Saanse talencursus Cost Rica

Hoi Allemaal

Ik wil graag per sep/oct een tijdje vrijwilligerswerk en rondreizen in costa rica. Ik wil eerst beginnen met een spaanse talencursus van ongeveer 4 weekjes. Het liefst zou ik daarnaast een appartementje willen huren ipv bij een gastgezin willen wonen…
Wat is een goeie organisatie, niet te duur (damn…toch beste prijzig die talencursussen) en wie heeft hier goeie tips voor en/of ervaring?
Ben benieuwd!

Groetjes! :wave:

Hey!
Ik ga ongeveer hetzelfde doen…eerst 3 a 4 weken taalcursus, daarna wil ik een weekje langs de kust trekken en vervolgens nog 2 weken vrijwilligerswerk doen.
Ik ga van 3 september tot 19 oktober.
Ik wil idd ook niet in een gastgezin, en heb volgens mij een uitstekende oplossing gevonden: www.montanalinda.com (3 weken, eenpersoonskamer in een hostel kost daar echt bijna niets!) En heb er alleen maar goede verhalen over gelezen en ze mailden me ook meteen terug! Bovendien schijnt de locatie qua natuur erg goed te zijn…
Daarna wil ik dus zoals gezegd langs de pacifische kust trekken en vervolgens 2 weken dit vrijwilligersproject doen: www.latortugafeliz.com.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, ben benieuwd wat je uiteindelijk gaat doen! (misschien kunnen we ervaringen uitwisselen ofzo, ik vind het namelijk nog best spannend allemaal :))
Groetjes Simone
[EMAIL=“simonevanhees@gmail.com”]simonevanhees@gmail.com

Hoi,

Taalcursussen kunnen inderdaad best prijzig zijn. =(
Ik heb geen directe tips voor Zuid-Amerika, maar ik kan je wel m’n mening geven over een taalcursus in het buitenland in het algemeen.
Ik heb 1 keer een taalcursus gevolgd via een taalreizenbureau en 1 keer via een schooltje zelf (beide keren in Italië). Via de school zelf was op zich best goed te doen, ze waren erg vriendelijk, maar het is allemaal klein en beperkt. Wat ik daarmee bedoel is dat ze alleen telefonisch bereikbaar waren in de ochtenduren en dat het allemaal wat kleinschaliger is dan wanneer je bij een een taalreisbureau boekt. Ik wil niemand voor het hoofd stoten, maar ik kan me voorstellen dat je in Zuid-Amerika ook tegen dergelijke problemen/ongemakken kunt aanlopen. Ik ga zelf van de zomer weer voor een korte cursus naar Italië via een bureau.

Qua accommodatie ligt het natuurlijk een beetje aan de eisen die je stelt. Zolang je geen luxe wilt/verwacht/nodig hebt is het allemaal best goed te doen, maar je hebt natuurlijk ook mensen die niet zonder draadloos internet en andere dingen kunnen leven. Een gastgezin is meestal goedkoper, maar je hebt aangegeven dat je dat niet wilt. Wil je een ‘eigen’ eigen appartement of wil je een appartement delen? Als je echt helemaal alleen op jezelf wilt zitten is het inderdaad onnoemlijk prijzig, waar je ook naar toe gaat. Dat wilde ik eerst in Italië ook, maar ik ben een keer bij een gastgezin geweest (ook leuk) en in een appartement dat ik heb gedeeld met een Amerikaan en een Duitse meid. Was me op zich heel goed bevallen, zolang iedereen een beetje rekening houdt met elkaar.

Ik ga zelf binnenkort weer met hetzelfde bureau omdat me dat goed bevallen is, alleen heb ik nu eigen accommodatie omdat ik via via mensen heb leren kennen, dat spaart natuurlijk wel weer wat geld uit. Ze doen ook cursussen Spaans, dus wie weet.
url: http://www.applelanguages.nl

In elk geval heel veel succes en plezier!

Heey!
Ik wil ook vanaf 1 september ongeveer een spaanse talencursus gaan doen. Het lijkt me erg leuk om daar tegelijk te beginnen met jou, Simone, naast deze lessen begin ik ws. rond die tijd ook met mijn afstudeeropdracht, dus ik moet alleen even kijken of het bedrijf een beetje daar in de buurt ligt! Misschien een keertje mailen (vraag aan simone bedoel ik dus…)??
Groetjes!!
Janna

En mochten jullie voor die tijd alvast een beginnetje met je Spaans willen maken, dan hoop ik dat je wat aan de volgende link hebt: cursus.taal.info/moodle. Daar kun je helemaal gratis een online cursus Spaans voor beginners volgen. Ik heb de site net gestart en er worden voortdurend nieuwe lessen en oefeningen toegevoegd. Veel plezier en vooral ook veel plezier in Costa Rica!

Groet,
Herman

kijk eens op http://www.123teachme.com/search.php?relCountryID=7

Daar vind je veel informatie over talenscholen.
Het voordeel dat je bij een gastgezin zit is dat je gedwongen wordt Spaans te praten met het gastgezin, dat leert weer veel sneller.