Ik wil aankomende zomervakantie voor een Spaanse taalcursus naar CR. Iemand die dit ook van plan is / die dit al gedaan heeft en ervaringen wilt delen?
Ik ben rond aan het kijken op de volgende site:
Iemand ervaring hiermee? Of goede ervaringen met een andere orgatisatie?
Het voordeel van dit soort organisaties is dat ze een overzichtelijke website hebben. Het nadeel is dat je een bedrag betaalt waar je een prive leraar voor huurt. Als je de taal wilt leren (en het helpt ook als je gevoel voor taal hebt) probeer dan ergens een boek op de kop te tikken die je introduceert in het spaans van latijns amerika. Er zijn voldoende taalscholen te vinden waar je vervolgens terecht kunt om vervolgens bij te leren. De ervaring is dat spaans in het begin erg lastig is, omdat er bijvoorbeeld heel wat werkwoord vormen zijn die we in het nederlands niet kennen. Als je daar eenmaal de weg in kunt vinden, dan weet je waar je aan toe bent en wat je moet oefenen.
Er zijn taalscholen in elke toeristische plaats (en dat zijn er nogal wat) dus het ligt er een beetje aan waar je naartoe gaat. Maar doe jezelf een plezier en probeer al wat van de taal te begrijpen, dan kun je des te meer van Costa Rica genieten.
En voor het gratis vervoer vanaf het vliegveld hoef je het natuurlijk al helemaal niet te doen
Altijd handig om bij verschillende scholen informatie te vragen zodat je kunt vergelijken. De plaats die je kiest is natuurlijk persoonlijk. Ga je bijvoorbeeld voor de zee, het binnenland, voor een toeristische plek of juist niet. En let ook op aanvullende activiteiten: salsa, vrijwilligerswerk of surfen?
Ik heb 2 weken geleden geboekt bij het andere reizen via www.hetanderereizen.nl ik ga volgend jaar Spaanse les volgen in combinatie met vrijwilligerswerk in Puerto Viejo. Ik heb me laten vertellen dat dit een erg leuk plaatsje is aan de caribische kust. Mijn ervaringen met deze organisatie zijn tot nu toe goed. Het viel me uiteindelijk mee qua prijs, als je mailt dan krijg je erg snel antwoord. Mijn gevoel bij deze organisatie is goed.