ik wil graag een spaans cursus van tussen de 6 en 12 weken doen in Costa Rica, maar ik twijfel tussen een paar organisaties en locaties. Heeft iemand ervaringen met deze organisaties en misschien zelfs op deze locaties?
EF education; Playa Tamarindo
Plus Taalreizen; Playa Jaco
Pus Taalreizen; Coronado
Applelanguages; Playa Flamingo
of misschien heeft iemand nog andere suggesties?
Alvast bedankt!
Niels…
Ik vertrek 12 januari voor 2 maanden naar costa rica, ik ga ook een taalcursus doen van intercultura: eerst 3 weken in heredia en daarna 5 weken in sámara.
heb er heel veel zin in! @ GabriellevdG; volgensmij missen wij elkaar net in Heredia?
Jaco en Tamarindo zijn nou niet de leukste plaatsen om er langere tijd te verblijven. Veel Amerikanen met een hoop geschreeuw, drugsoverlast en prostitutie.
Tamarindo staat vandaag groots in de krant vanwege de vervuiling van de zee. Riolering loopt zomaar in riviertjes en dus ook in zee. Er zijn allemaal horecagelegenheden gesloten zonder fatsoenlijke septictanks of andere voorzieningen.
Ja daar ben ik inmiddels ook achter gekomen… Ik hoor veel goede berichten over Intercultura, die in Heredia en Samaras zitten. Ik denk erover om in een gastgezin te gaan zitten omdat je dan veel meer leert, omdat je dan ook je spaans echt veel moet gebruiken…
@ Rachelsoebhan:
zat jij daar ook in een gastgezin of had je een eigen appartement?
Ik heb in twee gastgezinnen gezeten: de eerste drie weken bij een gezin in Heredia en één week bij een gezin in Samàra. Vooral het gezin in Heredia was super, bij het gezin in Samàra was het in het begin iets lastiger, maar na twee dagen was dat ook erg leuk.
Het verblijf bij een gastgezin is sowiezo de ideale manier om kennis te maken met de bevolking en de cultuur in Costa Rica. En het is inderdaad heel goed voor je Spaans, je wordt echt gedwongen om Spaans te spreken, hoewel een aantal gezinnen (redelijk) Engels spreekt.
He even een berichtje vanuit Intercultura. Op dit moment ben ik in Costa Rica en heb ik 2 weken les op Intercultura in Heredia. Het is hier echt geweldig. De school is echt super, ze organiseren veel activiteiten en mijn gastgezin is ook leuk. Kortom, super ‘vakantie’.
na al deze goede reacties en wat research heb ik besloten om bij intercultura te boeken, maar weet iemand of deze cursussen snel vol zitten? of je dus al heel vroeg moet boeken…?
@ GabriellevdG:
Leuk om te horen dat je het zo leuk hebt!
ik heb voor intercultura al geboekt in augustus (voor jan-maart)…maar je zou gewoon moeten mailen of het al vol zit. lijkt me niet zo waarschijnlijk hoor
Hee, ik heb geen idee of school echt vol kan zitten, en het ligt er ook een beetje aan wanneer je gaat denk ik. Nu is het echt super druk op school, dus studenten hebben ook les ´s middags. Maar als je data enz al weet zou ik gewoon even naar ze mailen.
Jan-Maart en juni-aug zijn de drukste periode.
Ben trouwens net terug van weekendje weg met school naar Monteverde, ik kan het echt iedereen aanraden.
Anne volgens mij ben je vandaag aangekomen in Costa Rica dus zie je morgen op school
Ow die is echt heel verschillend!! Er is een hele grote groep jongeren. Denk van 20-28 ofzo. Dan zijn er ook best veel wat ouderen vanaf 45-60 en een aantal er tussen in. Ik weet niet hoe oud je bent maar je vermaakt je echt wel. En ben afgelopen weekend op weekend geweest met 6 jongeren maar er waren ook 5 wat ouderen en daar vermaak je je ook mee tijdens zo´n weekend. Je doet allemaal samen dezelfde ervaring op.
ik zit nu ook in Costa RIca bij intercultura :king:
gister eerste schooldag gehad, heel vermoeiend zeg allemaal in het spaans.
in welk niveau zit jij Gabrielle ik zit in P3
ik zag je naam al staan in t activiteiten boek bij de receptie haha
leeftijd inderdaad verschillend maar idd grote groep amerikaanse studenten van ong 20…
Is dat niet verschrikkelijk duur? Ik wil ook wel zoiets doen over een tijdje… Maar ik heb t idee dat t niet betaalbaar is tenzij je echt genoeg geld hebt. Wat kost dat jullie ongeveer en voor hoelang? Alles erbij gerekend…
Ik zie dat je scholen zoekt aan het strand maar mocht je besluiten die te nemen in bijvoorbeel de hoofdstad san josé dan kan ik je de Costa Rican Language Academie (CRLA) aanbevelen. Ik heb er zelf ook lessen gevolgd en heb daar goede ervaringen mee! Er was een gezellig sfeer en je kunt op de school ook eten en leren salsadansen voor een goede prijs. Verder zijn er vrijwilligerswerk mogelijkheden via de school.
Dit is de website: http://www.spanishandmore.com/