Costa Rica

Eind maart ben ik van plan om 3 maanden naar Costa Rica te gaan. Het lijkt me echt zo’n geweldig land, dat ik eigenlijk niet meer kan wachten om weg te gaan!! Toch moet ik nog veel regelen, wat altijd de keerzijde van reizen is: het kost altijd zoveel tijd voordat je eens weet waar precies naar toe te gaan. Vandaar dat ik graag wat info zou willen horen van mensen die in CR zijn geweest, zijn, of er naar toe gaan.

Enkele dingen:

**Waar kun je het beste een taalcursus doen? **
goedkoop en kwalitatief goed, maar de plek vind ik ook erg belangrijk. Ik denk zelf om naar Jaco te gaan, omdat ik graag aan de kust wil zitten en dat er redelijk wat te beleven is in deze plaats.

En vrijwilligerswerk?
Is dit niet makkelijker en goedkoper ter plekke te regelen? Lijkt me wel zo handig omdat je dan nergens echt aan vast zit… Ik wil graag iets met natuurbehoud doen.

Tenslotte wil ik natuurlijk het hele land zien, want het heeft nou eenmaal bijna alles te bieden! Enige tips waar ik zeker naar toe zou moeten en waar het goedkoop overnachten is?

Ik hoor graag wat tips en ervaringen over costa rica!! Ik kan wat hulp gebruiken… En zijn er toevallig nog mensen die in dezelfde periode in costa rica zijn???

Groetjes,

Roel

Hoi,

Costa Rica is inderdaad een erg mooi land, maar dat zijn de omringende landen ook. En veeeel goedkoper en eigenlijk net zo mooi plus wat authentieker, CR is natuurlijk erg toeristisch en heeft een vrijwel niet-indigene bevolking.

In veel plaatsen vind je tegenwoordig Spaanse scholen, de reisgidsen staan er natuurlijk vol mee. Maar op internet is ook eea te vinden. Ik heb zelf Spaans in Guatemala geleerd, erg goed bevallen, nee, niet in Antigua maar in een bergdorp. Daar is 's avonds natuurlijk wat minder te doen dan in een grote stad, maar het is wel veel rustiger. Nu woon ik zelf in Bolivia.

Voor vrijwilligerswerk kan ik je doorverwijzen naar www.siw.nl - die hebben erg mooie en absoluut niet commerciële vrijwilligersprojecten. Op de site lees je alles zo’n beetje. Ik zou Spaans leren niet combineren met vrijw.werk via bijv. Activity Int. of Travel Active. Dat valt erg duur uit.

Dus… zelf een Spaanse school zoeken is best mogelijk. En SIW kan je vast wel wat bieden !

Sterkte, Anne

Hoi Andorina,

Helaas bieden wij geen reizen aan naar Costa Rica, maar misschien is Guatemala of Ecuador ook een optie?

Een taalcursus in Latijns Amerika kun je eenvoudig boeken via http://www.grimweb.info .

Voor vrijwilligerswerk kun je het beste navragen bij een van de nederlandse hulporganisaties die in Latijns Amerika actief zijn, dan weet je zeker dat je goed zit.

Onze school in Latijns Amerika kan je helpen on goedkope overnachtingsplekken te vinden als je excursies wilt maken.

grts,

Patrick Grimbergen

hoi roel, ik ga ook ergens in maart/april/mei naar CR om vrijwilligerswerk te doen en spaans te leren. Ben nog niet zeker wat ik allemaal van tevoren wil boeken. Valt veel op internet te halen qua info. Lees dus de reacties graag mee :wink: