleen ik vraag me af of ik dit goedkoper kan regelen. Voor een studenteflat vragen ze zo’n (E130 logies) per week en voor een gastgezin plaats zo’n E105 per week (op HP basis).

1. Zou dit goedkoper kunnen (de verblijfplaats)? Zo ja:
    Heeft iemand een adres; website, telefeoonnummers, e-mailadressen, etc. ? Ik zou dit erg op prijs stellen.

2. En hoeveel ben je aan eten etc. ongeveer kwijt per dag ?

Alvast bedankt,

Peter

Ps. Misschien komen er binnenkort nog meer vragen bij me op

Hoi Peter,

Ik heb zelf 3 maanden in COsta Rica gewoond en heb een taalcursus gevolgd en vrijwilligerswerk gedaan, en daarna nog rondgereisd.

In Coronado ben ik niet geweest maar ik kan je wel vertellen dat mijn ergste ervaringen in San Jose waren. Ik heb zelf in Heredia (ook net buiten San Jose, maar een stuk gezelliger, een typische studentenstad) twee weken aan de talenschool Intercultura Spaanse lessen gevolgd en ben daarna nog 4 weken aan hun strand-campus in Samara (Guanacaste) geweest. Ik vond het wel fijn dat je de optie had tussen twee locaties. Vooral als je zo lang gaat lijkt het me leuker om wat meer te zien dan een buitenbuurt van San Jose!! Wel is het reizen vanuit San Jose erg makkelijk.

Ik zou je ook aanraden om bij een familie te wonen, je leert veel sneller Spaans en je leert meer over een andere cultuur. (Ja, iets minder privacy, dat wel!) Die prijzen zijn vergelijkbaar met wat ik heb betaald bij Intercultura. Er zijn meerdere talenscholen die verschillende campuses hebben, bijv. CPI zit ook in Heredia, Monteverde en Flamingo Beach. Ik weet verder niet hoe die werken, maar de meeste hebben kleine klasjes, max.6 mensen.

Aan eten geef je heel weinig uit. Ong. 1000-1500 colones (ong 2 euro) aan een grote warme lunch van een soda (klein typisch cafe/restaurantje) en dan krijg je rijst, bonen, banaan, vlees en een drankje) Als je een broodje koopt is dat natuurlijk een stuk minder! En het eten krijg je thuis, honger zal je niet hebben. Als je een apartementje neemt dan geef je natuurlijk heel wat meer uit maar de supermarkt / markt is allemaal ook een stuk goedkoper dan hier in NL.

Succes en veel plezier in CR!

Floor