Ik vertrek in januari naar Costa Rica om daar een cursus Spaans te volgen. Alleen, kom ik er nog niet helemaal uit bij welke organisatie en welke locatie. Ik zag net al een eerder berichtje van Lisa staan, die blijkbaar hetzelfde probleem heeft.
Ik wil graag bij mensen thuis wonen, en mijn voorkeur is een plek waar niet teveel toeristen zijn of Amerikanen wonen. En graag bij richting de kust. Maar misschien heeft iemand een goede ervaring met een andere locatie.
Wie heeft er meer informatie voor mij en kan mij hierbij helpen?
Een andere organisatie is Apple Languages (www.applelanguages.com), die hebben gastgezinnen en appartementen beschikbaar. En nog eentje is Study Travel (www.studytravel.nl).
Ik ben met Chalinga Travel naar flamingo beach en manuel antonio geweest. Was helemaal super geregeld en ik heb ontzettend veel geleerd! www.chalinga.com xxx Mila
Ik heb inderdaad ook al een bericht geplaatst omdat ik er maar niet uitkwam! Ik heb uiteindelijk besloten om ook bij chalinga.nl te boeken! Volgens mij is alles bij hun inderdaad erg goed geregeld! Ik ben benieuwd naar jou keuzes uiteindelijk.
PrakTica (stages en vrijwilligerswerk in Costa Rica) heeft contacten met talenscholen in het paradijselijke Orosi, Turrialba (de rafthoofdstad van Costa Rica), San Jose of Samara (aan de Pacifische Oceaan).
Intercultura!!
Ik heb er 8 weken taalcursus gevolgd, 3 weken in heredia en 5 weken in samara, en ik vond het echt een geweldige school! Zulke leuke, jonge, open leraren, heel veel activiteiten, top excursies, echt fantastisch! Vooral Sámara is vet, de school staat gewoon echt op het strand, in de pauze vaak zwemmen, na school lekker surfen en 's avonds in de strandbar poolen en imperial drinken. Trouwens veel Canadezen en Zwitsers in Sámara. In onze zomer ook wat Nederlanders, toen ik er was (jan-maart) geen enkele. Ik heb ook in een gastgezin gezeten; erg veel geluk gehad want ze hadden een restaurant in de hoofdstraat waar ik de hele dag door al mn maaltijden mocht eten, en ze hadden een redelijk luxe huis 300 meter van het strand…nu ik dit schrijf wil ik echt weer terug…
Intercultura!!
Zelfde als Anne, het is super, echt een aanrader. Ik heb 3 weken in Heredia gestudeerd en ben nu in Samara… in totaal 6 weken. Het is hier helemaal geweldig, echt een paradijs. Huiswerk maken op het strand, superleuke leraren en niet duur.
Hoi Sofie! Ik weet niet of je je besluit al hebt gemaakt, maar mocht je nog op zoek zijn, dan zou je Apple Languages (www.applelanguages.nl) misschien eens in overweging kunnen nemen (heb zelf positieve ervaring bij dit bedrijf :)). Succes en veel plezier alvast!
:vak02:Ja ik had even op die website van applelanguages gekeken en het ziet er echt goed uit! Ik zou graag ook naar zuid-america gaan en ik denk naar Peru! heeft er nog iemand ervaring met applelanguages??
Ik heb een vraagje over de Spaanse cursussen in Costa Rica. Wat is een beetje de gemiddelde leeftijd van de mensen die daar zitten en zijn er veel mensen die alleen zijn gekomen? Alvast bedankt!
bijna iedereen gaat alleen! eh ehm gemiddelde leeftijd verschilt denk ik per plaats/school. in tamarindo bv zijn de mensen gemiddeld jonger. bij intercultura gemiddeld denk ik 20/25. Maar opzich zegt dat niet zo veel, want ik was toen 17 en ik heb een super mooie tijd gehad met mensen van 25-30…Dus daar zou ik niet al te veel op afgaan!
Klopt inderdaad, er zijn heel veel mensen die alleen gaan, zo maak je gelukkig ook lekker makkelijk vrienden Ik weet niet hoe het is in Costa Rica, maar toen ik een cursus deed in Barcelona zat ik met veel leeftijdsgenoten, inderdaad ook ongeveer 20-25 jaar (en soms wat uitschieters, er zat ook weleens een vrouw van tegen de 50 bij ons in de klas toen ik een niveau hoger ging), maar dat was dus ontzettend gezellig!
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom veel mensen hier voorstander zijn om via een agency een cursus te boeken. Veronderstel dat zij ook maar gewoon een mailtje sturen naar de scholen zelf. Jij betaalt er nog extra voor! Gewoon zelfs de school contacteren! Veel eenvoudiger en uiteindelijk goedkoper.
eerder omslachtig juist.
je moet nu alles via een andere organisatie doen in plaats van direct naar de talenschool, ik begrijp niet wat daar makkelijker aan is.
Inschrijfformulier mailen naar de talenschool en klaar?
aha, het is bij mij allemaal gemakkelijk en goedkoop gegaan via een nl organisatie. Tickets etc etc. Vond het makkelijker omdat ik directere vragen kon stellen over bepaalde onderdelen. Maar snap ook wel wat je bedoelt. Ieder zn eigen ding
He Lisa! :zon:
Lekker aant genieten? En natuurlijk hard aan het studeren…
Hoe bevalt jou cursus? Op welke school zit je?
Ik ga begin april naar Costa Rica. En ga naar Intercultura!