Spaans leren in Costa Rica

Hoi allemaal,

Ik ben van plan om in januari voor 4-5 weken naar Costa Rica te vertrekken om hier Spaans te leren. Het internet komt om met websites van taalscholen in Costa Rica, heel leuk natuurlijk, maar dat maakt het des te moeilijker om te kiezen :slight_smile:

Vandaar dus dat ik jullie graag om advies wil vragen. Misschien ben je zelf wel eens op taalreis naar Costa Rica geweest en dan hoor ik graag jouw verhaal en evt. aanbevelingen!

Ik zal in m’n eentje reizen en vind het dus fijn om bij een betrouwbare organisatie te zijn. Verder lijkt het me leuk om 2 plaatsen met elkaar kunnen te combineren, bijvoorbeeld 2 weken in het binnenland en 2 aan de kust. Ik zou het leuk vinden om de lessen te kunnen combineren met vrijwilligerswerk en evt. surflessen. Veel scholen bieden ook beide aan. Heeft iemand hier ervaring mee?

Mijn taalniveau is ‘basiskennis’, ik ken vele spaanse woorden en kan veel ook lezen maar mijn grammaticale kennis is zeer beperkt.

Hi!

Leuk, ook ik ben van plan een taalcursus te gaan doen in Costa Rica, begin december voor 1 of 2 weken en daarna rond te reizen voor nog 5 weken. Ongeveer een maand geleden heb ik dus ook dezelfde vraag gesteld en van de webmaster de tip gekregen om op de website van wereldwijzer verder te bestuderen.

Ondertussen ben ik achter het volgende gekomen: Kilroy travel doet zaken met 'Spanish at locations (www.spanishatlocations.com), lijkt mij dus wel betrouwbaar. Je kunt het via Kilroy boeken (35 euro admi kosten) of direct via de website. Ze bieden ook vrijwilligerswerk.

Ook heb ik positieve ervaringen met Plustaalreizen (voor de italiaanse les). En verder ben ik ook nog research aan het verrichten :slight_smile:

Als ik nog iets anders tegenkom, laat ik het je weten. En als jij een goede tip hebt, hoor ik het graag! :zon02:

Groetjes, Astrid

Ik zou je ook Spanish at the River (één van de 3 scholen van de organisatie Spanish at Locations) aanbevelen. De school is in Turrialba, in het binnenland van Costa Rica. Er is accommodatie direct bij de school en de leiding is Nederlands - de docenten zijn wel Costa Ricanen.
De school regelt inderdaad ook vrijwilligerswerk (gratis) en je zou ook nog een weekje naar hun partnerschool in Panama aan het strand kunnen gaan (in Bocas del Toro).

Groet,
Heleen

www.bureaubuitenland.nl:wereld:

Hi!

Ik heb zelf ook Spaans geleerd in Costa Rica. Ik ben toen met de organisatie Projects Abroad meegeweest. Zij bieden taalcursussen apart aan, maar je kan ook een taalcursus volgen in combinatie met een vrijwilligerswerk project. Dat laatste heb ik gedaan en dat is mij erg goed bevallen! Kijk even op hun site wat de mogelijkheden zijn: www.projects-abroad.nl
Doordat je verblijft bij een gastgezin kan je wat je leert tijdens de cursus ook gemakkelijk in praktijk brengen, daar leer je heel veel van!
Succes ermee!

Groetjes,
Marieke

Hey allemaal,

Heel erg bedankt nog voor jullie reacties! Ik wou even laten weten dat ik inmiddels geboekt heb bij ‘Spanish at Locations’. Hier ga ik 2 weken spaans leren & vrijwilligerswerk doen in Turrialba (Costa Rica), heb ik 1 week om zelf te reizen, en doe ik daarna nog eens 2 weken spaans & surfles in Bocas del Toro, Panama.

Ik heb uiteindelijk voor deze school gekozen omdat ze bieden wat ik zocht: spaans op meerdere locaties, kleine groepen, vrijwilligersmogelijkheid, en surflessen. Verder zijn ze zeker de duurste niet, en worden ze door iedereen aanbevolen.

Ik ben heel erg benieuwd dus, heb er erg veel zin in! Ik vertrek 3 januari, en laat jullie weten hoe het was!

Heel veel plezier. Ik weet zeker dat je een toptijd tegemoet gaat, maar ben natuurlijk heel benieuwd naar je ervaringen. Ga je op waarbenje.nu een weblog bijhouden??:dag:

Heleen Pelle
www.bureaubuitenland.nl